Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، وزير جنگ رژيم صهيونيستي پس از چند روز سکوت تامل برانگيز در واکنش به اقدام سوريه در هدف قرار دادن هواپيماي اف 16 با هدف جبران اين خسارت، بار ديگر با تکرار اظهارات تهديد آميز خود گفت: تل آويو ديگر به پارس کردن اکتفا نخواهد کرد، وقت گاز گرفتن و حمله ور شدن فرا رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه الاخبار در مطلبي به قلم «يحيي دبوق» با عنوان «ليبرمن پس از حمله روز شنبه: اسرائيل به پارس کردن اکتفا نخواهد کرد» نوشت: اقدام پدافند هوايي سوريه در ساقط کردن جنگنده اف 16 اسرائيل در منطقه الجليل نتيجه تاکتيکي يک تصميم راهبردي براي مقابله سوريه (با اسرائيل) بود که در صورت تداوم، مي‌تواند به ايجاد يک معادله و قواعد نزاع جديد ميان سوريه و دشمن بيانجامد.
از نظر اسرائيل، سرنگوني اف 16 ضرر و زيان محسوب مي شود، اما ناکامي و شکست هنوز اتفاق نيافتده است. کوتاه شدن دست اسرائيل از سوريه، نيازمند تلاش مداوم سوريه و متحدانش است که يکي از لوازم آن، مقابله با دشمن و تجاوزاتش و واداشتن آن به پرداخت هزينه است.
اما در مقابل، يکي ديگر از لوازم آن اين است که اسرائيل امکان ايجاد چنين معادله‌اي را درک کند و اين چيزي است که تل‌آويو آن را نمي‌خواهد و هيچ تمايلي به (پذيرش) آن ندارد، موضوعي که چه بسا مستلزم خطر پذيري بيشتر اسرائيل باشد.
در حال حاضر تصميم اسرائيل از سرگيري تجاوزگري است، تصميمي که به معناي خطر دوباره است، خطري که (براي اين رژيم) ارجحيت دارد و تلاش مي‌کند از طريق آن ضرر و زيان وارد شده را به ويژه در برابر مردم خود پيش از دشمنان، جبران کند. اسرائيل اين کار را با افزايش تهديدها انجام مي دهد، تهديدهايي که از طريق آنها با آغاز روند معادلات جديد مخالفت مي‌کند تا در نتيجه تلاش کند طرف مقابل را از تحميل معادلات و قواعد درگيري جديد باز دارد.
الاخبار در ادامه نوشت: آويگدور ليبرمن، وزير امنيت (وزير جنگ رژيم صهيونيستي) که سکوت وي در روزهاي گذشته جالب توجه بود، چه بسا بر اين باور باشد که در اظهارات و تهديدات مسئولان بلند پايه اسرائيلي خطاب به سوريه و متحدانش و همچنين لبنان زياده روي شده است. اين زياده روي در تهديدات نه تنها ديگر سودي ندارد بلکه به سبب عملي نشدن، به خود اسرائيل باز مي‌گردد، به ويژه آنکه رويارويي اخير با وجود همه تبليغات اسرائيل در ارتباط با سرنگوني جنگنده (اف 16) و واکنش‌ها به آن با هدف جبران اين خسارت، بيانگر عجز و ناتواني انکار ناپذير (اين رژيم) بود.
ليبرمن هنگام حضور در شهرک‌هاي صهيونيست نشين «کريات شمونه» در مرز با لبنان تاکيد کرد:«اينک زمان گاز گرفتن است نه پارس کردن، اسرائيل اين بار به شدت گاز خواهد گرفت، البته اميدوار است، مجبور به اين کار نشود.»
به نوشته الاخبار، ليبرمن اگرچه تلاش کرد به طرف دوم بفهماند اين تهديدات جدي است و عملي خواهد شد، اما در عمل همان روش را در پيش گرفت و تقريبا اقرار کرد که موانعي وجود دارد که از فعال سازي توانمندي‌ هاي نظامي اسرائيل جلوگيري يا دست کم اين توانمندي‌ها را محدود مي‌کند.
ليبرمن گفت: «اسرائيل براي پاسخ به اقدامات تحريک آميز سوريه محدوديتي ندارد، ما با قاطعيت و مسئوليت مسائل را مديريت مي‌کنيم، هيچ مانعي وجود ندارد و هيچ محدوديتي را نمي پذيريم.»
الاخبار در ادامه نوشت: ليبرمن با وجود نفي هرگونه محدوديت(يعني محدوديت‌هايي که طرف مقابل تلاش مي کند اعمال کند) افزود: «با قاطعيت عمل کرديم، بايد فهميد که پيش از هر گونه اقدام، تلاش زيادي انجام شده است. همه امور بايد دقيق، برنامه ريزي و حساب شده صورت بگيرد. ما به هر گونه اقدامات تحريک آميز پاسخ خواهيم داد و از منافع امنيتي و حياتي خود همچنان دفاع خواهيم کرد. اينک زمان پارس کردن نيست بلکه زمان گاز گرفتن و حمله ور شدن است.»
ليبرمن در خصوص مواضع روسيه در قبال رويارويي روز شنبه، بر وجود «اختلاف» با روسيه و «منافع متفاوت» در سوريه تاکيد کرد و با اين حال افزود: «با وجود آنکه روسيه گاهي از اسرائيل حمايت نمي‌کند، اما ميان دو طرف روابطي وجود دارد.» وي همچنين تصريح کرد: «روشن است که هر يک از دو طرف منافعي دارند و هر کدام مسئله را به طور متفاوتي مي‌بيند؛ اما در سال‌هاي وقوع جنگ داخلي در سوريه، از رويارويي مستقيم جلوگيري کرديم و اين خود، يک دستاورد در روابط ميان دو طرف به شمار مي‌رود.»
در همين رابطه، رونين برگمن، تحليل گر امور امنيتي قومي در روزنامه «يديعوت آحارنوت» در مقاله اي که آن را در روزنامه آمريکايي «نيويورک تايمز» منتشر کرد، نوشت: «موضع سوريه، ايران و حزب الله و پافشاري آنها براي مقابله با اسرائيل ، همچنين موضع خشمگينانه مقامات روسيه در برابر حملات اسرائيل به سوريه، تل‌آويو را بر آن داشت تا از عملي کردن حملات بيشتر و گسترده‌تر صرف نظر کند، حملاتي که در تل آويو روي ميز بحث و بررسي قرار گرفته بود.»
رونين برگمن به نقل از يک منبع بلند پايه نظامي اسرائيلي گفت: «روس‌ها آشکارا اقدام اسرائيل را در نقض حاکميت و تماميت ارضي سوريه محکوم کردند. اين موضوع را علني بيان کردند و به گفتگوهاي غير علني اکتفا نکردند.» وي افزود «هماهنگي تاکتيکي محدود ميان روسيه و اسرائيل، روسيه را بر آن نداشت که نيازهاي اسرائيل را درک کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!