Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:05:32 GMT

بودجه مقابله با ریزگردها افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۱۴۷۰

بودجه مقابله با ریزگردها افزایش یابد

تهران-ایرنا- غلظت گرد و غبار و افزایش ریزگردها در روزهای اخیر در استان خوزستان نمایندگان این استان را واداشت که امروز - چهارشنبه - در خانه ملت با حضور در جایگاه هیات رییسه درخواست خود را برای افزایش بودجه مبارزه با ریزگردها در لایحه بودجه سال آینده اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی خوزستان از صبح روز گذشته به دلیل وزش باد هوای 14شهرستان خوزستان شامل اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، شادگان، آبادان، خرمشهر، هندیجان، امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، هویزه و دشت آزادگان شاهد گرد و غبار غلیظ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از نمایندگان استان خوزستان نیز از ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جایگاه هیات رییسه حضور یافتند و اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود در این استان اظهار کردند.
آنان با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس دهم خواستار افزایش بودجه مبارزه با ریزگردها در لایحه بودجه سال 97 شدند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این مورد گفت: مشکلات خوزستان و مسائل مربوط به آن بسیار جدی است، همه باید کمک کنیم.
وی افزود: هم باید در بودجه به آن توجه شود هم این که به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.
رییس مجلس ادامه داد: بر همین اساس در لایحه بودجه سال آینده برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه برای حل مشکل ریزگردها را در نظر گرفته ایم که می تواند کمکی به حل این مشکل باشد.
پس از صحبت های لاریجانی ، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس و جمعی از اعضای هیات رییسه به همراه نمایندگان استان خوزستان در جایگاه هیات رییسه نشسته و جلسه ای برای حل مشکلات مربوط برگزار کردند.
هم اکنون این جلسه در جایگاه هیات رییسه مجلس ادامه دارد.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بررسی ویژگی های فقر در ایران نشان می دهد که افزایش نرخ فقر در ایران طی سال های اخیر تا حد زیادی معلول شرایط کلان اقتصادی است از این رو برای مقابله با آن نیازمند رویکرد تقویت رشد اقتصادی همراه با سیاست های حمایتی قاعده مند هستیم. اگرچه نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر، ظرفیت های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است، با توجه به اهمیت راهبردی مسأله فقر تحلیل بودجه عمومی از منظر فقرزدایی همچنان دارای اهمیت و یک موضوع کلیدی است.

ارزیابی مکانیزم های امحای فقر در لایحه بودجه سال 1403 نشان می دهد که لایحه به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ فقر اثرگذار است. اثرگذاری غیرمستقیم لایحه بودجه سال 1403 باید از طریق تقویت رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد اما لایحه بودجه سال جاری به گونه ای تدوین شده که ادامه روند قوانین بودجه در سال های گذشته است و با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های بودجه ای، از لایحه نمی توان انتظار چندانی در مورد هدایت و تقویت رشد اقتصادی و در نتیجه فقرزدایی بخصوص از کانال ظرفیت سازی برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار داشت. با این حال، رویکرد نسبتاً انقباضی بودجه و حساسیت بالای آن به موضوع کسری که خود را در کاهش نسبت کسری ترازعملیاتی به کل بودجه عمومی نشان میدهد، می تواند از منظر کاهش اثرات منفی بودجه بر تورم و به تبع آن فقر، مثبت تلقی شود. در سمت دیگر اثرگذاری مستقیم لایحه بودجه بر روی نرخ فقر از طریق سیاست های حمایتی و تامین مالی مالیاتی نشان می دهد که بودجه ابتکار قابل توجهی برای تغییر رویکرد به منظور فقرزدایی از مجرای اثرگذاری مستقیم را پیش بینی نکرده و ظرفیت جدیدی را برای تخفیف فقر ایجاد نکرده است. در واقع در لایحه بودجه منابع یارانه ها و بودجه نهادهای حمایتی به عنوان مهمترین منابع مقابله با فقر درآمدی کمتر از تورم رشد کرده است.

در نمودار زیر ساختار توزیع اعتبارات سالیانه به دستگاهها در خصوص مقابله با فقر قابل مشاهده است. بر این اساس سازمان هدفمندی(جهت توزیع یارانه دارو، نان و یارانه نقدی)، وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد  و صندوق توسعه مسکن از این اعتبارات استفاده میکنند.

دیگر خبرها

  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها