Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ محمود حجتی در حاشیه جلسه هیئت­ ­­دولت در جمع خبرنگاران درباره وجود آنفلوانزای پرندگان در تهران افزود: در استان هایی که قبلاً آنفلوانزا داشتیم مقابله می کنیم و متأسفانه آسیب های جدی به تولید کنندگان در بخش مرغ تخم گذار وارد کرده که آثار آن را هم کم و بیش در بازار می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به دلیل­ ­عرضه کم تخم مرغ،­ قیمت ها تند شد اما همکاران ما و بخش خصوصی با تسهیلاتی که دولت تعیین کرد نسبت به واردات تخم مرغ اقدام کردند و روز به روز واردات بیشتر می شود تا بتوانیم کسری بازار را جبران کنیم.

حجتی درباره مشاهده آنفلوانزای پرندگان در تهران نیز افزود: در دو سه هفته قبل پرندگان مهاجری که از تالاب بین المللی بوجار در حال تردد بودند تعداد زیادی پرنده در آنجا تلف شدند؛­­با آزمایش های انجام شده مشخص شد­یک نوع جدید آنفلوانزا که متأسفانه قابل انتقال به انسان هم هست یک مورد ­در دریاچه خلیج فارس تهران مشاهده شد.

وی افزود: کارهای مقدماتی که لازم بود درباره سرمایش، ایمنی کردن، اخطار دادن انجام شد و مسئولان دامپزشکی، محیط زیست و استانداران شمالی کشور همه خوشبختانه در حال آماده باش هستند و مسائل را از نزدیک پیگیری می کنند.

وزیر جهاد گفت: موردی در این روزها مشاهده نشده ولی به مردم به خصوص مردم شمال کشور که در معرض پرندگان وحشی هستند توصیه می کنیم به شدت از نزدیک شدن به این پرندگان پرهیز کنند چون نوع اچ 6 و اچ 5 آنفلوانزای پرندگان به انسان سرایت می کند.

حجتی افزود: امیدوارم با اقدامات در حال انجام، آنفلوانزا تکثیر نشود و با مراقبت بیشتر بتوانیم بر آن قائق آییم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از گاف‌های بی‌پایان

به گزارش جماران، از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که «جو بایدن» در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.

 

حجم ویدیو: 19.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • نگرانی از گاف‌های بی‌پایان
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی