Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:29:22 GMT

افزایش 42 درصدی تولید اتان در فازهای 17 و18 پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۲۰۷

افزایش 42 درصدی تولید اتان در فازهای 17 و18 پارس جنوبی

بوشهر- ایرنا- سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با پایان عملیات تعمیرات اساسی و انجام اقدامات اصلاحی در این پالایشگاه تولید اتان از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 42 درصد افزایش یافت که از ظرفیت طراحی این فازها 20 درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز چهارشنبه به نقل از حسن اسعدی، افزود: با توجه به اهمیت تولید اتان به عنوان یک محصول با ارزش افزوده و اصلی ترین خوراک پتروشیمی های عسلویه یکی از موفقیت های بزرگ فازهای 17 و 18 افزایش تولید اتان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: نرخ استحصال اتان از خوراک ورودی در پالایشگاه هفتم نزدیک به 80 درصد است که این میزان بالاترین نرخ استحصال اتان در بین پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی است.
اسعدی اضافه کرد: این افزایش تولید با انجام اقدامات اصلاحی و برطرف کردن تنگناها، مشکلات عملیاتی و بهینه سازی فرآیند در فازهای 17 و 18 صورت گرفته و تولید اتان این پالایشگاه حدود 20 درصد بیش از طراحی است.
وی بیان کرد: فازهای 17 و 18 مطابق طراحی باید 2 هزار و 550 تن اتان تولید کنند که با افزایش صورت گرفته این میزان به سه هزار و 50 تن در روز رسیده است.
پالایشگاههای گاز پارس جنوبی اصلی ترین تامین کننده خوراک پتروشیمی های کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند که با پایداری و افزایش تولید در سالهای اخیر امنیت و اطمینان مناسبی در تامین خوراک پتروشیمی ها ایجاد شده است.
با اجرای فازهای ١٧ و١٨ پارس جنوبی برداشت روزانه ٥٦ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع ( پروپان و بوتان) محقق شد.
پالایشگاه هفتم پارس جنوبی شامل واحدهای دریافت و جداسازی گاز و میعانات، تثبیت میعانات گازی،
چهار ردیف تصفیه گاز شامل واحدهای شیرین سازی، نمزدایی، تنظیم نقطه شبنم و مرکاپتان زدایی هرکدام به ظرفیت پالایش 500 میلیون فوت مکعب در روز است.
واحد فشرده سازی و تراکم گاز برای صادرات، واحدهای استحصال و بازیافت گوگرد به همراه واحد جداسازی و دانه بندی گوگرد و واحد احیای منواتیلن گلایکول است.
عملیات احداث این فازها از 22 خرداد ماه سال 1385 آغاز و در فروردین ماه 1396 به طور رسمی توسط رئیس جمهوری راه اندازی شد.
تعمیرات این پالایشگاه در مهرماه انجام ‌شد که نخستین تعمیرات اساسی عمده پالایشگاه محسوب می‌شود.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران