Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیریت شهری کرج نسبت به رفع آبگرفتگی های معابر متناسب با اعلام مدیریت بحران در خصوص بارش شدید باران و برف اقدامات موثری را انجام داده است، باشد که باران را با خیالی آسوده به تماشا بنشینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، بارش برف و باران اخیر برای کلانشهر کرج که هر ساله به دلیل مهاجرپذیری با جمعیتی در خور توجه در مرکز استان البرز رو به رو است، مشکلاتی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عملکرد شهرداران مناطق مختلف شهرداری کرج در رابطه با مدیریت پیشگیری از آبگرفتگی معابر و ... از جمله مهم ترین نکات مورد تامل است.

 

در جریان بازدید از مناطق مختلف مرکز استان البرز یکی از موضوعات مهم و قابل توجه بحث آبگرفتگی معابر دیده شد، موضوعی که سال های گذشته مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

 

یکی از مناطق با اهمیت از منظر شهری متناسب با آمد و شدها مردم و مسئولان جهانشهر کرج و استانداری البرز است.

 

 

محمدرضا سیفی، مدیر منطقه هشت شهرداری کرج در خصوص اقدام های صورت گرفته در این حوزه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: معابر آبگیری در مسیرهایی چون منطقه جهانشهر رو به روی استانداری البرز، تقاطع بلوار استقلال و خیابان مطهری، همچنین میدان نبوت، چهارراه طالقانی و ابتدای بلوار ماهان لوله گذاری شده است.

 

سیفی این وعده را اعلام کرد که در صورت شدت یافتن بارندگی ها، تمام عوامل شهرداری منطقه حالت آماده باش دارند و عملیات های آبرسانی را انجام خواهند داد.

 

از دیگر مناطق مهم و آسیب پذیر در جریان بارندگی منطقه خط چهار حصار کرج است که در این زمینه مرمت کمبرندی خط چهار حصار کرج را با همت مدیریت شهری شاهد هستیمو

 

یکی از نکات قابل تامل، توجه شهرداری کرج نسبت به استفاده از نمک حل شده است که کارشناسان این حوزه استفاده از آن را زمینه تخریب آسفالت خیابان ها می دانند.

 

طبق این گزارش، نیروهای حوزه عمران و ترافیک منطقه 11 حدفاصل پل عباس آباد به سمت انقلال یازدهم و دوازدهم را با تناژ 40 تن آسفالت لکه گیری و مرمت کرده اند.

 

 

مدیر منطقه یک شهرداری کرج نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: در منطقه یک شهرداری کرج هیچ نقطه آبگیری وجود ندارد.

 

علی سلطانی مقدم در این خصوص تصریح کرد: لایه روبی کانال ها پیش از بارندگی انجام شده است و پاکسازی منهول ها برای جریان آب باران صورت گرفته است.

 

جای بطری مصرف شده در سطل زباله است نه معابر شهری

 

و امّا؛ نکته قابل تامل در این گفتگو این بود که سلطانی به ریخته شدن بطری های آب در مسیر کانال های سرپوشیده و گرفتگی مسیر اشاره کرد.

 

قدر مسلم یکی از نکاتی که شهروندان در بحث زندگی شهری می توانند رعایت کنند، مسئله بهداشت شهری است و این مهم که بطری ها و دیگر زباله ها در سطل زباله جای دارند نه جوی های آب.

 

انتظار می رود بارش باران در روزهای دیگر نیز ادامه پیدا کند و در عین حال آمادگی ستاد بحران مدیریت شهری کرج و دیگر دستگاه های اجرایی را نیز ایجاب می کند.

 

تاملی هر چند کوچک در خصوص گرفتگی معابر به دلیل بارش باران در سال های گذشته نشان می دهد در شرایط پیش بنی بارش های آتی ستاد مدیریت بحران شهرداری کرج باید کاملا آماده باشد، همچنین شهروندان نیز با در نظر گرفتن اهمیت سلامت شهری نکاتی که مورد توجه خود آنان است، اعم از بهداشت شهری را در نظر داشته باشند.

 

*ملیحه قاسمی زاده

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول