Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@02:13:47 GMT

اخراج ورزشکار ژاپنی از المپیک زمستانی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۴۷۵

رویداد۲۴-کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد ورزشکار ژاپنی که روز گذشته به عنوان اولین دوپینگی رقابت های المپیک زمستانی کره جنوبی شناخته شد از دهکده بازی ها اخراج شد.

آزمایش دوپینگ 'کی سایتو' ورزشکار ذخیره تیم 5000 متر امدادی اسکیت سرعت مسافت کوتاه ژاپن در المپیک زمستانی پیونگ چانگ مثبت شده است.

دادگاه حکمیت ورزش اعلام کرد که سایتو تعلیق موقت را پذیرفته و به صورت داوطلبانه دهکده ی المپیک را ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارویی که آزمایش دوپینگ سایتو برای آن مثبت شد عموما به عنوان یک ماده ی پوششی استفاده می شود تا مصرف دارو های نیرو زا را پنهان کند.

وزیر ورزش ژاپن، یوشیماسا هایاشی، در مورد این رسوایی صحبت کرده است وی گفت با نزدیک بودن المپیک 2020 توکیو، ما اقداماتی همه جانبه را اتخاذ خواهیم کرد که از اتفاق افتادن دوباره هر چیزی شبیه به این جلوگیری کنیم.

کمیته بین المللی المپیک پیشتر اعلام کرده بود این دوره از رقابت ها یکی از بهترین و پاکترین دوره های مسابقات خواهد بود زیرا صدها مورد آزمایش ضد دوپینگ در آن انجام شده است.

کمیته بین المللی المپیک در گزارشی آورده است ورزشکار ژاپنی دهکده ورزشی را ترک کرده اما در مورد مکان فعلی وی اظهار نظر نکرده است.

از سوی دیگر این کمیته در گزارش خود در باره دوپینگ این ورزشکار آورده است وی فعلا از شرکت در همه مسابقات بین المللی در این رشته محروم است.

ورزشکار ژاپنی در مصاحبه ای در این ارتباط از مسئولان برگزاری مسابقات و کمیته بین المللی المپیک عذرخواهی کرد و گفت که هرگز فکر نمی کرده است موادی که مصرف کرده داروی نیروزا بوده است.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 20 بهمن آغاز شده و تا 6 اسفند ادامه دارد.

دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در متن پیام تبریک کمیته ملی المپیک آمده است:

پیروزی های مقتدرانه تیم ملی فوتسال کشورمان آنهم با مسابقاتی دیدنی برابر حریفان آسیایی نشان از توانمندی بازیکنان و کادرفنی و فاصله تکنیکی و تاکتیکی فوتسال کشورمان با حریفان قاره ای دارد.

ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابتهای جام ملت های آسیا و صعود مقتدرانه به جام جهانی و خسته نباشید به مسئولان زحمتکش فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان عزیز، امید است فوتسالیست های کشورمان در رقابتهای جهانی نیز با درخشش خود دل مردم کشور عزیزمان را در اقصی نقاط جهان شاد کنند.

کد خبر 6091271

دیگر خبرها

  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت