Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-01@22:43:24 GMT

۳۰۰ میلیون ریال برنج قاچاق در کنگان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۲۸۷

رئیس پلیس شهرستان کنگان از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف تعداد ۱۳۱ عدد کیسه برنج قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در کنگان خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز، سرهنگ رهام رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کنگان با بیان اینکه کالاهای خارجی بدون پروانه گمرکی قاچاق است اظهار داشت: جابجایی کالاهای خارجی بدون داشتن، پروانه معتبر گمرکی قاچاق محسوب، توقیف و ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مبارزه با قاچاق به عنوان اولویت نیروی انتظامی گفت: در کنار تامین امنیت و حراست از جان و مال مردم، اولویت نخست پلیس ، مبارزه قاطع با قاچاق کالا در مبادی ورودی و بندری این شهرستان بوده است.

رئیس پلیس شهرستان کنگان اهمیت مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان یکی از بندهای دستورالعمل اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: قاچاق کالا تبعات گوناگونی به جامعه وارد می‌کند به‌گونه‌ای که سبب بیکاری و رکود برای تولیدکنندگان داخلی و مشکلات سلامتی و اجتماعی برای آحاد جامعه می‌شود.

سرهنگ رضایی از توقف یک دستگاه تریلی حامل کالای قاچاق خبرداد و بیان کرد: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق،ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون تریلر مظنون به کالای قاچاق و آن را متوقف کردند.

وی از کشف 131 کسیه برنج قاچاق خبرداد و گفت: در بازرسی ماموران از خودروی توقیفی تعداد 131 عدد کیسه برنج قاچاق که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت بار تریلی جاساز شده بود کشف شده است. 

سرهنگ رضایی ارزش تقریبی محموله مکشوفه را برابر نظر کارشناسان 300 میلیون ریال برآورد و خاطرنشان کرد: در همین ارتباط 2 نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ  یدالله دهقان گفت:  ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان  با انجام تحقیقات میدانی و تخصصی پلیسی یک انبار نگهداری مواد غذایی قاچاق در شهرستان بیرجند را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه  مأموران پس از صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقام قضائی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند، افزود:  در بازرسی از انبار، مقدار یک تن و ۵۰۰ کیلو گرم گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان  افزود: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دهقان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا در دستور کار پلیس قرار دارد؛ از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز