Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حوزه هنري خراسان رضوي براي اولين بار جشنواره «چله سرود انقلاب» را راه‌اندازي کرده و به مناسبت فرارسيدن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و با هدف احياي سرود مردمي، از همه گروه‌هاي سرود و همخوان حرفه‌اي، مسجدي و دانش‌آموزي در سراسر کشور، جهت اجراي سرود دعوت کرده است. مهلت ارسال اثر تا 30 بهمن است و نتايج هم قرار است در تاريخ 5 اسفند اعلام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
محمد گليريز خواننده سرودهاي ماندگار انقلابي درباره اين جشنواره مي‌گويد: اقدامي که تحت عنوان فراخوان «سرود چله انقلاب» از مشهد آغاز شده در شرايط کنوني بسيار اثر گذار خواهد بود. گروه‌هاي سرود زيادي در سراسر کشور وجود دارند که بنا به دلايل متعدد، انگيزه لازم براي توليد اثر و فعاليت را ندارند و اين گونه جشنواره‌ها مي‌تواند زمينه فعاليت موثر آن‌ها را فراهم کند. جامعه ما در معرض شديدترين هجمه‌هاي فرهنگي از سمت غرب است. تبليغات و توليدات رسانه‌اي دشمن به شدت زياد بوده و در اين ميان متاسفانه برخي از مديران فرهنگي به اين نتيجه رسيده‌اند که براي جذب مخاطب بيشتر با رسانه‌هاي غربي هم‌نوا شوند.
وي در ادامه افزود: تفکر موازنه فرهنگي با جريان رسانه‌اي غرب در بين بسياري از مسئولان ما رسوخ کرده است. برخي به اين نتيجه رسيده‌اند که در عرصه موسيقي همان مسيري را طي کنيم که رسانه‌هاي غربي به ما تحميل کرده‌اند و امروز شاهد هستيم که برخي توليدات موسيقايي ما به صورت رقيق کپي‌برداري از موسيقي مبتذل غربي است.
گلريز ادامه داد: انعکاس فعاليت‌هاي «سرود چله انقلاب» بسيار مهم است. فعاليت هنري ارزشمندي در قالب سرود توسط مردم براي مردم اجرا مي‌شود. متاسفانه جايگاه فعاليت‌هاي مردمي در رسانه‌هاي ما به درستي تعريف نشده است. سرودهاي ماندگار خاطره مشترک نسل‌ها را مي‌سازد. اگر ما آثار فاخر و ماندگار با مضامين فرهنگ خودمان توليد نکنيم، موسيقي‌هاي مبتذل غربي جاي آن را مي‌گيرد و ماندگار مي‌شود.
خواننده سرود ماندگار «صبح پيروزي» افزود: براي ايجاد نسل جديد از هنرمندان بايد فعاليت آموزشي در زمينه‌هاي هنري را از پايگاه‌هاي مردمي و در سنين پايين آغاز کنيم. قبلا در مدارس درسي تحت عنوان سرود وجود داشته و دانش‌آموزان سرودهاي ملي و مذهبي را آموزش مي‌ديدند اما متاسفانه اين درس حذف شده است. علاوه بر مدارس، مساجد نيز يکي از پايگاه‌هاي مهم مردمي است که جوانان و نوجوانان نيز در آن حضور دارند. فعاليت‌هاي هدفمند نظير «سرود چله انقلاب» علاوه بر ايجاد انگيزه در هنرمندان مسجدي جهت فعاليت را نيز براي آن‌ها مشخص مي‌کند و در صورت تداوم اين رويداد فرهنگي در ساليان آينده منجر به اثرگذاري‌هاي عميق و ايجاد نسل جديدي در بدنه هنر خواهد شد.
اين هنرمند انقلابي در ادامه ضمن بيان اينکه برخي نهادهاي فرهنگي دچار خطاي استراتژيک شده اند گفت: اينکه محتواي توليدات فرهنگي براي جذب مخاطب بيشتر فدا شود تا افراد بيشتري جذب اثر شوند، اشتباه است با اين کار عملا ما از چاله به چاه افتاده‌ايم. اگر نوآوري و خلاقيت داشته باشيم، فرهنگ و هنر ما ظرفيت توليد آثار جذاب و به روز را دارد. کشور ما هنرمندان توانايي دارد و مي‌توانيم در قالب فرهنگ ارزشي به توليد اثر بپردازيم.
وي افزود: متاسفانه برخي از بانيان فرهنگ ما که رديف‌هاي بودجه فرهنگي کشور را در اختيار دارند به اين مسائل توجه و اعتناي لازم را ندارند. اين امر موجب دلسردي در ميان هنرمندان ارزشي مي‌شود. تعداد جشنواره‌هاي هنري که به واسطه آن هنرمندان به توليد اثر مي‌پردازند کاهش يافته است و بودجه‌هاي هنري براي اين فعاليت‌ها کم شده است.
محد گلريز در پايان گفت: آنچه در «سرود چله انقلاب» اتفاق مي‌افتد نياز روز جامعه بوده و پيرو منويات مقام معظم رهبري است. اميدوارم ساير نهادهايي که فرهنگ سهمي دارند از فراخوان «سرود چله انقلاب» حمايت کنند.
به گزارش فارس علاقه‌مندان به شرکت در اين جشنواره مي‌توانند به وبسايت www.artmashad.ir مراجعه کنند. 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر قدیمی سینما به کما رفت

این بازیگر، فعالیت بازیگری‌اش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم هایی، چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و ... از فعالیت‌های او پس از انقلاب است.

طوفان‌پناه از دوستان نزدیک مرحوم رضا صفایی کارگردان قدیمی و مرحوم منوچهر وثوق هنرپیشه سینمای پیش از انقلاب است. او در کنار بازیگری به عنوان مدیر تولید فیلم هم فعالیت داشت.

علی‌اکبر طوفان‌پناه پیش از انقلاب در بیش از ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.

این بازیگر در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی، چون باغ گیلاس، عیاران و.. هم نقش‌آفرینی کرد.

همکاران این هنرمند با تایید این خبر از مردم خواستند برای بهبودی این هنرپیشه دعا کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • مجری باسابقه ورزشی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • مجری و گزارشگر قدیمی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است