Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ ورزش می تواند موجب آماده سازی بخش های از مغز شود که به تمرکز ما و حل مسائل کمک می کند.

متیو هیث، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن اونتاریو، در این باره می گوید: «مطالعه نشان می دهد افراد با پیاده روی تند یا دوچرخه سواری کمی از قبل از مسابقه یا آزمون می توانند از فواید آن بهره گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بعد از هر دو این حالت، محققان از تجهیزات ردیابی چشم برای بررسی دفعات واکنش شرکت کنندگان به مهارت حرکت چشم شناختی استفاده کردند.

این مهارت برای به چالش انداختن مناطقی از مغز که مسئول عملکرد اجرایی نظیر تصمیم گیری و بازدارندگی هستند، طراحی شده است.

هیث در این باره می گوید: «افرادی که ورزش کرده بودند بهبود فوری را نشان دادند. واکنش آنها صحیح تر بود و دفعات واکنش شان بالغ بر ۵۰ میلی ثانیه کوتاه تر از میزان قبل از ورزش شان بود.»

احسان فکور/مسئول کمیته روانشناسی ورزشی هیات پزشکی ورزشی زنجان

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم