Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:09:13 GMT

نظریه‌های مطالعات کلاسیک منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۳۲۲۴

نظریه‌های مطالعات کلاسیک منتشر شد

کتاب «نظریه‌های مطالعات کلاسیک» نوشته لوئیس ا. هیچکاک که توسط  عبدالله کریم زاده  و حسین صبوری ترجمه شده از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده‌است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب مجموعه جامعی از نظریه‌ها را که نظریه‌پردازان مطالعات فرهنگی و مطالعات کلاسیک برای خوانش انواع متون به کار می‌بندند، معرفی و نحوه کاربست آنها را مطرح می‌کند؛ از این‌رو این کتاب را می‌توان «نقد کاربردی متون فرهنگی» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این اثر، با استفاده از نظریه‌های تاریخ هنر، علاوه بر نقد متون ادبی، به نقد کتیبه‌ها، تصویرنگاری‌ها، ظروف سفالی، بناهای تاریخی، تابلوهای نقاشی، قطعات موسیقی، آیین‌های باستانی، اسطوره‌ها و روایت‌های تاریخی نیز پرداخته‌ است.

کتاب«نظریه‌های مطالعات کلاسیک»  از ۳۰ فصل تشکیل‌شده که در هر فصل ابتدا مفاهیم کلیدی معرفی و سپس این مفاهیم شکافته شده و با زبانی ساده تبیین می‌شوند.

نویسنده اثر معتقد است، این کتاب برای۳ نوع مخاطب در نظر گرفته‌شده است. نخست،دانشجویان مقطع کارشناسی که درس‌های نظری و روش‌شناسی مطالعات کلاسیک و تمدن‌های باستان را می‌گذرانند. دوم، این کتاب برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته‌شده است. دانشجویان ارشد و دکتری که به دنبال چارچوب‌های نظری برای پایان‌نامه یا رسالۀ خود هستند و نیز دانشجویانی که خود را برای تدریس آماده می‌کنند، می‌تواننداز این کتاب بهرۀ بسیاری ببرند.

کتاب «نظریه‌های مطالعات کلاسیک» در ۴۲۵ صفحه و با قیمت ۲۱ هزار تومان  از سوی انتشارات پژوهشگاه وارد بازار نشر شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین کتاب دکتر شفیعی کدکنی منتشر شد

تازه‌ترین کتاب دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان "نامه‌ای به آسمان" از سوی نشر سخن در روزهای پایانی سال منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به حوزه شعر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شفیعی کدکنی "نامه‌ای به آسمان" را به همراه مقدمه‌ای درباره کارکرد شعر و رسالت او در قبال جامعه منتشر کرده است.

به گفته او؛ با اینکه شعر مثل دیگر هنرها، و شاید هم بیشتر از دیگر هنرها، در مرحله آفرینش از هرگونه قید و مسئولیتی می‌گریزد، اما در عمل، وظیفه شعر همیشه این بوده است که آنچه را سیاست از انسان ربوده است، به او بازگرداند.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عباس عبدی : پس از کدکنی نوبت به مولوی و حافظ و سعدی و ... هم می‌رسد محقق داماد : دکتر شفیعی کدکنی از مفاخر ادبی ایران هستند؛ چه کسی باور می‌کند کتاب ایشان با مشکل مواجه شود؟ امروز با شفیعی کدکنی: پرسش

دیگر خبرها

  • جدیدترین کتاب دکتر شفیعی کدکنی منتشر شد
  • کتاب جنجالی شفیعی کدکنی منتشر شد
  • بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین
  • استوری آرنولد از فیگورهای هادی چوپان + فیلم
  • پایگاه داده مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • افتتاح پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری
  • فراخوان طراحی تندیس سی‌و یکمین جشنواره دانشجویان نمونه منتشر شد
  • ‌کتاب «زیست بوم نوآوری هوش مصنوعی» منتشر شد
  • چهار کتاب از «نصرالله» در راه است