Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۷ خرداد ۱۳۵۸، پیامی از سوی امام صادر شد که به تأسیس جهاد سازندگی انجامید. این پیام حاوی نکات بسیار مهمی است که در خبر درج می‌شود. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه کشاورزی و امور دام نظرات

خبرگزاری تسنیم، پرونده ویژه «مزرعه پدری» ــ 117 | سلسله گزارش «جهاد سازندگی» ــ 5

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازخوانی فرازهای تاریخی 21 سال فعالیت جهاد سازندگی، به‌عنوان یکی از الگوهای شاخص از نهادهای تشکیل‌دهنده «دولت‌ اسلامی»، می‌تواند بسیار آموزنده و راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، ذیلاً پیام حضرت امام خمینی که روز تأسیس جهاد سازندگی (27 خرداد 1358) صادر شده، منتشر می‌شود. این پیام، در صحیفه امام، جلد 8، صفحه 179 و 180 درج شده و حاوی نکات راهبردی درباره شرایط محیطی و مطالبات نخبگانی ماههای اول انقلاب است.

+ تیتروار پرونده «مزرعه پدری» را اینجا ببینید

*******

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتى که بحمد اللَّه مهیا براى کمک و فداکارى بوده و هستند. با فداکارى ملت بحمد اللَّه مراحلى را که بسیار اهمیت داشت پشت سر گذاشتیم، موانع مرتفع شد، خائنین رفتند، و اگر تتمه‌اى هم باشد، با همت ملت خواهند رفت. لکن این دیوار شیطانى بزرگ که شکست، پشت آن دیوار خرابیهاى زیاد هست؛ و ما باید به همت ملت آن خرابیها را ترمیم کنیم. ناچاریم که به ملت متوجه بشویم براى سازندگى؛ براى اینکه ترمیم کنیم این خرابیها که در طول مدت حکومت جائر پهلوى در مملکت ما حاصل شده است. و بحمد اللَّه ملت ما راجع به سازندگى، این مهیا بودن خودشان را اعلام کرده‏‌اند. دانشجوهاى عزیز، متخصصین، مهندسین و بازارى، کشاورز، همه قشرهاى ملت، داوطلب براى این است که ایرانى که بطور مخروبه به دست ما آمده است بسازند. از این جهت، باید ما بگوییم یک جهاد سازندگى، موسوم کنیم این جهاد را به «جهاد سازندگى» که همه قشرهاى ملت، زن و مرد، پیر و جوان، دانشگاهى و دانشجو، مهندسین و متخصصین، شهرى و دهاتى، همه با هم باید تشریک مساعى کنند و این ایران را که خراب شده است بسازند. و البته آن جاهایى که بیشتر خرابى هست؛ مثل آنجاهایى که روستاها، جاهایى که مساکن عشایر هست، دهات دورافتاده که تقریباً هر کدام از گروه‌ها مى‏‌آیند، شکایت از وضعشان دارند، مى‌گویند برق نداریم، خانه نداریم، آب نداریم، آسفالت نداریم، بهدارى نداریم؛ و همه هم صحیح مى‌گویند. بنا بر این بوده است که این طور ایران را خراب کنند. و الآن که بحمد اللَّه آن سد شکسته ‏از ملت مى‌خواهیم که همه در این نهضت شرکت کنند و همه دست برادرى به هم بدهند و این سازندگى و جهاد سازندگى را شروع کنند. و البته مأمورین دولت در هر جا آنها هم-مردم با آنها تشریک مساعى کنند. در تحت نظر اشخاص کارشناس، مأمورین دولت کارها را انجام بدهند. و روحانیونى که در همه جا در بلاد بحمد اللَّه هستند، در این امر آنها هم تشریک مساعى کنند، نظارت کنند.

و من به همه ملت، به همه اشخاص که در این روستاها و دهات به سر مى‌برند، پس از اینکه به همه‏‌شان دعا مى‌کنم و عرض ارادت، یک سفارش دارم. و آن اینکه توجه کنند کسانى که براى ساختن و براى سازندگى و براى جهاد سازندگى در دهات مى‌آیند، در روستاها مى‌آیند، توجه کنند که مبادا خداى نخواسته در بین آنها یک اشخاصى نباشد که بر خلاف رویّه ملت، بر خلاف اسلام، مسائلى داشته باشند. اگر یک همچو اشخاص دیدند، فوراً آنها را از ده کنار بگذارند، و نگذارند در بین جوانهاى ما، در بین روستاییان ما، تبلیغات سوئى بکنند.

ان شاء اللَّه خداوند به همه ملت و به همه کسانى که در این راه تشریک مساعى مى ‏کنند و این وظیفه اخلاقى، شرعى را ادا مى‌کنند، به همه توفیق عنایت کند. همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و آن خرابه‌ها را بسازند، و برادران خودشان را کمک کنند؛ که شاید هیچ عبادتى بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من مى‏‌خواهم از اشخاص که براى زیارتها، براى مکه معظمه، براى مدینه منوره مى‏‌خواهند بروند لکن بطور استحباب مى‌خواهند بروند، من مى‌خواهم از آنها هم تقاضا کنم که شما براى ثواب مى‌خواهید بروید مکه مشرف بشوید، مى‌خواهید بروید مدینه منوره، عتبات عالیات مشرف بشوید؛ امروز ثوابى بالاتر از اینکه به برادرهاى خودتان کمک کنید [نیست‏] و این سازندگى را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود، و برادرهاى خودتان نجات پیدا بکنند. خداوند به همه شما اجر عنایت مى‏‌کند، و همان ثوابى را که شما از زیارتها مى‏‌خواهید خداوند به شما در این جهاد خواهد داد. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته‏.»

+ بیشتر ببینید:

1. انتشار عکس زیرخاکی از وزیر بهداشت

2. با نهاد‌های انقلاب چه کردیم؟

3. ببینید و مبهوت شوید + فیلم

4. 3 ضربه تا حذف «جهاد سازندگی» + فیلم

 انتهای پیام/*

R1371/P1010113/S7,77,83,1246/CT1 واژه های کاربردی مرتبط امام خمینی جهاد سازندگی پرونده "مزرعه پدری"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان شانزه لیزه پاریس کجاست؟ همه آنچه که قبل از سفر باید بدانید

خیابان شانزه‌لیزه یکی از زیباترین خیابان‌های کشور پاریس است. این خیابان حدود یک‌ونیم کیلومتر طول دارد. آثار تاریخی جذاب و درختان سر به فلک کشیده کهن‌سال این خیابان نظر شما را به خود جلب می‌کند. اگر دوست دارید با این خیابان آشنا شوید و اطلاعات کافی برای بازدید از آن به دست آورید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 چرا خیابان شانزه‌لیزه؟ در این خیابان بناهای تاریخی باشکوهی وجود دارد که بازدید از آن برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری جذاب است. از موزه هنرهای زیبا و کاخ بزرگ گرفته تا طاق معروف پیروزی که یکی از نمادهای قدرت کشور فرانسه است.

در این خیابان رویدادها و جشن‌های بزرگی برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. از مرحله پایانی مسابقه دوچرخه‌سواری تور دو فرانس گرفته تا جشن‌های مربوط به سال نو میلادی و کریسمس.

این خیابان در سال ۱۶۶۰ میلادی توسط لویی چهاردهم ساخته شده است. حدود ۳۶۰ سال از زمان ساخته شدن آن بازمی‌گردد.

این خیابان در سال ۱۸۵۸ توسط فردی به نام «بارون هوسمان» زیباتر شد و به محل سکونت اشراف و ثروتمندان کشور فرانسه تبدیل شد.

کافه‌های شیک و رستوران‌های لوکسی در این خیابان وجود دارد. علاقه‌مندان به کافه گردی و رستوران گردی می‌توانند به آن مراجعه کنند. شانزه لیزه در کجا قرار گرفته است؟

برای بازدید از خیابان شانزه‌لیزه باید بلیط هواپیما فرانسه را خریداری کنید و به پایتخت این کشور یعنی شهر پاریس بروید. خیابان شانزه‌لیزه در امتداد شرق به غرب شهر پاریس، در شمال رود «سِن» قرار دارد. این خیابان میدان «کنکورد» را به میدان «شارل دوگل» وصل می‌کند.

چگونه می‌توان به خیابان شانزه‌لیزه رفت؟

یکی از بهترین وسایل نقلیه‌ای که می‌توانید به وسیله آن‌ها به خیابان شانزه‌لیزه بروید، متروی پاریس است. خط یک متروی پاریس در نزدیکی این خیابان قرار دارد. از ابتدا تا انتهای خیابان شانزه‌لیزه ۴ ایستگاه مترو قرار دارد. در غربی‌ترین بخش این خیابان ایستگاه «شارل دو گل» یا «اتو آل» قرار دارد. اگر می‌خواهید طاق پیروزی را ببینید در این ایستگاه از قطار پیاده شوید.

اگر هم می‌خواهید شرقی‌ترین بخش خیابان شانزه‌لیزه را ببینید، باید در ایستگاهی به نام «میدان کنکورد» از قطار پیاده شوید. دو ایستگاه‌های میانی دیگر که در میانه این خیابان قرار دارند با نام‌های «شانزه‌لیزه» و «جورج پنجم» شناخته می‌شوند.

بهترین زمان برای بازدید از خیابان شانزه‌لیزه

اگر دوست دارید زمانی به دیدن خیابان شانزه‌لیزه بروید که آب‌وهوای معتدلی در شهر پاریس در جریان باشد فصل بهار را انتخاب کنید. خلوتی خیابان شانزه­لیزه در این فصل، این فرصت را برای شما فراهم کند تا بتوانید به‌راحتی به بازدید از جاذبه‌های تاریخی آن بروید یا در کافه‌ها و رستوران‌های آن بنشینید و نوشیدنی و غذای موردعلاقه‌تان را امتحان کنید.

جاهای دیدنی خیابان شانزه‌لیزه

اگر به تئاتر علاقه دارید در خیابان شانزه‌لیزه چندین سالن تئاتر وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سالن‌های زیر اشاره کرد:

سالن تئاتر مرینی (Théâtre Marigny) سالن تئاتر پیرکاردین اِسنِپس ( the Espace Pierre Cardin) سالن تئاتر شانزه‌لیزه: این سالن یکی از زیباترین سالن‌های کنسرت و تئاتر در کشور فرانسه است.

 علاوه بر تئاتر در این سالن‌ها می‌توانید اجراهای رقص را تماشا کنید و گوشتان را با موسیقی کلاسیک تا مدرن فرانسه نوازش دهید.

اگر علاقه به آثار تاریخی دارید می‌توانید در این خیابان به سراغ مکان‌های زیر بروید:

کاخ باشکوه قصر دلا دکوورت طاق پیروزی و موزه‌ی آن میدان کنکورد با مجسمه‌ها و فواره‌های دیدنی‌اش

اگر دوست دارید به سینما بروید در خیابان شانزه‌لیزه سالن‌های سینمایی مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سینمای «وینتیج» اشاره کرد که قدمت آن به دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی بازمی‌گردد.

اگر دوست دارید نوشیدنی و غذاهای فرانسوی را امتحان کنید در خیابان شانزه‌لیزه رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی قرار دارند. در ادامه نام برخی از رستوران‌های این خیابان را مشاهده می‌کنید:

رستوران میشلن (Michelin) رستوران لدوین (Ledoyen) رستوران کپنهاگ (برای امتحان کردن غذاهای دانمارکی) پیتزا پینو (برای امتحان کردن غذاهای ایتالیایی) رستوران لوران رستوران مشهور فوکِت (Fouquet) فروشگاه‌های جذاب خیابان شانزه‌لیزه

نمی‌شود به شهر پاریس سفر کرد و به سراغ فروشگاه‌های آن که محصولات برندهای مطرح دنیا را به فروش می‌رسانند؛ سر نزد. در خیابان شانزلیزه نیز انواعی از فروشگاه‌های مختلف قرار دارند که شما می‌توانید برای خرید محصولات مورد نیازتان به آن‌ها مراجعه کنید. ازجمله برندهایی که در فروشگاه‌های این خیابان به فروش می‌رسد می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

پرادا (Prada) فندی (Fendi) گوچی (Gucci) رالف اندلورن (Ralph & Lauren)

در این خیابان می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های معتبر و مطرحی بروید که محصولات برند نظیر کیف‌های چرم، شلوارهای کتان، پیراهن، کفش‌های چرم و ژاکت‌های پشمی به فروش می‌رسانند. یکی دیگر از مشهورترین فروشگاه‌های این خیابان فروشگاه عطر ساز معروف به نام گئرلین (Guerlain) است. از دیگر برندهای معتبری که می‌توانید مغازه‌های آن را در این خیابان ببینید برند مشهور لویی ویتون (Louis Vuitton)است.

 

اگر به دنبال خرید جواهرات هستید می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های برند مطرح آمریکایی تیفانی­اند­کو (Tiffany & Co) بروید.

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را بابت خرید در خیابان شانزه‌لیزه بپردازید، می‌توانید در این خیابان به سراغ فروشگاه معتبر و مطرحی بروید که محصولات مقرون‌به‌صرفه­تری را به مشتریان ارائه می‌کنند. از جمله این فروشگاه می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

نایک زارا دیزنی اچ اند ام سفورا هتل­ های خیابان شانزه‌لیزه

اگر دوست دارید در خیابان شانزه‌لیزه اقامت کنید تا در کمترین زمان ممکن به جاذبه‌های دیدنی، کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید به سراغ هتل‌های زیر بروید:

هتل ۵ ستاره ماندارین هتل ۵ ستاره شانگریلا هتل ۵ ستاره چهارفصل جرج پنجم هتل ۵ ستاره لرد بایرون هتل ۴ ستاره دنیل

 

جمع‌بندی

یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های شهر پاریس خیابان شانزه‌لیزه است. بیشتر از ۳۵۰ سال از قدمت آن می‌گذرد و در آن انواعی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارد. این خیابان برای افرادی که به دنبال دیدن تئاتر یا رفتن به سینما هستند و همچنین می‌خواهند در کنسرت‌های کلاسیک تا مدرن را شرکت کنند، سالن‌های مختلفی دارد. کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان نیز انواعی از غذاهای سنتی فرانسوی و بین‌المللی را به مشتریانشان ارائه می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیتک: ما هم باید مثل ترکیه بدرخشیم
  • خیابان شانزه لیزه پاریس کجاست؟ همه آنچه که قبل از سفر باید بدانید
  • همه چیز درباره بازار عرب‌های کیش
  • آموزش: چگونه از گوگل فوتوز عکس دانلود کنیم؟
  • اعزام ۵ کاروان عتبات عالیات نوروزی از خراسان جنوبی
  • توسعه همکاری جهاد دانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان
  • نحوه دانلود عکس از Google Photos
  • تأکید مدیر کانون‌های خدمت رضوی پایتخت بر گسترش چهارشنبه‌های امام رضایی
  • پیام تسلیت امام جمعه کرمانشاه در پی درگذشت آیت‌الله شیخ محمدعلی حجتی(ره)