Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:46:43 GMT

گرد وغبار میهمان ناخوانده خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۳۶۰

گرد وغبار میهمان ناخوانده خوزستان

تهران- ایرنا- گرد و غبار میهمان ناخوانده اهالی خوزستان به شمار می رود که زندگی و سلامت مردم این خطه از ایران را نشانه رفته و به بحرانی غیرقابل کنترل تبدیل شده است. اکنون باید با نگاهی مسوولانه و رویکردی کارشناسانه به حل این معضل همت گماشت زیرا غفلت از این مقوله پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطبوعات کشور به طور روزانه مهمترین و برجسته ترین رخدادهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند. این در حالی است که بخش زیادی از خبرها، یادداشت ها، گزارش ها، گفت وگوها و ... به انعکاس شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه اختصاص می یابد؛ موضوعی که توجه ویژه به آن اهمیتی فزاینده دارد.

گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ موضوع های یادشده را که انعکاس قابل توجهی در روزنامه های صبح چهارشنبه 25 بهمن 1396 داشت؛ با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بررسی کرده است.

**لزوم نگاه ملی به بحران گرد و غبار در خوزستان
استان خوزستان در سال های گذشته با پدیده گردو غبار دست به گریبان بوده و این امر مشکلات مختلفی را برای مردم آن نواحی به وجود آورده است. کاهش میزان باران و افزایش دمای هوا نیز بر شدت ریزگردها می افزاید. بنابراین لزوم نگاه ملی و عزم راسخ دولتمردان و مسوولان امر برای حل معضل این استان بسیار الزامی به نظر می رسد.

روزنامه «آرمان» در گزارشی با عنوان «خوزستان خاک زده تا کی؟» نوشت: در حالی که سامانه بارشی جدید باعث باریدن برف و باران در چندین استان کشور شده است، غول آلودگی زمستانی دست بردار نیست و در تهران و چند کلانشهر دیگر، این آلودگی زندگی شهروندان را مختل کرده است. در این میان طبق معمول وضعیت خوزستان از همه جا بدتر است. خوزستانی‌ها بار دیگر هوایی را تنفس می‌کنند که پر از گرد و غبار و ریزگرد است. وضعیت دیگر شهر‌های خوزستان نیز بهتر از این نبود و نگرانی از سلامت شهروندان مسئولان را بر آن داشت تا مدام توصیه‌های پزشکی انجام دهند و از مردم بخواهند موارد ایمنی را رعایت کنند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: آسمان ایران از یکسو سر ناسازگاری برداشته و از سوی دیگر درهای رحمت و برکت خود را بر سر شهروندان زیادی باز کرده است. درست زمانی که از خبر از سرگیری برف و باران در کشور خوشحال می‌شویم اخبار افزایش غلظت گرد و غبار در جنوب کشور غم به دل‌هایمان نشانده است. سازمان ‌هواشناسی به مانند نوبت قبل نسبت به وقوع سیلاب در شهر تهران و همچنین بارش برف سنگین در اغلب جاده‌های کشور هشدار داده و از رانندگان خواسته که از تجهیزات‌زمستانی استفاده کنند. از سوی دیگر نیز در جنوب غربی ایران و استان خوزستان از مردم خواسته شده حدالمقدور در خانه‌های خود باقی بمانند. نکته حائزاهمیت در این میان آن است که سازمان‌های محیط‌زیست، هواشناسی، ستاد بحران کشور و... باید پیشگیری ‌های لازم را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در پیش بگیرند تا نسبت به تغییرات آب ‌و‌هوایی غافلگیر نشوند. اگر هشدارها در ارتباط با افزایش میزان غلظت آلاینده‌ ها در جنوب ‌غربی جدی گرفته می‌شد و همچنین اقدامات پیشگیرانه‌ مناسبی در ارتباط با هشدارهای ‌هواشناسی انجام می‌گرفت در این صورت قطعا شاهد اثرات مخرب و گاه جبران ‌ناپذیر تغییرات آب ‌و‌هوایی نبودیم.

روزنامه «ابتکار» با درج گزارشی با عنوان «هم نشینان خاک برسر دوراهی» آورده است: از زمان آغاز ریزگردها تا به امروز 14 سال می‌گذرد. در این سال‌ها شمار وقوع ریزگردها به قدری زیاد بوده که تعدادشان در خاطر کسی نمانده، اما تنها چیزی که در یادها هست فواصل کم وقوع ریزگردها و طولانی شدن روزهای ماندگاری این پدیده شوم است. 23 بهمن ماه است که آلودگی هوا در خوزستان به شرایط «فوق خطرناک» رسیده و این در حالی است که از زمان خلاصی خوزستان از گرد و غبار پیشین تا وقوع گرد و غباری دیگر تنها 6 روز است که می‌گذرد. مردم خوزستان بعد از این سال‌ها کمتر امیدواری به وعده‌های مسئولان دارند، روز را با سردرد‌های طولانی آغاز می‌کنند و شب را با فکر مهاجرت از خوزستان سر بر بالین می‌ گذارند. «امروز از کنار رود کارون گذشتم حتی رود را نمی‌دیدم.»؛ این سخنان رضا است. کتابفروش خوزستانی که زندگی در اهواز را به افسانه سیزیف نوشته آلبرکامو تشبیه می‌کند. می‌گوید: «هر روز کارهای پوچمان را تکرار می‌کنیم، امروز گرد و غبار را از روی زندگیمان می‌زداییم و روز دیگر باز همان کار را تکرار می‌کنیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: راست هم می‌گوید از 16 بهمن ماه که خوزستان درگیر گرد و غبار بوده است تا 23 بهمن ماه که دوباره آلودگی هوای این استان به 48 برابر حد مجاز خود رسیده تنها 6 روز فاصله است. ریزگردها که روزگاری مهمانان ناخوانده خوزستانی‌ها بوده‌اند امروز دیگر صاحب خانه‌اند چرا که روزهای متمادی را در خوزستان می‌مانند و فاصله ظهورشان در شهر کمتر و کمتر شده است. اتفاقی که فکر مهاجرت را در سر بسیاری از خوزستانی‌ها به وجود آورده است. رضا تنها کسی نیست که فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. نیکامهر دختری خبرنگار است که در خوزستان زندگی می‌کند، از 0 تا 10 به عملی شدن وعده‌های مسئولان برای مقابله با گرد و غبار نمره صفر را می‌دهد و می‌گوید: «علت ریزگردهای خوزستان کاملا مشخص است. رودخانه‌های خوزستان کم‌ آب شده‌اند، تالاب‌ها آب خود را از دست داده‌اند و زمین‌های کشاورزی به کانون گرد و غبار تبدیل شده‌اند. نمی‌دانیم که چرا آن را پیچیده می‌کنند. می‌گویند کانون‌های داخلی و خارجی اما برای کانون‌های داخلی هم کاری انجام نداده‌اند. در سال‌های اخیر کار محسوسی انجام نشده و فقط سازمان مدیریت بحران استان مدارس را تعطیل می‌کند.»

روزنامه «شهروند» در گزارشی با انتخاب عنوان «فراتر از تحمل» آورده است: خاک باز هم خوزستان را زمینگیر کرد؛ این‌بار خاک با غلظت ١٨‌هزار میکروگرم بر مترمکعب در هوا نشست و این یعنی ١٢٠برابر حد مجاز. این شرح حال و روز دیروز خوزستان است: بیمارستان‌ها به حال آماده‌باش، مدارس تعطیل، انفجار و قطع برق، لغو پرواز‌ها، کاهش دید افقی به ٥٠متر و باز هم بحران. هواشناسی خوزستان از پیش اعلام کرده بود که ٢٤بهمن، روزی خاک‌آلود برای استان است و این خاک منشأ داخلی دارد: کانون‌های فوق بحرانی جنوب‌شرق اهواز که مدت‌هاست گردوخاک به پا می‌کند. دیروز یکی از صدها روز غبارآلود خوزستان بود و به جز اهواز، غبار دامن شوش، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر را هم گرفت. شهروندان در هوای غبارآلود زندگی‌ شان را تعطیل نکردند و با ماسک به خیابان‌ها آمدند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: جواد خراسانی، یکی از شهروندان اهواز که از نفس‌کشیدن در غبار به سرفه افتاده و صدایش بم شده، در گفت‌وگو با «شهروند» وضع شهر را این‌طور شرح می‌دهد: اوضاع هوا وحشتناک است. بعدازظهر سه‌شنبه غلظت گردوغبار در اهواز به ٩‌هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید. در اهواز غلظت غبار شدیدتر از تمام نقاط خوزستان بود و به بیشتر از ٦٠برابر حد مجاز هم رسید. گفته‌اند؛ باران می‌آید و این غبار می‌رود اما همچنان مکافات داریم. شاید با باران برود اما باز هم برمی‌گردد. خاک مکافات همیشگی ماست. مردم درحالی‌ که گردوغبار بچه محصل‌ها را تعطیل کرده، ناچارند در شرایط غیرعادی، زندگی عادی‌شان را داشته باشند. خیلی از مردم در اهواز شغل آزاد دارند و همین حالا در نادری که قدیمی‌ترین بازار اهواز است، زندگی در خاک در جریان است. ما دو روز در هفته خاک داریم و اگر قرار باشد مدام تعطیل کنیم، بازاری‌ها از نان‌خوردن می‌افتند.

** مهارت آموزی و توانمند سازی کودکان ضرورتی انکارناپذیر
تکامل دوران کودکی، یکی از تعیین کننده های مهم سلامت در طول زندگی است. مهارت آموزی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان به عنوان امری ضروری به شمار می رود یکی از موارد توانمند سازی در حوزه کودکان، توانایی جسارت دادن به آنان است تا بتوانند از حقوق خود دفاع و آن را مطالبه کنند. امروزه قوانین مختلف ملی و بین المللی ضرورت توجه به حقوق و نیازهای کودکان را به رسمیت شناخته و بر آن تاکید کرده اند.

روزنامه «جوان» در گزارشی با عنوان «فقط نگرانی کافی نیست مهارت فرزندپروری را بیاموزید» نوشت: همه پدر و مادرها نگران فرزندانشان هستند. شاید حتی پدر یا مادری را نتوان در دنیا پیدا کرد که نگران فرزند خود نباشد. این نگرانی به شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد و البته در بسیاری موارد نیز بی‌مورد و افراطی است اما واقعیت آن است گاه نگرانی والدین یکی از بهترین سازوکارهای دفاعی برای حفاظت از فرزندان است. البته نگرانی به خودی خود کافی نیست و باید مهارت‌های تربیت فرزند و برخورد با مشکلات بچه‌ها را بیاموزید. این روزها نگرانی پدر و مادرهای ایرانی از خطرات و آسیب‌هایی که فرزندانشان را تهدید می‌کند زیاد شده است. نگرانی از دوست ناباب، نگرانی از آسیب‌های فضای مجازی، نگرانی از فریب بچه‌ها و نگرانی از اعتیاد. اما راهکار برخورد و مواجهه با این نگرانی‌ها چیست؟ و برای پیشگیری از گرایش فرزندان به سیگار و مواد اعتیادآور چه باید کرد؟

در ادامه این مطلب آمده است: با توجه به اینکه خانواده اولین نهادی است که انسان به آن پا می‌گذارد و بزرگ می‌شود و نهادی است که حتی در سال‌های نوجوانی و جوانی بیشتر زمان خود را در آن سپری می‌کنیم، لذا در تأثیرگذاری این نهاد بر شکل‌گیری شخصیت و نگرش فرد نمی‌توان تردید کرد. از آنجا که نوجوانان و جوانان بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر اعتیاد دارند نقش خانواده‌ها در تربیت و هدایت جوانان در این زمینه بسیار مهم و اساسی است و چنانچه بین والدین و فرزندان فاصله یا مشکلی وجود داشته باشد امکان انحراف و گرایش فرزندان به اعتیاد افزایش پیدا می‌کند. یافته‌های پژوهشی و آماری نیز نشان می‌دهد ارتباط نزدیکی بین خانواده و اعتیاد وجود دارد. از آنجا که در میان اعضای خانواده فردی که از کودکی بیشترین زمان را با فرزند می‌گذراند مادر است، بنابراین نقش مادران نیز در این زمینه پررنگ ‌تر است.

روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «گام ‌های مفید و موثر با محوریت حقوق و دنیای کودکان» که به قلم محمد داوری نگاشته شد، آورده است: رویکرد محتوا و برنامه‌های آموزشی و پرورشی مبتنی بر حقوق کودک یک رویکرد انسان‌دوستانه و اخلاقی است که متاسفانه هم از سوی خانواده‌ها و هم از سوی مدارس و نظام غیررسمی و رسمی تعلیم و تربیت در کشور ما مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد و کمتر به این مهم توجه می‌شود که این کودک تحت تعلیم و تربیت ما یک وجود مستقل دارد و ما وظیفه داریم او را در مسیر ضرورت‌های وجودی‌اش و برای آینده و برای خودش تحت آموزش و پرورش قرار دهیم نه اینکه او را فرصت و ابزاری بدانیم برای تحقق خواست حاکمیت و دولت و پدر و مادر و هر بلایی را که لازم است بر سر او بیاوریم تا به خواسته‌های خود برسیم.

در ادامه این یادداشت می خوانیم: آموزش و پرورش تکلیف ‌محور و پرحجم با برنامه ‌های متراکم بی‌تردید دنیای کودک را محدود و ذهن و عواطف او را کلیشه‌ای و خسته و غیرخلاق می‌کند و نشاط و شادابی و پویایی و خلاقیت را از او می‌گیرد تصور اینکه کودک هرقدر دانش و اطلاعات بیشتر کسب کند و هرقدر بیشتر درگیر این برنامه‌ها شود بهتر رشد و پرورش خواهد یافت یک تصور نادرست است چراکه کودک در فراغت ذهنی و در لطافت روانی و در تحرک جسمانی امکان رشد و بلوغ و شکوفایی همه‌جانبه را خواهد داشت. به عبارتی دنیای کودک دنیای بازی و شادی است و هر آنچه رنگ بازی و شادی داشته باشد با تمام وجود در ذهن و روان کودک رسوخ خواهد کرد و هر آنچه غیر آن باشد و بر او تحمیل شود سرکوب‌کننده اوست و سلامت ذهن و روان او را تهدید می‌کند لذا از این منظر نیز حذف پیک‌های نوروزی قابل دفاع است و امید است طرح‌های جایگزین مانند داستان‌خوانی و داستان روایی و داستان‌نویسی بتواند به گونه‌ای اجرا شود و مدرسه و خانه بتوانند هماهنگی لازم را داشته باشند تا یک فرصت تربیتی مناسب با دنیای کودک و مبتنی بر حقوق او فراهم شود.

روزنامه «قانون» در مطلبی با عنوان «هنر تاتر تاثیر بسزایی در خلاقیت و تفکر کودکان دارد» به گفت وگو با مجتبی مهدی نمایشنامه نویس پرداخت و نوشت: شرایط تئاتر کودک و نوجوان در حال حاضر مناسب نیست و شاهد رشد در این حوزه نیستیم. اتفاق جدیدی در این حوزه نمی‌افتد و و حتی در برخی مواقع به جای آنکه شاهد پیشرفت باشیم، شاهد پسرفت برخی گروه‌های تئاتری هستیم. بخشی از اتفاقاتی که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در جریان است، به واسطه ذائقه مخاطب باشد چرا که مخاطب عادت کرده ‌است که شاهد نمایش‌هایی باشد که با موسیقی، رقص و آواز همراه هستند و مخاطب به دنبال آن نیست که بداند محتوای تئاتر چیست اما من معتقد هستم که هنرمند است که می‌تواند ذائقه مخاطب را مشخص کند. تاکنون پژوهش خاصی در خصوص تفاوت‌هایی که تئاتر برای رده‌های سنی مختلف باید داشته باشد، انجام نشده‌است. این مهم نیازمند کار پژوهشی است. در تئاترهایی که در حال حاضر اجرا می‌شود، تنها به بخشی از زبان و بیان تئاتری برای این رده‌های سنی توجه می‌شود و کار اصولی و حساب شده ای در این خصوص وجود ندارد.

در ادامه این گفت وگو آمده است: تئاتر کودک و نوجوان، از طرف مسئولان جدی گرفته نمی‌شود. آن‌ها تئاتر کودک را یک بازی می‌دانند و معتقد هستند تئا‌تر بزرگسال صاحب اندیشه است و تئاتر کودک را دارای اندیشه نمی‌دانند. آموزش و پرورش نیز تئاتر کودک را نوعی بازی قلمداد می‌کند اما هنرمندان و فعالان این حوزه، تئاتر کودک را جدی می‌گیرند و به آن باور دارند اما حرکت آنه‌ا برای توسعه و رشد تئاتر کودک و نوجوان بسیار کند پیش می‌رود. تعداد نمایشنامه‌نویسان تخصصی در این حوزه بسیار کم است؛ حتی مترجم خوب در حوزه تئاتر کودک و نوجوان بسیار کم داریم. آموزش نمایشنامه نویس تخصصی بسیار اهمیت دارد و این نیاز احساس می‌شود. می‌توان گفت نمایشنامه نویس خوب نداریم، از این رو است که شاهد اجرای چنین کارهای بی کیفیتی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان هستیم؛ چراکه کارگردان خوب زیاد داریم اما متن خوب نداریم تا بتوانند به اجرا برساند.

**تبدیل مناطق مختلف کشور به عنوان برندهای جهانی در زمینه گردشگری
بی تردید گردشگری به یکی از پایه های پررونق اقتصاد جهانی تبدیل شده و به عنوان منبع عمده درآمد بسیاری از کشورها شناخته می شود. رویکرد توسعه پایدار و سفر به مناطق مختلف کشور می تواند چتر حمایتی- امنیتی، اقتصادی و سیاسی محسوب شود که تحقق این رویکرد تنها با تبدیل مناطق مختلف ایران به عنوان یک برند جهانی در زمینه گردشگری و اضافه شدن نام کشور در فهرست کشورهای گردشگرپذیر امکان‌پذیر خواهد بود.

روزنامه «جوان» در یادداشتی با عنوان « مدیریت قانونی پسماند در گردشگری» می نویسد: سفر ابزاری برای بازیابی انرژی انسان درگیر زندگی پیچیده و ماشینی امروز و راهی برای با خانواده بودن است. در نتیجه تشویق به سفرهای خانوادگی باید از سیاست‌های دولت برای ایجاد آرامش روحی-‌روانی خانواده‌ها باشد. تعطیلات سال جدید در راه است و مطابق آمارهای سال قبل بیش از 60 درصد خانوارهای ایرانی حدود 20 روز به مسافرت می‌روند. مقصد 69 درصد این حجم مسافران به محیط ‌زیست ‌های سبز کشور است. سفر به ویژه سفر سبز به طبیعت حق مردم است و در بند ششم منشور حقوق شهروندی مصوب شورای شهر تهران آمده است: «شهروندان حق دارند ضمن مشارکت در انجام مسئولیت‌های قانونی و تأمین منابع مالی مورد نیاز، از هوای پاک، فضای سبز عمومی و بوستان، معابر تمیز و عاری از پسماند و شهری بدون آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی برخوردار باشند.» ولی پسماندهای مسافرتی، محیط‌زیست ما و نسل‌های آینده را دچار مشکل حاد کرده است. چقدر به این سؤال فکر کرده‌ایم که چگونه باید عمل کرد که هم خوشحال و پرسفر باشیم و هم محیط‌زیست، از شر پسماندها سالم باقی بماند؟

در ادامه این یادداشت که به قلم سید محمد مهدی غمامی عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه امام صادق(ع) نگاشته شد، می خوانیم: تصادفات ناشی از رانندگی‌های پرخطر خود یک چالش جدی است. برای مثال در 24 ساعت اول سال نو 1396، ١٤٥ نفر کشته و بیش از 2 هزار و ٩٥٠ نفر زخمی شدند. چالش دیگر ناشی از بی‌توجهی به فرهنگ دفع زباله مسافرتی است. جنگل‌ها و سواحل شمالی به ازای هر خانوار مسافر به‌طور متوسط با حجم 400 گرم در روز زباله رهاشده در محیط‌زیست روبه‌رو است. این حجم زباله علاوه بر حجم زباله تولیدی ساکنان است. مازندرانی‌ها هر روز 3 هزار و 150 تن، گیلانی‌ها 2 هزار تن و شهروندان گلستانی هزار و 100 تن زباله تولید می‌کنند. در واقع به سرعت در حال از دست دادن زیست‌محیط جنگلی و آب هستیم و لازم است نسبت به مدیریت پسماند به ویژه پسماندهای مسافرتی برنامه‌ای جدی توسط سازمان محیط‌زیست و شورای عالی استان‌ها طراحی و در قالب لایحه به مجلس تقدیم شود.

روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی با عنوان « چالش‌های میزبانی از دو رویداد توریستی 2018» می نویسد: سال 2018 برای گردشگری ایران سال مهمی محسوب می‌شود. تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال‌جاری میزبان گردشگران بیشتری خواهد بود و توجه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته را به خود جلب خواهد کرد. همدان نیز در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 میلادی رسیده است. با اینکه مسوولان کشوری گردشگری و مسوولان استانی از امکان توسعه هرچه بیشتر گردشگری و ورود گردشگران بسیار در این دو پایتخت حرف می‌زنند اما به نظر می‌رسد موضوع به این سادگی هم نیست و چالش‌های بسیاری بر سرراه گردشگری همدان و تبریز وجود دارد. زیرساخت‌ها و امکانات لازم گردشگری در این دوشهر آن‌طور که باید و شاید فراهم و آماده نیست.

در ادامه می خوانیم: اما پایتختی گردشگری کشورهای اسلامی و کشورهای آسیایی در شرایطی گفته می‌شود می‌تواند به ورود گردشگران بیشتر به تبریز و همدان کمک کند که براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال 1394، تعداد گردشگران خارجی استفاده‌کننده از هتل‌های استان همدان 11 هزار و 222 نفر بوده است و این میزان برای آذربایجان‌شرقی نیز 450 هزار نفر اعلام شده است. پیش از اینکه تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شود، سه شهر در سال‌های 2015 تا 2017 به این عنوان انتخاب شده بودند. ابتدا در سال 2015 شهر قدس به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد و پس از آن قونیه در سال 2016 و مدینه در سال 2017 انتخاب شدند. در این میان قونیه و نهادهای خصوصی و دولتی ترکیه اقدامات مناسبی انجام دادند که این شهر را در گردشگری موفق کرده است.

روزنامه «کسب و کار» در گزارشی با عنوان «افزایش شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم» می نویسد: چهار هزار و 508 نفر از گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به جزیره قشم طی روزهای 18 تا 22 بهمن امسال از اماکن تاریخی قلعه پرتغالی ها و غارهای خوربس در شهر قشم بازدید کردند. با توجه به شرایط مناسبی که در اماکن گردشگری قشم ایجاد شده به طور حتم نوروز 97 قشم متفاوت تر از همه دوره های گذشته خواهد بود. همواره کاشانه های مهمان و اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با حضور گردشگران کاملاً پُر است و هتل های شهرهای قشم و درگهان نیز به حداکثر ضریب اشغال خود در ایام غیر از تعطیلات نوروزی رسیدند.

در ادامه این گزارش آمده است: جزیره قشم، نگین زیبای این پهنه و بزرگ‌ترین جزیره شاخاب پارس اما، افسونگری است از جاذبه ‌های شگفت ‌انگیز طبیعی و تاریخی، که برای شگفتی هر گردشگری، همیشه جاذبه‌ای در خود نهان دارد. از دره ستاره‌ها و جنگل‌های حرا تا دلفین‌های دلبرای هنگام و از ذره ذره خاک‌های رنگی هرمز تا زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی لافت و مردمان محلی، قشم و جزایر اطرافش همیشه روایتی دیگر از سفر، در ذهن گردشگران جای نهاده است. با نزدیک شدن به ناحیه غربی جزیره شاهد ارتفاعات گسترده‌ای خواهید بود که از فراز آن چشم ‌اندازهای بی ‌نظیری همچون جنگل‌های حرا، سواحل شمالی خلیج ‌فارس و مناظر بدیع فرسایشی ژئوپارک قشم را مقابل خود خواهید یافت. اگر شب را در این مکان بگذرانید به‌طور حتم از تجربه دیدن آسمانی پرستاره لذت خواهید برد.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مریم همتی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9117**2059**9131
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearch همراه شوید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران امروز هم میهمان ایلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت امشب کاسته می‌شود.
احمدی نژاد افزود: با خروج این سامانه بارشی دمای استان ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.
سامانه بارشی جدید از اواخر روز یکشنبه وارد استان می‌شود و تا اوایل روز سه شنبه مناطق مختلف را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

بارش شدید و رگباری باران، در شهر ایلام موجب آب گرفتگی معابر شد و در دهلران گرمسیری هم طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی را در پی داشت.
بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های شهرستان دره‌شهر نیز موجب کدر شدن آب آشامیدنی این شهر شد.
مناطق مختلف شهرستان دهلران هم به ویژه منطقه بیشه دراز با طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن معابر رو به رو بودند.

دیگر خبرها

  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • ببینید | سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما
  • دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش
  • قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • باران امروز هم میهمان ایلام است
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • سامانه بارشی تا شنبه میهمان همدان ها