Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: به دنبال اقتصادی کردن پژوهش هستیم و باید بتوانیم ظرف چهار سال آینده ارزش اقتصادی کار خود را به ۳۰ ریال افزایش دهیم. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، همایش محققین کشاورزی منطقه 2 کشور صبح امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و محققین 6 استان کشور  شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندر زند در این همایش با بیان اینکه 10 موضوع در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که توجه به این اولویت‌ها تحولات خوبی را در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: اولین مساله در بخش کشاورزی پرداختن به کیفیت بوده خوشبختانه در کمیت به ظرفیت‌های خوبی رسیدیم و الان وقت آن رسیده که بیش از کمیت به کیفیت توجه کنیم.

وی با بیان اینکه کیفیت غذا باید در آینده از موضوعات مورد توجه ما باشد، افزود: موضوع دوم پس از تولید است، ما در مرحله تولید اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و حالا باید به مرحله فرآوری و بازاریابی توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ما باید برای صادرات خود را مجهز کنیم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، در برخی محصولاتی که به سقف رسیده‌ایم قیمت ها پایین آمده و کشاورزان متضرر می‌شود.

زند توجه به افزایش ضریب دانش، تولید و کمیت کشاورزان خانگی را از دیگر موضوعات مورد توجه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان و تاکید کرد: ما همان گونه که به کشاورزی می‌پردازیم باید به کشاورزان هم بپردازیم و برای توسعه دانش کشاورزان برنامه ریزی کنیم.

وی توجه به امنیت غذایی را از دیگر موضوعات تحول زا در بخش کشاورزی عنوان و ابراز کرد: امنیت غذایی در سه بعد تولید، کاهش ضایعات و تغییر الگوی مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: توسعه کشاورزی در استان‌ها باید جغرافیا محور و زمین محور نباشد بلکه باید آب محور باشد.

زند افزایش بهره وری و تشخیص دقیق محصولات مزیت دار را از دیگر موضوعات مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: توجه به انگیزه نیروی انسانی، چابک سازی، نوسازی و اثربخشی چهار اولویت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه 6 هزار هیئت علمی کشاورزی در دانشگاه‌ها و دو هزار در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وجود دارد، گفت: تمام بار کاربردی کشاورزی بر روی دوش ما افتاده است و تاکنون 580 شرکت دانش بنیان را در بخش کشاورزی ساماندهی کرده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سازمان تحقیقات در حال حرکت از محصول محوری به خروجی محوری هستیم، ابراز کرد: کارآمدسازی، جریان سازی و تحول سازی اولویت‌های ما در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بوده که در این راستا از همه رؤسای مراکز می‌خواهیم حداقل یک طرح جریان ساز یا تحول ساز داشته باشند.

زند با اشاره به اینکه به دنبال اقتصادی کردن پژوهش هستیم، گفت: گروهی را تشکیل دادیم که ارزش اقتصادی کار ما را هدفگذاری می‌کنند و باید ظرف چهار سال آینده ارزش اقتصادی خود را به 30 ریال افزایش دهیم یعنی بتوانیم یک ریال را به 30 ریال تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ ت

R41452/P1336/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.
پیرعلی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.
وی گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.
سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد