Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@10:52:00 GMT

مراد از «بیوت» در آیه 36 سوره نور

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۴۷۸۳

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله العظمی سبحانی 25 بهمن در درس خارج خود  با اشاره به آیه «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»(نور/36) گفت: اهل سنت بیوت را مساجد می‌گیرند در صورتی که در روایات خودشان، بیوت انبیاء بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی آیه نازل شده پیامبر در مسجد بودند و وقتی این ایه را خواندند فرمودند: منظور از بیوت، بیوت انبیاء است؛ همچنین سیوطی نقل کرده است که بیوت انبیاء منظور است؛ در اینجا ابوبکر، بلند شد و گفت: آیا خانه علی هم از این خانه‌هاست و پیامبر فرمود بله بلکه بالاتر از آن است.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: بیت همه ائمه و حضرت زهرا از این قبیل است؛ سرداب امام عسکری، معبد امام هادی و امام عسکری بوده و کسانی که این مکان‌ها را منفجر می‌کنند ضد این بیوت و ضد آیه قرآن عمل می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: در ایام فاطمیه حوادث زیادی گذشته است و فاطمه و بیتایشان نیز این جایگاه والا را دارد که باید تبلیغ شود و طلاب نیز ضمن حضور در مجالس، از مطالعه و مذاکره دست برندارند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم

کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) به دیدار حضرت امام رفتند و امام سه بار از کیسه‌ای یک قرانی به گل‌آقا سکه دادند. زمانی که گل‌آقا دید سکه یک ریالی است گفت: قربان امام‏مان بروم. ماشاء‏الله آن‏قدر ول‏خرج هستند که ورشکسته نشوند خوب است؛ که ایشان به شدت خندیدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟