Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری 14 شکارچی و کشف اسحه قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص،اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ادارات آبیک، البرز و یگان حفاظت محیط زیست اداره کل در حین گشت و کنترل در زیستگاههای حیات وحش در حوزه آبیک۱۴ نفر از متخلفین شکارغیر مجاز پرندگان وحشی را که با ۱۳قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق و ادوات شکار همچون دوربین ، قفس، تور زنده گیری و انواع مهمات مبادرت به شکار ۵۴ قطعه پرندگان وحشی نموده بودند دستگیر نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد ، مامورین اجرائی یگان حفاظت محیط زیست در حوزه شهرستان البرز در پی گشت کنترل مداوم در مناطق تحت مدیریت شهرستان موفق به دستگیری ده نفر متخلف شکار و صید غیر مجاز شده اندکه از متخلفان چهار قبضه اسلحه ، لاشه چهار قطعه کبوتر جنگلی و لاشه شش قطعه چکاوک کاکلی و یک قطعه طرقه چکاوک کشف شده است.

شمسی پور ادامه داد : در عملیاتی مشابه مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل با همراهی مامورین یگان حفاظت محیط زیست البرز موفق به کشف ۴ قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق در حوزه استحفاظی البرز شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود پرونده متخلفین بعد از بازجویی های اولیه تشکیل و جهت پیگیرد قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با توجه به بارش برف سنگین و پناه آوردن حیات وحش اعم از پرندگان و چرندگان به جوار سکونتگاههای انسانی در شهر و روستاها از مردم خواست در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان هر گونه تخلفات شکار را به مامورین محیط زیست یگان حفاظت گزارش نمایند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی حمل پساب در تاکستان توقیف شد

محسن جلیلوند رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: گزارش خودروی حمل پساب انسانی از سوی کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان تحت پیگیری قرار گرفت و معلوم شد که این خودرو مواد آلوده را در اراضی ضیاآباد تخلیه کرده است.

وی با بیان اینکه خودروی متخلف با دستور مقام قضایی توقیف شده است، بیان کرد: پرونده متخلف به همراه مستندات لازم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

به گفته این مسئول، با متخلفان و آلوده کنندگان محیط زیست که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، با جدیت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

جلیلوند از آحاد مردم خواست که در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و تخلیه پسماند و پساب در مکان‌های غیر مجاز موضوع را سریعا به ادارات محیط زیست و نیروی انتظامی گزارش کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان بیان کرد: همه باید در حفظ محیط زیست که با سلامت مردم در ارتباط است خود را مسئول بدانند تا زمینه تخلف برای سود جویان به حداقل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • خودروی حمل پساب در تاکستان توقیف شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان