Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مشاور رهبري در امور بين الملل با اشاره به اینکه غرب سعي داشت جهان بيني ما را در همه زمينه ها تغيير دهد، گفت: همه چيز بايد همراه با الهيات باشد در همه علوم بايد يك بخش حداقلي از وحي كه مربوط به علوم انساني هست، وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي دفاعی خبرگزاری شبستان، علي اكبر ولايتي، مشاور رهبري در امور بين الملل پيش از ظهر امروز(چهارشنبه ٢٥بهمن ماه) در گردهمايي بزرگ "دانشگاه آزاد اسلامي؛ جهاد علمي جامعه محور و تمدن گرا" كه در دانشگاه آزاد واحد تهران مركز برگزار شد با اشاره به اينكه يك تفاوت بين تمدن اسلامي و غربي وجود دارد، اظهار داشت: تمدن اسلامي يك الهياتي دارد كه غرب ندارد و آنچه غرب از شرق سوغات دارد همين موضوع دين است كه در مسيحيت مي بينيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي ادامه داد: ما با وجود حضور نحس قاجار و پهلوي از پيشرفت بازمانديم، البته امير كبير سعي كرد دارالفنون را تاسيس كند اما بعد از شهادت امير كبير اين مدرسه به دست خاندان قاجار افتاد كه تنها شاهزاده ها و اطرافيان آنها در آن تحصيل مي كردند، در همين زمان خيلي از مدرسين خارجي اين دانشگاه از جمله يك طبيب اتريشي ايراني ها در طب قبول نداشتند، در همين زمان ستارخان در پارك اتابك تير خورد و دكت هاي خارجي اعلام كردند كه پاي او بايد قطع شود و در همين زمان يك طبيب ايراني پاي او را معالجه كرد.

مشاور رهبري در امور بين الملل تاكيد كرد: در واقع غرب سعي داشت جهان بيني ما را در همه زمينه ها تغيير دهد، در حالي كه همه چيز بايد همراه با الهيات باشد، علوم انساني از ميان همه علوم مستقيما از الهيات مي آيد، در همه علوم بايد يك بخش حداقلي از وحي كه مربوط به علوم انساني هست، وجود داشته باشد.

ولايتي يادآور شد: به امر رهبر معظم انقلاب از سي ام تيرماه سال پيش دانشگاه آزاد دچار يكسري تحولات شد، خوشبختانه همكاران ما از افراد متدين و انقلابي هستند كه سابقه هاي مديريتي در دانشگاه هاي مختلف را دارند، چنين جمع معتقد باسواد و مدير را تا به حال بنده در بخش علمي نديدم، امروز هم ما خوشحاليم كه چنين افرادي را در راس دانشگاه آزاد داريم.

وي افزود: اميد است با مصوبه اي كه اخيرا در اسلامي شدن دانشگاه ابلاغ شده است بتوانيم اساتيد متدين را جذب كنيم، خوسبختانه دانشگاه آزاد اسلامي از محل مردم ساخته شده است و از اين رو ديوان سالاري هاي محدود را ندارد و مي توانيم جذب نيروهاي خوب را داشته باشيم كه البته نيازمند همياري ديگران هم هستيم، امروز نيروهاي نخبه زيادي جذب دانشگاه آزاد شده است.

مشاور رهبري در امور بين الملل با بيان اينكه ده درصد بودجه دانشگاه آزاد به پژوهش اختصاص داده شده است، خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي با اين پتانسيل مي تواند به سوي تمدن سازي برود، از منظر امام راحل شيخ رئيس بعد ائمه نفر اول است، ايشان بزرگترين دانشمند تاريخ علم است و امروز كتاب قانون هنوز در بسياري از بخش ها استفاده مي شود و ما نيز بايد به اين سبك و سياق برگرديم.

ولايتي ابراز داشت: ابن سينا مي گويد" هروقت در مساله اي گير مي كردم مي رفتم و دو ركعت نماز مي خواندم و سپس مشكلم حل مي شد"، امروز اساتيد ما هم بايد به همين شكل باشند، از سوي ديگر ابوريحان آثار علمي زكريا رازي را فهرست كرد كه خدايي نكرده از بين رفت فهرستي از آن باشد بنابراين اساتيد ما هم بايد اين همياري را با هم داشته باشند.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود