Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی اظهار داشت: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و آیات مورد استناد آنان با محور‌های وجوب نبرد با تمامی کفار (اهل کتاب و مشرکان)، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشور‌های اسلامی و ملت‌های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشور‌های اسلامی و اولویت جنگ با کفار نزدیک و کمیسیون اجتماعی با محور‌های سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم (ص) در رفتار با مومنان و مخالفان، حل منازعات داخلی و تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی سیاسی پیامبر رحمت (ص) در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سلیمانی افزود: کمیسیون بانوان این همایش نیز نقش‌های اولیه شامل نقش مادری، نقش همسری، نقش تربیت فرزندان (جامعه پذیری) و نقش‌های ثانویه شامل زن و رسانه، زن و فعالیت‌های اجتماعی، رابطه اشتغال و فعالیت اقتصادی زنان با تحکیم نظام خانواده، زن و سلامت جسمی و روانی، محدوده اختلاط روابط زن و مرد و جایگاه و نقش زن در اندیشه متفکران معاصر فریقین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

امام جمعه زاهدان گفت: ۷۱ مقاله از ۲۲۸ مقاله رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی برای عرضه در این همایش پذیرفته شده است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در حاشیه این همایش تصریح کرد: ۲۲۸ مقاله یادشده از سوی ۱۱۵ اندیشمند مرد و ۹۱ زن ارسال شده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: پس از بررسی داوران در مجموع ۷۱ مقاله برای عرضه در بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی مورد پذیرش قرار گرفت و نکته مهم افزایش سهم حضور بانوان در ارسال مقاله به این همایش بوده است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: علمای تشیع و تسنن از استان‌های مختلف کشور مانند خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، کردستان، قم، تهران، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان در این همایش به میزبانی زاهدان شرکت دارند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این همایش از امروز در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان آغاز به کار کرد و مراسم اختتامیه آن ۲۷ بهمن در همین محل برگزار می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: آیت الله سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق از سخنرانان اصلی این همایش سه روزه هستند.

آیت الله سلیمانی شبهه زدایی و حرکت در مسیر مشترکات میان فریقین را از مهمترین دستاورد‌های برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی این استان برشمرد.

 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تا کنون ۲۸ همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی را در این استان برگزار کرده و اینک زاهدان از امروز تا ۲۷ بهمن میزبان علما و روحانیون تشیع و تسنن استان‌های مختلف کشور برای شرکت در بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی است.

انتهای پیام/ع

 همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ خلیل‌علی محمدزاده، دبیر علمی این همایش، با دعوت از پژوهشگران برای همراهی در این حرکت علمی، از برگزاری میزگرد تخصصی  و تبیینی سلامت، حکمت و حکمرانی به عنوان پیش همایش با سخنرانی ۳ تن از صاحب نظران حوزه ادبیات، فقه و فلسفه در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در محل همایش خبر داد.

دبیر علمی همایش اظهار داشت: غیر از مقالات وارده که پس از داوری، تحت پوشش مجلات ISC و برخی نیز در مجلات علمی پژوهشی وزارتین چاپ خواهد شد، ارائه بیش از ۳۰ عنوان سخنرانی توسط استادان داخلی و خارجی در دستور کار این همایش قرار دارد.

علی محمد زاده از استادان و دانشجویان دکتری تخصصی درخواست کرد که طی دو هفته آینده مقالات خود در محورهای یاد شده در پوستر همایش را در سایت همایش به آدرس(https://tms.iau.ir/research/fa/page/7441) ثبت نمایند.

وی همچنین با اشاره به نقش هدایتی و حمایت معاونت علوم انسانی و هنر و معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از همایش، افزود: پیوند علوم انسانی و علوم پزشکی در تحقق طب حکمت بنیان و تعمیق حکمرانی مطلوب در نظام بهداشت و درمان کشورها امری ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم