Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:استاندار سمنان با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر برگزاری همه پرسی گفت: مشخص نیست، چرا برخی از این سخن رئیس جمهور برآشفته شده‌اند.
به گزارش خرداد به نقل از برنا، «محمدرضا خباز»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر برگزاری همه پرسی درباره موضوعات اختلافی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هدف رئیس جمهور در سخنرانی 22 بهمن از طرح موضوع همه پرسی، تاکید بر این واقعیت بود که قانون اساسی ظرفیت های گسترده‌ای داشته و بن بستی در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در این قانون، ارکان نظام به خوبی تعریف شده و در عین حال که استقلال دارند، زیر یک پرچم و میثاق ملی عمل می‌کنند.
به اعتقاد عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، اگر جریان‌های سیاسی داخل نظام درباره یک موضوع به نتیجه نرسیدند و در عین حال بر موضع خود اصرار داشتند، قانون اساسی با قرار دادن اصل 59 حل این اختلاف را به آرای مردم سپرده است.
استاندار سابق سمنان اضافه کرد: مشخص نیست چرا برخی از این سخن رئیس جمهور برآشفته شده‌اند. سوال این است که اگر برگزاری همه پرسی ضرورت نداشت، چرا خبرگان قانون اساسی آن را در قانون آورده و مردم هم به آن رای داده‌اند؟ اگر هم ضرورت دارد، چرا برخی افراد از طرح آن توسط رئیس جمهور بر آشفته می‌شوند؟
خباز با اشاره به اینکه رئیس جمهور حقوقدان برجسته‌ای است که قبل و بعد از انقلاب بارها در معرض آزمایش قرار گرفته و از آن سرافراز بیرون آمده، گفت: چرا باید برخی از طرح این موضوع توسط آقای روحانی عصبی شوند و اجازه بیان آن را به رئیس جمهور ندهند؟ حرف رئیس جمهور این است که باید از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کرد که این حرف صحیحی است.
خبرنگار: محمد غلامی۲۲ بهمن  انقلاب  رئیس جمهور  قانون  قانون اساسی برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر روحانی ، محمدرضا خباز

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید