Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، صبح امروز با 0.3 درصد کاهش به سطح 89.4 رسید.
یورو در مقابل دلار گران تر شد و هر یورو با 1.2 دلار معامله گردید؛ قرار است گزارش اقتصادی آلمان اواخر وقت امروز منتشر شود، تحلیلگران پیش بینی می کنند که این گزارش نشان دهنده افزایش رشد اقتصادی این کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیش بینی موجب گران تر شدن یورو در مقابل دلار شد.
رویترز همچنین به نقل از تحلیلگران اعلام کرد، سرمایه گذاران در مورد چشم انداز بودجه متورم آمریکا و کسری تراز جاری آن، با توجه به تصویب معافیت های مالیاتی و برنامه این کشور برای افزایش مخارج نگران هستند.
«مارک مک کورمیک» رئیس بخش استراتژی بازار ارز کارگزاری «تی دی سکیوریتیز» کانادا گفت: پدیدار شدن دوباره کسری دوگانه حساب جاری و بودجه در آمریکا، دلار را تحت تاثیر قرار داده است.
به گفته وی، بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول، یک درصد افزایش کسری بودجه، 0.6 درصد کسری حساب جاری را در پی دارد.
مک کورمیک افزود: این بدین معنی است که این کسری دوگانه ممکن است تا پایان دهه جاری به بیش از هفت درصد تولید ناخالص ملی آمریکا برسد و این اعداد و ارقام در میان مدت برای دلار خوش یمن نیست.
کاهش شاخص دلار، بازار کالا را نیز تحت تاثیر قرار داد، قیمت تحویل فوری طلا در بازار لندن که هفته گذشته به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود، صبح امروز با 0.4 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به یک هزار و 335 دلار و یک سنت در هر اونس رسید.
قیمت های نفت اما به دلیل نگرانی از مازاد عرضه ناشی از افزایش تولید نفت در آمریکا، تاکنون ثابت بوده اند. هر بشکه نفت خام آمریکا صبح امروز به قیمت 59 دلار و 18 سنت و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال به بهای 62 دلار و 81 سنت معامله شد که نسبت به دیروز تغییر چندانی نداشته اند.
بنا به این گزارش، در بازار ایران، نرخ برابری دلار در مقابل ریال در حال افزایش است. بنا به اعلام بانک مرکزی امروز هر دلار آمریکا با 35 ریال افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) 37,054 ریال، هر پوند انگلیس با رشد 269 ریالی 51,528 ریال و هر یورو با 344 ریال افزایش 45,883 ریال قیمت گذاری شد.
«ولی اله سیف» رئیس بانک مرکزی در این زمینه گفته است: معمولا در پایان سال فشاری بر بازار وجود دارد که موجب افزایش نرخ ارز می‌شود و با پایان سال این فشار کاهش می‌یابد و وضعیت فعلی هم از این قاعده تبعیت می‌کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • نرخ ارز امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات