Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@18:49:56 GMT

ورود غواصان به نفتکش غرق شده سانچی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۰۷۶۷

ورود غواصان به نفتکش غرق شده سانچی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از ورود غواصان به کشتی غرق شده سانچی خبر داد و گفت: از نظر کارشناسی شرایط بسیار سخت است و نمی توان به دستیابی به پیکر سایر شهدا امیدوار بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیروس کیان ارثی در حاشیه مراسم ورود پیکر سه تن از شهدای سانحه سانچی در فرودگاه امام (ره)  گفت: پیگیری ها و تجسس های یافتن شهدای باقی مانده از داخل نفتکش در عمق ۱۱۵ متری در حال انجام است و در صورت پایداری شرایط آب و هوایی عملیات تجسس پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط آلایندگی و زیست محیطی محل غرق شدن سانچی شرایط ویژه ای است و وضعیت آب و هوا به گونه ای است که تجسس را با سختی رو به رو کرده است، گفت: غواص ها نیز در این شرایط به سمت کشتی حرکت می کنند و حتی تاکنون توانسته اند بخش هایی از مخازن سوخت کشتی را که نشت می کرد مهار کنند. با این حال این عملیات کار زمان بری است و غواص ها با توجه به عمق زیاد محل غرق شدن مدت کوتاهی می توانند زیر آب بمانند و پس از خارج شدن از آب ۴۸ ساعت در کپسول های ویژه ای که شرایط فشار بدن آنها را به وضعیت نرمال برمی گرداند، استراحت می کنند و دوباره پس از آن تجسس از سر گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: به دلیل شدت انفجار شکل ظاهری کشتی دفورمه شده و تغییر شکل یافته است که ورود به آن را سخت کرده است. با این حال گروه غواصی در تلاشند تا اتاقک ها و کابین های سانچی را بررسی کنند تا ببینند آیا پیکر خدمه در این اتاقک ها هست یا خیر.

وی درباره  وضعیت بررسی اطلاعات سانحه نیز تصریح کرد: هم شرکت های بیمه گر دو کشتی ایرانی سانچی و چینی کریستال در حال بررسی سانحه هستند و هم چهار کشور ذینفع این قضیه بر اساس تفاهم نامه ای که امضا کرده اند در حال رمزگشایی جعبه سیاه هستند.

کیان ارثی در خصوص تعیین مقصر این سانحه گفت: در حال حاضر امکان پیش داوری وجود ندارد و تا زمانی که اطلاعات جعبه سیاه رمزگشایی نشود نمی توان مقصر را تعیین کرد. مشاوران بین المللی نیز در حال بررسی سانحه هستند و به محض اعلام نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته کیان ارثی جعبه سیاه هر دو کشتی در اختیار چهار کشور ذینفع است و از ایران نیز سازمان بنادر و دریانوردی این دو جعبه سیاه را در اختیار دارد. همچنین با پرسنل کشتی کریستال مصاحبه شده که در نهایت با اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه جمع بندی شده و به صورت بسته اطلاعاتی مجددا بررسی خواهد شد. زمان اعلام نتایج نیز در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی درباره اینکه آیا به پیکر سایر خدمه نیز دسترسی خواهیم یافت یا خیر، افزود: تلاش می شود به پیکر این شهدا دست یابیم همه ما ایرانی ها امیدوار به رسیدن به پیکرها هستیم اما از نظر کارشناسی شرایط  کار بسیار سخت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در خصوص رسیدگی به خانواده شهدای سانچی تصریح کرد: شرکت نفتکش تمام تلاش خود را خواهد کرد تا خانواده های شهدا به حق و حقوق بین المللی خود دست یابند همچنین بیمه حوادث این شهدا هنوز به خانواده ها پرداخت نشده است و هر گاه مسائل بین المللی مشخص شود وضعیت بیمه آنها نیز تعیین خواهد شد. ضمن اینکه در حال حاضر تمام هزینه های مربوط به انجام آزمایش های دی ان ای و انتقال پیکر این سه شهید به کشور توسط شرکت بیمه گر پرداخت شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با بیان اینکه سلامت شهروندان خط قرمز دستگاه قضاست، اظهار کرد: در همین راستا یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن به ارزش ۷۰ میلیون یورو در بندر شهید رجایی وجود دارد و به هیچ عنوان اجازه ترخیص به آن نمی‌دهیم. شرکت فروشنده این روغن‌ها مدعی شده که محموله را پس می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم و هفته آینده جلسه‌ای در این رابطه برگزار می‌شود و مسئولان مربوطه را دعوت کردیم که در این جلسه نسبت به این موضوع پاسخگو باشند. برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضییع اموال عمومی تشکیل شده است و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: درباره این پرونده سازمان غذا و دارو رسالت خود را به خوبی انجام داده است و محموله‌ای که امکان مصرف ندارد را تحت هیچ شرایطی تأیید نکرده است. این روغن‌ها در قالب ۳ محموله به بندر شهید رجایی وارد شده است. ۲ مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است. وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

وی اضافه کرد: این محموله حدود ۳ سال ۹ مخزن بزرگ را اشغال کرده است که همین موضوع نگهداری این روغن‌ها هزینه زیادی را در بر می‌گیرد.

قهرمانی یادآور شد: محموله مهم دیگری که در این بندر وجود دارد، ۱۰ کانتینر تجهیزات بافندگی مربوط به یک شرکت در استان قم است. این شرکت بیش از ۷ ماه به دنبال ترخیص کالاهای خود بود و یک روز قبل از سفر ریاست قوه قضائیه به استان این محموله تعیین تکلیف و کالاهای آن ترخیص شد. حل مشکلات این شرکت یکی از برکات سفر قوه ریاست قوه قضائیه بود.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست قوه قضائیه به استان، گفت: این سفر حساسیت بالایی را در بین مدیران ایجاد کرده و مسئولان نسبت به انجام وظایف خود دغدغه‌مندتر شدند و این یکی از برکات سفر رئیس قوه قضائیه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های بنادر، معطلی کشتی‌ها بود، بیان کرد: معطلی کشتی‌ها از چند جهت دارای اهمیت است. هر روز معطلی یک کشتی در بندر حداقل حدود ۲ میلیارد تومان هزینه دموراژ در پی دارد. در گذشته کشتی‌هایی داشتیم که حدود ۶ ماه در بندر معطل بودند و چیزی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه دموراژ این کشتی‌ها بود.

قهرمانی اضافه کرد: جلوگیری از فاسد شدن کالاها در کشتی و تأمین نیازهای اساسی مردم از طریق واردات این کالاها از دیگر موارد اهمیت ترخیص کالاها از این کشتی‌هاست. بعد از ورود دستگاه قضائی به این موضوع هیچ کشتی نه در اسکله و نه در لنگرگاه بیشتر از ۷ روز توقف ندارد.

وی با تقدیر از زحمات و هماهنگی مدیران استانی، تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه در جریان سفر اخیر خود به این موضوع اشاره داشت که وضعیت بنادر در مقایسه با سفر قبلی بسیار بهتر شده است. یکی از علل توفیقاتی که در استان هرمزگان شاهد آن هستیم تعامل و همراهی همه مسئولین به ویژه استاندار، نماینده، ولی فقیه و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی است. همه با یکدیگر همدل و همراه هستند و به دنبال حل مشکل هستیم.

کد خبر 6098695

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • طوفان‌الاقصی/ ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا
  • طوفان‌الاقصی/ ممانت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز