Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@10:22:12 GMT

قدرت نمایی محور مقاومت و ضعف مشهود خانه عنکبوت!

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۸۱۰۲

قدرت نمایی محور مقاومت و ضعف مشهود خانه عنکبوت!

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تنها یک روز پس از آن که جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه سرنگون شد، "عبدالباری عطوان" تحلیلگر و روزنامه نگار مطرح جهان عرب در سرمقاله "رای الیوم" آن را یک روز تاریخی توصیف کرد.

وی همچنین نوشت:"پاسخ سوریه به تجاوز اسرائیل تنها برای یک بار نخواهد بود، اما عنوانی برای یک مرحله جدید یعنی انتقال محور مقاومت از معادله بازدارنده موثر و کارآمد به مرحله هجوم و هدف قرار دادن عمق اسراییل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در این درگیری‌های اخیر که البته در نهایت مقامات صهیونیست به نوعی از ادامه ماجراجویی پا پس کشیده و صراحتاً اعلام کردند که تمایل به ایجاد تنش در منطقه را ندارند، یکی از نکات جالب توجه این بود که از زمان تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی و جنگ‌های متوالی این رژیم اشغالگر با محور مقاومت اسلامی، یکی از برگ‌های برنده ارتش اسرائیل در جنگ، برتری مطلق هوایی در آسمان لبنان، سوریه و نوار غزه بوده است؛ در این بین، هر چند این برتری مطلق هوایی نتوانست ضعف و شکست نیرو‌های زمینی آن‌ها را جبران سازد، اما به هر حال این برتری هوایی ضربات شدیدی به زیر ساخت‌های کشور‌های محور مقاومت وارد آورد.

در قضیه اخیر، اما، ماجرا تفاوت‌هایی داشت و آن هم این که با سقوط جنگنده اسرائیل این پیام به صورت کاملاً صریح برای سردمداران صهیونیست مخابره شد که بی شک هر حماقتی که در آینده از سوی آنان رخ دهد، سلاح هوایی ارتش اسرائیل قبل از هر نیروی دیگر آن، به طور قطع و به صورت کامل زمین گیر می‌شود.

از سویی نباید از یاد ببریم که جنگنده اف ۱۶‌ای که هدف قرار گرفت از نوع قدیمی نبود بلکه پیشرفته بود که نامش هم" توفان" بود. صهیونیست‌ها از سال ۲۰۰۱ میلادی، تعداد بسیاری از جنگنده‌های اف ۱۶ قدیمی خود را از رده خارج و نسل جدید و پیشرفته جنگنده‌های تهاجمی را جایگزین آن‌ها کرده بودندو مساله اخیر به وضوح نشان می‌دهد که محور مقاومت پهپاد یا مشابه آن را ساقط نکرده، بلکه سلاحی را که اسرائیل به آن مباهات می‌ورزید و در نیروی هوایی این رژیم روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کرد را ساقط کرده است.

ورای تحلیل‌ها و محاسبات نظامی، آنچه این مساله را و به خصوص واکنش منفعلانه سران تل آویو را برجسته می‌سازد تاکید بر همان اصل قدیمی و البته همچنان کارساز است و آن هم این که تنها راه مقابله با غده سرطانی اسرائیل، نه سازش و مماشات خفت بار با این رژیم کودک کش و ظالم بلکه تاکید بیش از پیش بر مقاومت است و مقاومت.

از سویی مقامات اسراییلی نیز دریافته اند که دیگر دوران موسوم به" بزن و در رویی" تمام شده و متناسب با هر تجاوز آن‌ها، محور مقاومت، واکنش سرسختانه‌ای از خود نشان می‌دهد و اساساً به همین خاطر است که مقامات صهیونیست بعد از سقوط جنگنده خود به نوعی دست به دامان مقامات کرملین شدند تا بلکه روسیه واسطه‌ای شود که تنش‌ها به زیانشان آن هم در این وضعیت شکننده، تداوم نیابد به این جهت که دقیقاً می‌دانند ماجراجویی و گستاخی مجدد آن‌ها نتیجه‌ای جز شکست مفتضحانه دیگری در آینده برایشان در بر ندارد.

سید محمد مهدی موسوی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد

آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: آمریکا و ناتو و سنتکام و رژیم صهیونیستی با ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگنده و سامانه‌های متعدد ضد موشکی برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران به اسرائیل کمک کردند. 

وی در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویری از دو پایگاه نظامی نواتیم و شلاخیم را به دنیا نشان بدهد؛ اگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سنتکام به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمدند، قطعاً ۸۰ درصد از پرتابه‌های ایران، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را درهم می‌کوبیدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، گفت: نیروی هوافضای سپاه با ۸۰ درصد توان تهاجمی خود آماده بود تا بنابه‌دستور موج‌های بعدی حمله را آغاز کند؛ اما فرماندهان ایران تشخیص دادند که تنبیه رژیم صهیونیستی در همین حد کفایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • هوشمندی سیاسی جلوه دیگری از قدرت میدانی مقاومت است
  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد