Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@14:04:40 GMT

هشتمین روز بررسی لایحه بودجه 97 در خانه ملت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۴۵۱۶

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور ، با استفاده دستگاه‌ های اجرایی از مازاد درآمد های اختصاصی خود موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروز هشتمین روز بررسی لایحه بودجه در خانه ملت است.
بر این اساس، نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه تعیین مالیات برارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول توسط سازمان امور مالیاتی را مشخص کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ز) تبصره 6 این لایحه با 155 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند(ز) تبصره 6 آمده است که سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات برارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس موضوع بند (ب) این تبصره با اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین نماید. موافقت مجلس با تشویق مالیاتی درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی
نمایندگان مردم در خانه ملت با تشویق مالیاتی درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای مشارکت موافقت کردند.
 نمایندگان درنشست علنی صبح امروز  در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزء (7) تبصره 19 این لایحه با 175 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی جزء (7) تبصره 19 آمده است که درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (1) و (2) بند (ث) ماده (132) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده (31) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن برخوردار می‌باشد.

همچنین نمایندگان با جزء (10) این تبصره نیز موافقت کردند. در این جزء آمده است که درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. مالیات بر درآمد کارکنان سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض، مالیات بر درآمد کارکنان سازمان تأمین اجتماعی را مشخص کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند (ی) تبصره 6 این لایحه با 160 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
نمایندگان این بند را برای رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع داده بودند و پس از اصلاح موضوع در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین، پس از اصلاح در بند (ی) تبصره 6 آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مالیات بر درآمد حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سال های 1388 و 1389 را همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ 10 درصد محاسبه و دریافت کند. تعیین شرط معافیت مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرط معافیت مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز را تعیین کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی 3 تبصره 6 این لایحه موافقت کردند.
در بند الحاقی 3 تبصره 6 آمده است: در سال 1397 کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف می باشند.
سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می شود چنانچه مصارف واحدهای آموزشی مشمول در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین شده باشد،کل مصارف آن دوره کماکان مشمول پرداخت هزینه مصرفی خواهد شد. دولت مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌ها شد
نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌ها در چارچوب اصل 44قانون اساسی کردند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزءهای 1 و 2، بند (الف) تبصره 2 این لایحه با 162 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بخش درآمدی جزءهای (1) و (2) بند (الف) تبصره 2 آمده است که به دولت اجازه داده می شود نسبت به واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم الشرکه متعلق به دولت در چارچوب اصل 44به استثنای موارد مندرج در اصل 83 قانون اساسی اقدام کند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بررسی ویژگی های فقر در ایران نشان می دهد که افزایش نرخ فقر در ایران طی سال های اخیر تا حد زیادی معلول شرایط کلان اقتصادی است از این رو برای مقابله با آن نیازمند رویکرد تقویت رشد اقتصادی همراه با سیاست های حمایتی قاعده مند هستیم. اگرچه نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر، ظرفیت های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است، با توجه به اهمیت راهبردی مسأله فقر تحلیل بودجه عمومی از منظر فقرزدایی همچنان دارای اهمیت و یک موضوع کلیدی است.

ارزیابی مکانیزم های امحای فقر در لایحه بودجه سال 1403 نشان می دهد که لایحه به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ فقر اثرگذار است. اثرگذاری غیرمستقیم لایحه بودجه سال 1403 باید از طریق تقویت رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد اما لایحه بودجه سال جاری به گونه ای تدوین شده که ادامه روند قوانین بودجه در سال های گذشته است و با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های بودجه ای، از لایحه نمی توان انتظار چندانی در مورد هدایت و تقویت رشد اقتصادی و در نتیجه فقرزدایی بخصوص از کانال ظرفیت سازی برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار داشت. با این حال، رویکرد نسبتاً انقباضی بودجه و حساسیت بالای آن به موضوع کسری که خود را در کاهش نسبت کسری ترازعملیاتی به کل بودجه عمومی نشان میدهد، می تواند از منظر کاهش اثرات منفی بودجه بر تورم و به تبع آن فقر، مثبت تلقی شود. در سمت دیگر اثرگذاری مستقیم لایحه بودجه بر روی نرخ فقر از طریق سیاست های حمایتی و تامین مالی مالیاتی نشان می دهد که بودجه ابتکار قابل توجهی برای تغییر رویکرد به منظور فقرزدایی از مجرای اثرگذاری مستقیم را پیش بینی نکرده و ظرفیت جدیدی را برای تخفیف فقر ایجاد نکرده است. در واقع در لایحه بودجه منابع یارانه ها و بودجه نهادهای حمایتی به عنوان مهمترین منابع مقابله با فقر درآمدی کمتر از تورم رشد کرده است.

در نمودار زیر ساختار توزیع اعتبارات سالیانه به دستگاهها در خصوص مقابله با فقر قابل مشاهده است. بر این اساس سازمان هدفمندی(جهت توزیع یارانه دارو، نان و یارانه نقدی)، وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد  و صندوق توسعه مسکن از این اعتبارات استفاده میکنند.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند