Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@08:55:02 GMT

بارش ۱۰۶ میلی متری باران در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۳۰۱۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان کارشناس هواشناسی استان گفت:این بارش‌ها تا صبح امروز ادامه داشت و در ایستگا‌های سروآباد ۶۰، مریوان ۵۸، بانه ۳۳، و کامیاران و هزارکانیان ۳۰ میلیمتر بارش ثبت شده است.
نشمیل احمدیانی افزود:در ایستگاه فرودگاه سنندج هم ۲۵ میلیمتر بارش ثبت شد، اما نکته جالب توجه ثبت بارش ۳۵ میلیمتری در ایستگاه درون شهری سنندج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بیجار و سقز ۱۶، قروه ۱۵، زرینه و دیواندره ۱۷ و دهگلان ۱۸ میلیمتر باران باریده است.
احمدیانی گفت: کمترین میزان بارش با ۹ میلیمتر مربوط به یاسوکند بیجار است.
وی افزود: کاهش دید، وزش باد و مه پدیده غالب دیروز و دیشب در استان بودند، اما اکنون شرایط در تمام نقاط استان پایدار است.
کارشناس هواشناسی استان گفت:سیستم جدید بارشی از جمعه وارد استان می‌شود که سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر رادر پی خواهد داشت.
احمدیانی افزود: این موج تا سه شنبه استان را به صورت باران سیل آسا تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در گردنه‌ها و ارتفاعات به صورت کولاک و برف شدید خواهد بود.
همچنین در این مدت کاهش دید به واسطه مه، ریزش کوه و ریزش بهمن دور از انتظار نیست.
در بارش دیروز و دیشب استان به جزآبگرفتگی جزیی برخی منازل در شهر‌های سنندج و سقز مشکل دیگری گزارش نشده است.
بارش در بسیاری از مناطق استان به پایان رسیده، اما آرتیکاس اقبال گفت: باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی، مدیریت بحران استان همچنان در حال آماده باش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان گفت: میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد.

جواد نخعی  با بیان اینکه این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش دارد، افزود: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری ۷۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش دارد.

وی از حاکم بودن شرایط خشکسالی در استان با توجه به کاهش بارندگی خبرداد.

نخعی افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با ۱۴۴ میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، ۱۴۲ میلیمتر ایستگاه کریمو و ۱۲۹ میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسید.

وی درباره پیش‌بینی فصلی بارندگی‌ها گفت: طی ۲ ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود:  میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و احتمال خطا نیز وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • سرریز شدن ۴ سد در کردستان
  • بارش ۳۴ میلیمتر باران در فتح آباد خضری
  • چهار سد در کردستان سرریز شدند
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند
  • ثبت بیشترین بارندگی در فتح آباد خضری با ۳۴ میلیمتر باران
  • سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان