Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@17:50:04 GMT

سواری‌های شخصی بلای جان پایانه‌های مسافربری

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۴۷۳۲

سواری‌های شخصی بلای جان پایانه‌های مسافربری

ترمینال درگز از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و وجود مسافربرهای شخصی که عمدتا فاقد هر گونه مدارک لازم برای جابجایی مسافر هستند باعث بی‌رونقی و آشفتگی ترمینال این شهر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگز خبر، ترمینال هر شهر از نخستین مکان هایی است که وقتی گردشگر یا مسافری به آن وارد می ‌شود ذهنیتش نسبت به شهر شکل گرفته و یک دید کلی نسبت به آن پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لازمه وجود یک ترمینال مسافربری، ارائه مجموعه ای از خدمات در جهت برطرف‌ سازی نیازهای مسافران بوده و در این راستا، سفر اصلی ‌ترین کارکرد یک ترمینال است.

 

این در حالی است که ترمینال درگز از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و وجود مسافربرهای شخصی که عمدتا فاقد هر گونه مدارک لازم برای جابجایی مسافر هستند باعث بی رونقی و آشفتگی ترمینال این شهر شده اند.

 

یکی از مسئولان ترمینال درگز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: سال گذشته مطابق قانونی که مسئولان دم از آن می زنند، محل پایانه مسافربری را از داخل شهر به حومه شهر انتقال دادند. قانونی که در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نمی شود و حاضر هستیم برای اثبات این ادعا مسئولان را به بازدید از تمام نقاط کشور ببریم تا ببینند ترمینال هایی همچون پایانه امام رضا(ع) مشهد و پایانه های مسافربری تهران دقیقا در داخل شهر هستند.

 

این فرد که بنا به حفظ موقعیت شغلی، از آوردن نام خود امتناع کرد، ادامه داد: بالاجبار و به بهانه هایی همچون ایجاد ترافیک در سطح شهر، ما را از محل قبلی خود بیرون کردند، بدون اینکه ساختمان جدیدی به نام ترمینال وجود داشته باشد. علی رغم اینکه مطابق قانون مسئولیت پایانه های مسافربری با شهرداری ها است هیچ کمکی از سمت شهرداری به ما نشد و با هزینه شخصی، محل جدید را ساختیم و در آن اسکان یافتیم، امروز هم در حالی که ماهیانه یک میلیون تومان عوارض پرداخت می کنیم هیچ خدماتی از سوی شهرداری به ما ارائه نمی شود.

 

وی تشریح کرد: خروج ترمینال از مرکز شهر و حضور مسافربرهای شخصی بدون مجوز آن هم دقیقا مقابل درب ورودی ترمینال باعث شده درآمد ماهیانه ما به یک هشتم کاهش پیدا کند و اتوبوس داران به فکر فروش اتوبوس و یا مهاجرت از درگز بیفتند. اتوبوسی که روزانه  قریب به 300 هزار تومان مخارج ثابت دارد فقط با 10 مسافر و در بعضی ساعات با دو الی سه مسافر به سمت مشهد حرکت می کند و در پایان روز مبلغی حدود 50 هزار تومان به عنوان سود نصیب او می شود؛ آیا این انصاف است؟

 

مسئول پایانه درگز گفت: فرماندار سابق شهرستان قول های مساعدی در زمینه جدا کردن ایستگاه سواری های خطی به ما داده بود؛ اما با هر بار مراجعه بهانه ای می آورد و بعد از چندی حتی اجازه ملاقات حضوری و طرح درخواست هم از ما سلب شد.

یکی از اتوبوس داران ترمینال درگز تصریح کرد: پایانه فعلی فاقد هر گونه امکانات امنیتی و نظارتی است، چندین مرتبه اتفاق افتاده که لوازم اتوبوسهای ما به سرقت رفته؛ اما دریغ از وجود یک مامور، آن هم در شرایطی که کانکس نیروهای انتظامی دقیقا روبروی پایانه مسافربری قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: سالیانه مقدار زیادی عوارض و هزینه برای دریافت مجوزهای لازم جهت تردد پرداخت می کنیم؛ اما سواری های شخصی که اصلا هویت بعضی از آنها مشخص نیست و تحت نظارت هیچ ارگانی قرار نداشته و هزینه ای پرداخت نمی کنند در مقابل راه ما سد شده و با دریافت کرایه های ناچیز حاضرند مسافران را سوار کنند.

 

هادی دقیقیان تاکید کرد: به علت کمبود مسافر در حال پیگیری هستیم تا سرویس ساعت 7هفت صبح و چهار عصر را از مدار خارج کنیم؛ اما هیچ یک از مسئولان حاضر نیستند به مشکلات ما رسیدگی و مسافربرهای شخصی را از محل دور کنند.

 

وی افزود: البته زمانی افسر راهنمایی و رانندگی در محل ترمینال حضور داشت که متاسفانه راننده های شخصی با وی درگیر شده و او را کتک زدند. از آن زمان تاکنون هیچ ماموری حاضر نشده در ترمینال حضور پیدا کند.

 

یکی از شهروندان درگزی که از رفتار بد مسافربران شخصی گله مند و معترض بود، عنوان کرد: به محض اینکه تاکسی در مقابل درب ترمینال می ایستد، رانندگان سواری های شخصی به سمت آن هجوم می آورند و سعی می کنند مسافر را تصاحب کرده و سوار بر ماشین خود کنند.

 

وی تبیین کرد: این مشکل برای آقایان کمتر حس می شود؛ اما خانمها و مخصوصا دختران جوان با نزدیک شدن به ترمینال، توسط رانندگان احاطه می شوند و این مساله باعث ترس و وحشت آنان می شود.

 

مریم صادقی تشریح کرد: کشیدن چادر خانمها و دسته ساک مسافران هم مساله رایجی است که گاهی اوقات، ماجرا با حضور پلیس خاتمه می یابد.

حامد محمودی در این خصوص به صبح توس توضیح داد: هفته گذشته دومین جلسه شورای ترافیک با حضور تمام اعضای این شورا صورت گرفت، مسائلی هم در جلسه به تصویب رسید و مقرر شد پلیس راهور و نیروی انتظامی ضمن عقد قراردادی با مسئولان ترمینال، یک افسر و یک سرباز را به صورت تمام وقت در اختیار آنان قرار دهند.

 

رئیس اداره رهداری و حمل و نقل جاده ای درگز، گفت: از لحاظ قانونی مسافرکشی با سواری های شخصی کلا ممنوع است و باید مقابل اینها گرفته شود؛ اما ممکن است این مساله باعث بروز معضلاتی شود، بنابراین سعی شده است که فقط آنها را از مقابل درب ورودی ترمینال دور کرده و محل دیگری به آنها اختصاص داده شود.

 

وی تصریح کرد: اداره راه هیچگونه اختیاری برای سد راه این افراد ندارد و اجرای این قضیه به پلیس راهور و پلیس راه مرتبط می شود.

محمد تقی روائی زاده در توضیح این مساله تشریح کرد: شهرداری هیچ گونه مجوزی برای انتقال مکان مسافربران شخصی ندارد، چراکه با انجام این عمل وجهه قانونی به این افراد بخشیده ایم و در صورت بروز هر گونه اتفاقی باید پاسخگو باشیم.

 

معاون شهردار درگز گفت: مسافربران شخصی در تمام شهرهای کشور وجود دارند و به صورت غیر قانونی در کنار بقیه مشغول به فعالیت هستند، مسئولان درگز هم از سالهای گذشته تا کنون فقط توانسته اند آنها را از مرکز شهر خارج کنند و امروز شاهد حضور آنها در میدان ورودی شهر هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با این افراد فرهنگ سازی صحیح است، مردم باید از عاقبت کار خود آگاه بوده و بدانند چنانچه توسط سواری های شخصی اقدام به سفر کرده و در مسیر اتفاقی برای آنها پیش آید، هیچ نهادی پاسخگو نخواهد بود؛ چراکه خدمات بیمه خودروهای سواری و خودروهای مسافری تفاوت بسیاری با هم دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز عملیات حج عمره پی از وقفه ۹ ساله خبر داد و گفت: عملیات رفت پروازهای حج تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید چلندری با اشاره به  آغاز عملیات حج عمره پس از 9 سال وقفه و اعزام پنجاه درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام، اظهار کرد:  این عملیات از امروز سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از ترمینال سلام همزمان با برگزاری مراسم بدرقه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و عبداله بن صعود العنزی سفیر کشور عربستان در ایران و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری آغاز شد و عملیات رفت تا 13 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و 720 زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار داشت: دو هزار و 860 زائر از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند و درمجموع همین میزان نیز از ده فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می شوند

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ 23 اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اعزام زائران حج تمتع نیز از 24 اردیبهشت ماه آغاز می شود و ترمینال سلام بعنوان پایانه زیارتی با مساحت 54 هزار مترمربع ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه خدمات به حجاج و زائران عتبات را در سطح بسیار خوب دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • (تصاویر) دره چریک درگز
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • جزییات پروازهای حج عمره اعلام شد
  • عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله آغاز شد
  • پایانه‌های مسافربری اصفهان موفق به کسب گواهینامه مدیریت کیفیت و ارزیابی رضایت مشتریان شد
  • آغاز عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها
  • بازگشایی ترمینال سرخه حصار دغدغه ساکنان شرق پایتخت شد