Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: خانواده مرد طلافروش که سه سال قبل در جریان دستبرد مسلحانه به مغازه‌اش کشته شد، وقتی از دستگیری قاتلان ناامید شدند با مراجعه به دادسرای جنایی درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. عاملان این جنایت به اتهام سرقت‌های سریالی از بانک‌های تهران و قتل مردی بیمار تحت تعقیب بودند.

به گزارش گروه جنایی رکنا، اوایل اسفند 94 پلیس Police پایتخت از یک سرقت Stealing مسلحانه مرگبار از مغازه طلافروشی در محله‌ ستارخان با خبر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران با حضور در محل حادثه Incident مشاهده کردند مرد طلافروش با شلیک گلوله به قتل Murder رسیده است‌. جسد او به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان آغاز شد.
در این مرحله ماموران به تحقیق از پسر طلافروش پرداختند که وی به افسر تحقیق گفت: من در مغازه بودم. پدرم پیش همسایه کناری رفته بود. ناگهان دو مرد که ماسک آلودگی هوا به صورت‌هایشان زده بودند و سلاح کلتی به دست داشتند به شیشه مغازه زدند تا در را باز کنم. با دیدن آنها وحشت کرده و در را باز نکردم.
وی افزود: سارقان با سلاحی که در دست داشتند شیشه را شکستند و وارد مغازه شدند. خواستم با به صدا درآوردن زنگ خطر، پلیس را از سرقت با خبر کنم که سارقان متوجه شدند و داخل مغازه تیر هوایی شلیک کردند. پدرم با شنیدن صدای گلوله به داخل مغازه آمد که دزدان به سمت پدرم شلیک کردند و دو مرد مسلح بیش از چهار کیلو طلای موجود در مغازه را برداشتند و داخل ساک ریختند. آنها سوار موتورسیکلتی شدند و فرار Escape کردند.
تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت تا این که ماموران متوجه شدند این دو تبهکار فراری در جریان سرقت‌های دیگری نیز تحت تعقیب قرار دارند. بررسی جرایم دو متهم فراری نشان داد آنها اوایل اسفند 93 مسلحانه و در حالی که ماسک آلودگی هوا به چهره داشته‌اند وارد بانکی در تهران شده و با گروگان hostage گرفتن کارکنان بانک و تیراندازی، 20 میلیون تومان پول دزدیده و فرار کرده‌اند.
آنها همچنین در سال 94 به هفت بانک دیگر در محله‌های مختلف پایتخت دستبرد مسلحانه زده‌اند. سارقان از 20 تا 70 میلیون تومان از این بانک‌ها پول دزدیده بودند. حتی این دو تبهکار فراری، با تعقیب مردی در غرب تهران که با گرفتن هشت میلیون‌تومان پول وام از بانک خارج شده بود، او را تعقیب کرده و بعد از سرقت پول‌هایش، وی را با شلیک گلوله از پای در آورده‌اند.
ماموران به طور شبانه‌روزی درجست‌وجوی این دو دزد The Thief حرفه‌ای مسلح بودند، اما موفق به یافتن آنها نشدند.
این درحالی بود که با گذشت سه سال از قتل طلافروش و سرقت مسلحانه از مغازه او، چون قاتلان شناسایی نشده‌اند، خانواده وی با حضور در دادسرای جنایی تهران درخواست دیه از بیت‌المال
کردند.
بنابراین قرار شد خواسته خانواده مقتول بررسی شود و بعد پرونده آنها به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شود و دیه از بیت‌المال به خانواده مقتول پرداخت شود‌. همچنین رسیدگی به بقیه پرونده‌های مربوط به فعالیت‌های مجرمانه دو تبهکار فراری در دادسرای جنایی تهران همچنان مفتوح است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مرموز مسافر پایتخت

مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های شهرستان ملارد از ناپدید شدن پدر میانسالش خبر داد.

او در تحقیقات گفت: پدرم برای انجام کاری، صبح روز گذشته از خانه خارج شد تا به تهران برود، اما دیگر از او خبری نشد. از دوستان و بستگان هم سراغ پدرم را گرفتیم، اما کسی از او خبری نداشت و تلفن همراه پدرم نیز خاموش است. نگرانش شدیم و احتمال می‌دهیم برای او اتفاقی رخ داده باشد.

به دنبال شکایت مرد جوان، تحقیقات از سوی تیمی از کارآگاهان اسلامشهر آغاز شد. بررسی‌های تیم تحقیق نشان می‌داد که مرد ناپدید شده سوار بر خودرو عبوری شده و به تهران رفته است.

همزمان با ناپدید شدن مرد میانسال، کارآگاهان پلیس پایتخت مطلع شدند که پیکر نیمه‌جان مرد میانسال به یکی از بیمارستان‌های پایتخت منتقل شده و ساعاتی بعد مرد میانسال جانش را از دست داده است.

 هیچ مدرک هویتی همراه مرد میانسال نبود، اما از آنجایی که مشخصات او با مرد گمشده شباهت داشت و از سویی روز مرگ او با روز ناپدید شدن مرد میانسال یکی بود، این احتمال مطرح شد که جسد متعلق به مرد ناپدید شده است.

موضوع به خانواده مرد گمشده به نام هاشم اطلاع داده شد و با حضور خانواده مرد میانسال در پزشکی قانونی و مشاهده جسد، هویت او برملا شد و آنها هاشم را شناسایی کردند.

 در ادامه تحقیقات نیز کارآگاهان پلیس هویت راننده عبوری که هاشم را سوار کرده بود، بدست آوردند.

 بررسی‌ها نشان می‌داد که راننده خودرو ساکن تهران است و آنها با نیابت قضایی راهی پایتخت شدند تا با دستگیری راننده از سرنوشت مبهم هاشم پرده بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • (ویدئو) فیل فراری از سیرک خیابان را بست
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت