Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دوره‌های کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو نیز اقدام به راه‌اندازی 2 پژوهشکده کردیم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر طالبیان امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی با بیان اینکه دانشکده مهندسی برق دارای 60 عضو هیات علمی که اکثریت آن‌ها استادتمام هستند، افزود: در سطح کارشناسی،‌ 4 گرایش الکترونیک، کنترل،‌ قدرت و مخابرات راه‌اندازی شده است، ولی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره توضیح داد: رشته انرژی در سطح کارشناسی ارشد با همکاری دانشکده مکانیک و مهندسی فیزیک و انرژی و رشته مکاترونیک با همکاری دانشکده‌های مکانیک و مهندسی پزشکی و کامپیوتر راه‌اندازی شده است.

طالبیان، از راه‌اندازی گرایش جدیدی در حوزه اویونیک خبر داد و گفت: این گرایش با همکاری دانشکده هوافضا راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ایجاد 4 قطب علمی مخابرات،‌ پردازش سیگنال، کنترل و رباتیک و قدرت با تصویب وزارت علوم، افزود: علاوه بر آن دو پژوهشکده در زمینه تحقیقات کاربردی راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، پژوهشکده ایمنی شبکه با اعتبارات وزارت نیرو و پژوهشکده الکترومغناطیس کاربردی با بودجه وزارت ارتباطات در این دانشکده راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی علمی این دانشگاه،‌ یادآور شد: در دانشگاه بیرمنگام قرارداد همکاری داشتیم و در حال حاضر با دانشگاه‌های آلمان، هلند و فرانسه دوره‌های مشترکی را برگزار کردیم. در این دوره‌ها، دانشجویان دو سال در ایران و دو سال در خارج از کشور مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص انجام تحقیقات کاربردی در این دانشگاه، گفت: محققان این دانشگاه، موفق به ارائه سیستم‌های ریل تایم شبکه شدند که با استفاده از این سیستم می‌توان اگر خطایی در شبکه رخ دهد، قبل از آن که به خاموشی برسد،‌ شبکه اقدام به تحلیل می‌کند.

به گفته وی، با استفاده از داده‌های این شبکه می‌توان خطای ایجاد شده در شبکه‌های توزیع برق را رفع کرد.

طالبیان، اجرای طرح ملی تولید رله‌ ملی را از دیگر اقدامات علمی این دانشکده نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری وزارت نیرو ساخته شده و در حال حاضر در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشکده مهندسی برق از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع الکترومغناطیس خبر داد و گفت: اگر دستگاهی در حوزه‌های الکترونیک و مغناطیس در کشور عرضه شود، ‌در این آزمایشگاه از نظر میزان تشعشعات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تاییدیه نمونه برای دستگاه به منظور عرضه آن به بازار صادر می‌شود.

به گفته وی، این دانشکده دارای 30 آزمایشگاه تحقیقاتی و 3 آزمایشگاه آموزشی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است

منصور نعیم‌آبادی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: برای هماهنگی و تحقق آمبولانس و اورژانس دریایی نشست‌های مشترکی با اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی افزود: توسعه ناوگان و افزایش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بویژه راه اندازی آمبولانس دریایی یکی از موارد مهم برای ارتقای سلامت مردم و خدمت رسانی بهتر در حوادث مختلف ترافیکی زمینی، دریایی و بحران‌های احتمالی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با فعال شدن آمبولانس دریایی انتقال بیمار از اسکله‌ها در شهر‌های ساحلی به دیگر شهر ساحلی یا حتی دریا به ساحل فراهم می‌شود و بدین طریق سرعت انتقال بیماران در حوادثی مانند سیل که احتمال قطع شدن راه‌های زمینی وجود دارد، افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵، راه اندازی اورژانس دریایی سرعت خدمت رسانی به مصدومان را افزایش و مسیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی با توجه به ساحلی بودن بیشتر شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده، کوتاه‌تر می‌کند.

نعیم آبادی تصریح کرد: بنادر و دریانوردی مدتی است که در این راستا پیگیری و مطالعات لازم را به انجام رسانده و اعلام آمادگی کرده تا علاوه بر همکاری در حفظ، نگهداری و راهبری آمبولانس دریایی، در ایجاد اسکله‌های دسترسی به خشکی برای اورژانس دریایی اقدام کنند که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی