Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش سلامت و درمان رزن، با همت خیران تجهیز، و مردم شمال استان همدان از مراجعات مکرر به مرکز استان بی‌نیاز می‌شوند. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رزن یکی از مشکلات مهم حوزه درمان شهرستان رزن وحتی شمال استان همدان نبود تجهیزات پزشکی مهم همچون دستگاه سی تی اسکن و دیالیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌هایی که اگر در سطح شهرستان ایجاد و راه اندازی شود بسیاری از مراجعات مردم به مرکز استان را کاهش می‌دهد و در وقت و هزینه و بهبود روند درمان بیماران موثر واقع می‌شود.

مراجعات مردم شهرستان رزن به تنها بیمارستان این شهرستان و از طرفی مراجعات شهرستان‌های اطراف همچون فامنین و کبودراهنگ و حتی شهرستان‌های استان قزوین همچون آوج و آبگرم اهمیت تجهیز این بیمارستان را بیش از پیش نمایان می‌کند.

دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان رزن خریداری شده است

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی گفت:در سال‌گذشته تجهیز و ایجاد دستگاه‌های جدید در بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان رزن در اولویت اصلی کار ما قرار گرفت.

حسن لطفی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته وزیر بهداشت و درمان مجوز یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته را برای شهرستان رزن صادر کرد.

وی ادامه داد: این دستگاه در سال‌گذشته تحویل داده شد اما به دلیل اینکه در بیمارستان رزن فضای مناسب برای این دستگاه را نداشتیم این دستگاه در انبار وزارت بهداشت نگهداری می‌شود.

لطفی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان هم به دلیل محدودیت مالی قادر به احداث ساختمان سی تی اسکن نبود افزود: برای ساخت ساختمان سی تی اسکن رزن با پیگیری‌های صورت گرفته از ظرفیت خیرین استفاده شد.

لطفی افزود: آقای دوستی‌ خیر نیک‌اندیش شهرستان رزن ، هزینه ساخت مرکز سی تی اسکن و همچنین دیالیز بیمارستان را با هزینه‌ای بالغ بر 500میلیون تومان تقبل کردند.

نماینده مردم رزن اظهار داشت:عملیات اجرایی این ساختمان آغاز شده است و امروز نیز به صورت شبانه روزی پروژه ساخته می‌شود و به محض اینکه ساختمان سی تی اسکن به بهره‌برداری برسد دستگاه سی تی اسکن توسط شرکت‌های خارجی نصب می‌شود.

وی گفت:در کنار این پروژه این خیر قبول کرده است که هر تعداد دستگاه دیالیز که برای این بیمارستان مورد نیاز باشد را تامین نماید.

  12 تخت دیالیز در رزن راه‌اندازی می‌شود

خیر نیک‌اندیش شهرستان رزن نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه ساختمان سی تی اسکن و توسعه بخش دیالیز رزن امسال اجرا شده و امروز نیز بیش از 50درصد پیشرفت فیزکی دارد.

خان علی دوستی افزود:در بحث دیالیز نیز به نیت  12 امام معصوم، دوازده تخت دیالیز برای بیمارستان ولی عصر (عج) شهرستان رزن با هزینه شخصی خود خریداری می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی می‌شود بیش از  900 میلیون تومان هزینه شود، گفت: مساحت این پروژه بیش از  500متر و تمام سیستم‌های نصب یا خریداری شده به روز دنیا و به صورت هوشمند است.

 دوستی با اشاره به هدف خود در رابطه با ساخت این مجموعه گفت: بخاطر اینکه این منطقه محروم است علاقمن بودم کاری به عنوان باقیات الصالحات در این شهر انجام دهم که باپیگیری نماینده رزن در مجلس، ساخت این مجموعه را آغاز کردم.

وی تاکید کرد:در تلاش هستیم که این پروژه در اوایل سال 97 به طور کامل انجام و تحویل بیمارستان شود.

برخی تخت‌های دیالیز رزن مستلک شده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن نیز با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن که در این بیمارستان نصب می‌شود تنها دستگاه سی تی اسکن بیمارستان‌های شمال استان است گفت: با بهره‌برداری از این دستگاه نه تنها شهرستان‌های شمال استان بلکه شهرستان‌های استان قزوین نیز از خدمات این دستگاه بهره‌مند می‌شوند.

 علی عباسی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 7دستگاه دیالیز در بیمارستان شهرستان رزن در حال فعالیت است افزود: از این تعداد4دستگاه کاملا مستهلک شده است.

وی تاکید کرد: 3دستگاه در سال‌گذشته باتلاش نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خریداری شده است و با تکمیل ساختمان جدید تعداد دستگاه‌های دیالیز شهرستان رزن به 13 دستگاه می‌رسد که یکی از این دستگاه‌ها به صورت ایزوله برای بیماران خاص استفاده می‌شود.

 عباسی با بیان اینکه دستگاه‌های سی تی اسکن توسط نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی پیگیری و توسط وزارت بهداشت درمان خریداری شده است افزود: این دستگاه‌ها به این بیمارستان اختصاص داده شده است که به زودی بعد از تکمیل این پروژه، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مجموعه که با همت خیر نیک‌اندیش شهرستان رزن و پیگیری مسئولان این شهرستان در حال ساخت است شاهد ارائه خدمات مناسب به بیماران باشیم تا بیماران در کنار درد بیماری هیچ گونه درد دیگری را متحمل نشوند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد