Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا-«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مقاله ای برای روزنامه ال کنفیدنسیال نوشت، ایران 39 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به سوی افق های بلند همکاری پیش می‌ رود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فدایی فرد تصریح کرد: روز 11 فوریه مصادف با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیروزی انقلاب اسلامی، استیلای دیرپای قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای بر ارکان سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران خاتمه یافت.
وی ادامه داد: از آن زمان، رهانیدن کشور از اتکای به درآمدهای نفتی، خودکفایی در همه بخش ها، خصوصی سازی، بهبود شرایط اقتصادی کشور و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی به یکی از اولویت های اصلی دولتمردان تبدیل شد و اجرای برنامه های توسعه ای گسترده در دستور کار قرار گرفت.
فدایی فرد تاکید نمود که طی 39 سال گذشته دولت و ملت ایران با انسجامی مثال زدنی و با تکیه بر توانمندی های داخلی خود، با خنثی نمودن توطئه های متعدد دشمنان خارجی، به تلاش برای پیشرفت اقتصاد کشور ادامه دادند و به دستاوردهای نمایان اقتصادی نائل گشتند.
سفیر کشورمان توضیح داد: ایران در 4 دهه گذشته از نظر تولید علم و جایگاه علمی جهانی، تعداد دانشگاه ها و دانشجویان، تعداد پزشکان، میزان تولید دارو و پیشرفت در رشته های محتلف علوم پزشکی بخصوص دانش کشت سلولهای بنیادین، تولید فولاد، تولید سیمان، تولیدات معدنی، تولید و صادرات خودرو، تولید لوازم خانگی، احداث پالایشگاهها و مراکز پتروشیمی، توسعه بهره برداری از منابع نفت و گاز، توسعه چرخه صنعت هسته ای، توسعه انرژی های تجدید پذیر، صادرات کالاهای غیر نفتی، توسعه راه‌های اصلی و فرعی، توسعه راه آهن، احداث مترو، توسعه و احداث فرودگاهها، توسعه ناوگان دریایی، توسعه توانمندی های نظامی بخصوص هوا – فضا افزایش چشمگیری داشته است و البته همچنان نیازهای فراوانی دارد.
دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان ساخت: طی 4 دهه گذشته جمعیت کشور از 35 میلیون به 80 میلیون افزایش یافته ( 60 درصد زیر 40 سال) و اکثر مردم به خصوص قشر متوسط و صاحبان مشاغل آزاد از وضعیت معیشتی مناسب تری نسبت به قبل از انقلاب برخودار گشته و الگوی زندگی (مسکن ، خوراک، پوشاک و لوازم مصرفی و منزل ) ارتقاء یافته و برندهای خارجی از جمله اسپانیایی در بازار ایران حضور چشمگیری یافته اند.
وی همچنین اشاره نمود که در این مدت، ظرفیت سازی ملی با حمایت از نیروی انسانی و بنگاه های داخلی و تقویت بخش خصوصی به ایجاد ظرفیت بالای فنی و مهندسی و اجرایی در میان میلیونها جوان تحصیلکرده و شرکتهای کوچک و متوسط انجامیده که می توانند در خدمت سرمایه گذاران خارجی و رشد و توسعه سریع اقتصادی قرار گیرند.
فدایی فرد یادآور شد: ایران با وسعت 1.648میلیون کیلومتر مربع هجدهمین کشور دنیا از نظر وسعت و هفدهمین کشور دنیا از نظر جمعیت و هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. ایران به عنوان امن ترین و با ثبات ترین کشور خاورمیانه هیچ بدهی معوق خارجی ندارد و نرخ رشد اقتصادی آن 5 درصد است. میزان ذخایر ارز و طلای ایران در پایان سال 2017 میلادی به بیش از 132 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است که در این خصوص بین 175 کشور دنیا در رتبه 19 قرار دارد.
وی ابراز داشت که به دلیل اتصال ایران به اقیانوس هند و آب های آزاد از طریق خلیج فارس و تنگه هرمز، ایران کوتاه ترین و امن ترین مسیر دسترسی به آسیای مرکزی، قفقاز و آسیای غربی می باشد و این به معنای دسترسی به بازار چهار صد میلیون نفری در کشورهای همجوار ایران است.
سفیر کشورمان تاکید نمود که با تکمیل پروژه کریدور شمال-جنوب، کشورهای اروپایی از طریق ایران، آذربایجان و روسیه دسترسی سریع تر و کم هزینه تری به جنوب شرق آسیا خواهند داشت و30 درصد هزینه ها و 40 درصد مسافت کاهش خواهد یافت.
دیپلمات ارشد ایرانی بیان نمود که واقع شدن در هارتلند (قلب جهان) انرژی جهان در بین دو حوزه انرژی خلیج فارس و دریای خزر که حدودا 70 درصد ذخایر نفت و گاز جهان را در خود جای داده است، تسلط بر خلیج فارس با بیشترین طول ساحلی و تسلط بر تنگه هرمز که شاهراه حیاتی انتقال انرژی در جهان می باشد، ایران را به منطقه ای ژئو استراتژیک در سطح جهانی تبدیل کرده است.
فدایی فرد با اشاره به اینکه قرار گرفتن در جایگاه چهارمین کشور در جهان از نظر ذخائر نفت (9.3 درصد کل ذخائر اثبات شده جهان) و اولین کشور از نظر ذخائر گازی جهان (18.2درصد کل ذخائر گازی جهان)، ایران را به کشوری تاثیرگذار در عرصه انرژی جهانی تبدیل کرده است، خاطرنشان ساخت که بسیاری از کشورهای جهان ایران را تضمین کننده و تنوع بخش نیازهای انرژی خود می دانند.
وی گفت: به دنبال توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشیدن به روند پیشرفت اقتصادی کشور، تصمیم به توسعه هر چه بیشتر تعاملات بین المللی خود نمود و در حوزه اقتصادی در صدد فراهم نمودن زمینه حضور شرکت های خارجی در بخش های مختلف اقتصاد ایران برآمد. بر این اساس پروژه های زیربنایی متنوعی به ارزش 360 میلیارد دلار در بخش های مختلف تعریف و از حضور سرمایه گذاران خارجی در این پروژه ها استقبال نمود.
فدایی فرد افزود: - ایران با دارا بودن 68 نوع ماده معدنی (غیر نفتی)، 37 بیلیون تن ذخایر کشف شده و 57 بیلیون تن ذخایر بالقوه در میان 15 قدرت معدنی جهان جای گرفته و دهها پروژه توسعه ای به سرمایه گذاران پیشنهاد کرده است.
- ایران50 پروژه نفت و گاز به ارزش ١٨٥ میلیارد دلار و پروژه های متعدد پتروشیمی به ارزش 70 میلیارد دلار را طراحی و هدفگذاری نموده و از حضور سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.
- ایران یکی از جذاب ترین و اقتصادی ترین کشورها در زمینه تولید انرژی های خورشیدی و بادی است و سرمایه گذاران خارجی از مشوق های جذابی برای حضور در پروژه های این حوزه برخوردار می گردند.
- ایران یک کشور صادر کننده برق به کشورهای همجوار است و از طریق پروژه های متعدد در نظر دارد توان صادراتی را از 1500 مگاوات به 6000 مگاوات افزایش دهد. لذا از حضور شرکتهای خارجی در زمینه احداث نیروگاه و انتقال برق استقبال می شود.
- دولت جمهوری اسلامی ایران 121 طرح زیرساخت حمل و نقلی به ارزش 25 میلیارد یورو شامل توسعه چندین فرودگاه بین‌المللی، احداث شهرهای جدید، توسعه مترو در شهرهای بزرگ، طرح های ریلی و آزادراهی، توسعه بنادر و ... را معرفی و در صدد جلب مشارکت خارجی برای اجرای این پروژه ها می باشد.
- ایران در رتبه چهارم دنیا از حیت تنوع تولیدات کشاورزی با تولید بیش از 90 میلیون تن در سال قرار دارد. با توجه به مشکل خشکسالی و کمبود منابع آب، وزارت کشاورزی ایران در صدد بهبود شرایط مدیریت منابع آبی و بهره مندی از آخرین فناوری های روز دنیا می باشد.
- ایران با پیشینه تمدنی چند هزار ساله، جامعه متنوع از قومیت ها و فرهنگ ها، طبیعت چهار فصل و منحصر به فرد، یکی از ده کشور جذاب جاذبه های گردشگری جهان است. بمنظور تحقق هدف افزایش تعداد گردشگران خارجی از 5 میلیون فعلی به 20 میلیون تا سال 2025، ایران نیاز به سرمایه گذاری در حوزه های زیربنایی و توسعه امکانات اقامتی، تاسیسات گردشگری و مدیریت گردشگری دارد و به تجربه و توانمندی اسپانیا چشم دوخته است.
فدایی فرد ادامه داد :دولت ایران همواره تلاش نموده است با تنظیم قوانین مناسب حمایت از سرمایه گذاری خارجی شامل تضمین های دولتی به سرمایه گذار، معافیت های مالیاتی، مشوق هایی در قالب امکان استفاده از درآمد و سود ناشی از بهره برداری پروژه ها برای بازپرداخت سرمایه، زمینه برای حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران خارجی در ایران را فراهم نماید.
وی ابراز داشت :تنوع بالا در حوزه های قابل سرمایه گذاری به ویژه در بخش توسعه زیرساخت ریل، فرودگاه ها و جاده ها، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های نو، گردشگری و هتل سازی، صنایع معدنی، کشاورزی و حوزه های متنوع دیگر، فرصت های قابل توجهی پیش روی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار ایران فراهم کرده است.
سفیر کشورمان تاکید نمود که شرکت های خارجی می توانند تحت حمایت قانون، با بهره مندی از انرژی و نیروی کار ارزان، تحصیلکرده، جوان و ماهر، محصولات خود را در ایران تولید و علاوه بر بازار 80 میلیون نفری ایران، به بازار 400 میلیون نفری منطقه صادر نمایند.
وی تصریح کرد :اقتصاد ایران در دومین سال بعد از برجام، به علت کارشکنی و تخلف آشکار ایالات متحده از تعهدات خود در قبال توافق هسته ای و هراس افکنی در میان بانک ها و شرکت ها و صاحبان سرمایه نتوانسته است به اهداف خود برسد، اما از اتحادیه اروپایی و کشورهای عضو آن خبرهای دلگرم کننده ای به گوش می رسد.
دیپلمات ارشد ایرانی اضافه نمود که کره ای ها، ایتالیایی ها، اتریشی ها و فرانسوی ها برای خریداران ایرانی خطوط اعتباری ویژه گشوده اند و اتحادیه اروپا اعلام نموده که با پایبندی کامل به اجرای برجام، از اتباع و شرکت هایش در مقابل قوانین محدود کننده آمریکا حمایت می کند.
فدایی فرد گفت :اسپانیا در این مسیر پیشگام بوده است. سفر 21 فوریه (2 اسفند) وزیر امور خارجه و همکاری اسپانیا به ایران اثبات کننده این واقعیت است که ایران و اسپانیا برای گسترش مناسبات در فضای پسابرجام عزم جدی دارند.
اروپام *491**
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید:
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول اساسی نظام «مردم محوری» است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی گیلان ضمن تبریک این روز به شوراهای شهر و روستای استان اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمان‌ها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست.

جعفری با تاکید بر اینکه مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی از اول تا به امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجر به مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری با بیان اینکه بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است، ادامه داد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده که تحقق این مهم در تعامل و همکاری انجام می‌شود.

کد خبر 6095186

دیگر خبرها

  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست