Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@15:48:35 GMT

رتبه دوم زنجان در توليد گوشت بوقلمون

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۶۲۵۱

رتبه دوم زنجان در توليد گوشت بوقلمون

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان گفت: اين استان با توليد حدود 15 درصد از گوشت بوقلمون کشور رتبه دوم را در توليد اين فرآورده خام دامي دارد.

رحمان رستمخاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سالانه در استان زنجان بيش از 250 هزار تن فرآورده هاي خام دامي توليد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: اين فرآورده ها شامل شيرخام، گوشت قرمز، طيور صنعتي، تخم مرغ صنعتي و عسل است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان گفت: اين استان علاوه بر توليد 250 هزار تن فرآورده خام دامي سالانه بيش از 45 هزار قطعه جوجه يک روزه نيز توليد مي کند.
به گفته رستمخاني، استان زنجان به لحاظ توليد فرآورده هاي خام دامي به جز تخم مرغ استاني خودکفا به شمار مي رود.
وي از صدور 15 مجوز توليد و پرورش دام وطيور در استان خبرداد و افزود: تا پايان سالجاري نيز حدود 10 مجوز ديگر در اين خصوص صادر مي شود.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان گفت: اين استان 23 واحد پرورش بوقلمون با بيش از 180 هزار قطعه دارد.
رستمخاني يادآورشد: اين واحدهاي فعال در پرورش بوقلمون در شهرستان هاي زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره، ايجرود و سلطانيه فعاليت دارند.
وي ادامه داد: استان زنجان 2 درصد از گوشت مرغ کشور را تامين مي کند و بيش از 220 واحد با 6 ميليون قطعه مرغ در استان فعال است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان گفت: در حال حاضر بيش از هفت هزار و 500 نفر در بخش دام و طيور استان مشغول به کار هستند.
به گزارش ايرنا، طي سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزي از اين استان صادر شد.
اين ميزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزي ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدي داشت.
از ابتداي امسال تاکنون انواع محصولات دامي، باغي و زراعي به ارزش بيش از 918 ميليارد ريال معادل 25 ميليون دلار با بيش از 41 هزار و 925 هزار تن از اين استان به 16 کشور دنيا صادر شد.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني ** انتشار دهنده: رويا رفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی از ۱۶ مهرماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۵۹ هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، افزود: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۵ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان تولید شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان تولید شد، گفت: برای حمایت از بخش دامپروری ۷۱۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان تامین و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان