Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@00:16:11 GMT

رایزنی عراقچی و ریابکوف در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۶۰۲۶

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که به تهران سفر کرده، دقایقی قبل با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نظر می‌رسد مسائل دوجانبه و آخرین روند اجرای برجام از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی دو مقام ایرانی و روسی باشد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در مصاحبه‌ای با روزنامه «ایزوستیا» هشدار داد هرگونه بازنگری در متن توافق هسته‌ای ایران (برجام) که واشنگتن به دنبال آن است، غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: «هیچ راهی برای بازنگری، ارتقاء، به روزرسانی و یا هرنوع اصلاح دیگری در توافق هسته‌ای ایران در شرایط فعلی وجود ندارد».

ریابکوف افزود: «رویداد‌های بسیاری که اخیرا نیز افشاشده عدم اعتماد میان واشنگتن و تهران را افزایش داده است. گام‌های خاصی برداشته شده که نه تنها تردید‌هایی را درباره تعهد آمریکا به توافق هسته‌ای مطرح می‌کند بلکه در حقیقت فشار بر جمهوری اسلامی را نیز افزایش می‌دهد».

این دیپلمات روس ادامه داد: «در چنین شرایطی، من شخصا نمی‌توانم هیچ گونه ازسرگیری مذاکراتی را تصور کنم».

معاون وزیر خارجه روسیه اولتیماتوم واشنگتن برای گرفتن امتیاز‌های بیشتر از ایران را «روشی غیرقابل قبول» خواند و تأکید کرد که توسل به این شیوه‌ها هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد روسیه به طور خاص تأکید کرد که برخی مسائل که واشنگتن به طور فعال دنبال می‌کند تا در دستورکار جامعه بین‌المللی قرار دهد هیچ ارتباطی به مفاد توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی