Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از برگزاری مراسم روز علم ایران و آلمان در روزهای 8 و 9 اسفند در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست خبری مراسم روز علم ایران و آلمان صبح امروز با حضور دکتر محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر شاهسواری، معاون بین‌الملل دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در این نشست گفت: در روزهای 8 و 9 اسفند میزبان مراسمی با عنوان «روز علم ایران و آلمان» هستیم. دانشگاه علم و صنعت ایران توسط وزارت علوم به عنوان متولی ارتباطات علمی با آلمان تعیین شده است. این مراسم نتیجه چندین جلسه و رفت‌وآمد بین مسئولان طراز اول علمی دو کشور است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده 60 نفر از مسئولان وزارت علوم و نهادهای آموزشی کشور آلمان و متقابلا 150 نفر از 50 دانشگاه ایران در این مراسم حاضر می‌شوند. افراد ایرانی حاضر در این مراسم کسانی هستند که یا با آلمان ارتباطات علمی دارند و یا برای برقراری ارتباطات تمایل دارند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از تاسیس صندوق مشترک پژوهشی بین دو کشور خبر داد و گفت: پروژه‌هایی از قبل تعیین شده و پیشنهاداتی برای انجام پروژه‌های جدید نیز در این مراسم بحث می‌شود تا به توافق نهایی درباره تصویب و اجرای آنها برسیم. صندوق مشترک پژوهشی نیز قرار است بین دو کشور تاسیس شود که دو طرف اعتبار موردنیاز آن را تامین می‌کنند و به عنوان یک حامی برای پژوهش‌های مشترک عمل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مهم این دو روز، بحث و گفت‌وگو و برنامه‌ریزی علمی برای انجام همکاری‌ها و ارائه تجربه‌های موفق گذشته است. افراد دعوت شده رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها معتبر آلمان هستند. هر دانشگاهی در راستای موضوع کاری خود برنامه‌ریزی‌های مناسب را در این مراسم به عمل می‌آورد تا ارتباطات دقیق برای همکاری مشخص شود. گروه‌های مختلفی چون انرژی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، باستان‌شناسی و پزشکی از مهم‌ترین حوزه‌های همکاری بین دو کشور است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به همکاری‌های حوزه پزشکی گفت: با هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است قرار است تا در این حوزه نیز دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بتوانند ارتباطات مناسب را با طرف مقابل آلمانی برقرار کنند. در کنار این برنامه‌ها تعدادی جلسات کاری در سطح سیاست‌گذاری نیز برگزار خواهد شد.

برخورداری اظهار داشت: این نشستی نیست که ما عده‌ای را دعوت کرده باشیم، مراسمی برگزار شود و به سرانجام برسد؛ بلکه اختتامیه این مراسم نقطه آغاز همکاری‌های جدی و اجرای پروژه‌های مشترک در سال 97 است.

وی با اشاره به اینکه 23 پروژه بین وزارت علوم ایران و آلمان در حال اجراست، گفت: مبلغ هر پروژه بستگی به پیشنهادات مجریان خواهد بود. بعد از داوری، تصویب و به مرور تخصیص‌سازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از برآورد اولیه 400هزار یورویی از طرف ایران و همین‌ مبلغ از طرف آلمان برای تامین اعتبار صندوق مشترک پژوهشی خبر داد و گفت: البته این اعتبار هنوز نهایی نشده است. سیستم هر دو کشور ایران و آلمان این‌طور نیست که یک بودجه‌ای تخصیص داده شود و شروع به کار کنیم، بلکه پروژه ابتدا پیشنهاد داده می‌شود، برآوردهای اولیه صورت گرفته و بعد از تصویب پروژه در مراحل اجرا، پرداخت هزینه آن نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایران پتانسیل‌های زیادی دارند و حل مشکلات کشور در اولویت همکاری‌ها قرار دارد، تاکید کرد: مسائل و مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها آنها را حل کنند. مطمئنا این مشکلات باید براساس دانش حل شود. آب، ریزگردها و مسائل زیست‌محیطی، انرژی و... در این همکاری‌ها به صورت جدی نشانه گرفته شده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران از دعوت مسئولان بین‌الملل و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حضور در این مراسم خبر داد و گفت: از همه آنها دعوت شده است، از نهادهایی مانند وزارت نیرو، وزارت ارتباطات، وزارت راه و شهرسازی، سازمان گردشگری، وزارت بهداشت و... تا در جلسات این مراسم حضور پیدا کنند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و دانشگاه‌های دو طرف هم بتوانند با ارائه راه‌حل‌های مناسب نسبت به حل آن مشکلات اقدام کنند.

شاهسواری از برگزاری کارگاه‌هایی در حاشیه این مراسم نیز خبر داد و افزود: مطمئنا این مراسم نقطه شروعی از برنامه‌ریزی‌های جدی همکاری دوطرفه است.

محمدعلی برخورداری در ادامه این نشست گفت: برای انجام بهتر همکاری‌ها، دانشگاه علم و صنعت ایران اقدام به اجاره ساختمانی در آلمان و تاسیس دفتر این دانشگاه در کشور آلمان کرده است تا هماهنگی‌های لازم برای همکاری با دانشگاه‌های آلمان و اتحادیه اروپا به خوبی انجام شود. یک بخش ارتباطات در قالب کارآموزی است که مطمئنا دوطرفه است. فرصت‌های مطالعاتی، اجرای دوره‌های مشترک آموزشی، اعزام دانشجو و استاد و دعوت از اساتید دانشجویان کشورهای دانشگاه‌های آلمان و اجرای پروژه‌های مشترک از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری‌های بین‌المللی است.

وی از همکاری دانشگاه علم و صنعت با یکی از دانشگاه‌های فرانسه برای اعطای مدرک مشترک به دانشجویان خبر داد و گفت: این طرح آغاز شده و به این صورت است که دانشجویان ما بخشی از مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه علم و صنعت و بخش دیگر را در دانشگاه فرانسه سپری می‌کنند و در نهایت مدرک مشترک بین‌المللی به آنها اعطا می‌شود. همین همکاری نیز با کشور آلمان را در نظر داریم عملیاتی کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این سوال که با کمبود بودجه دانشگاه‌های کشور این‌گونه همکاری‌های بین‌المللی و انجام پروژه‌های مشترک که مسلما هزینه‌بردار است، گفت: درست است که ما کمبود بودجه داریم، ولی این دلیل نمی‌شود که دست روی دست گذاشته و هیچ کاری نکنیم. قرار نیست همیشه همه‌چیز آماده باشد و بعد ما حرکت کنیم. بودجه دولتی کفاف اجرای برنامه‌های دانشگاه‌ها را نمی‌دهد و باید خود دانشگاه‌ها هم فعالیت‌هایی برای درآمدزایی داشته باشند. دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در این راستا قراردادهایی را با نهادهای مختلف منعقد کرده است تا با اجرای آنها هم آموزش مناسب را ارائه داده و هم درآمدزایی برای دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه خارجی‌ها هم به اندازه دانشگاه‌های کشور از همکاری دوطرفه استقبال می‌کنند، گفت: بیشترین جذب دانشجوی خارجی معمولا در دانشگاه‌های جامع مثل دانشگاه تهران صورت می‌گیرد. دانشگاه علم و صنعت ایران که یک دانشگاه مهندسی است، کمتر می‌تواند دانشجویان مهندسی سایر کشورها را جذب کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث