Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایذه-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت : از صبح امروز کار سمپاشی مناطق مورد هجوم لاروهای حشره پروانه گربه نوروزی در روستای کلدوزخ‌ یک این شهرستان آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: لارو پروانه گربه نوروزی، نوعی کرم گیاه‌خوار است که از چند روز پیش به روستای کلدوزخ ‌هجوم‌ آورده که صبح امروز نیروهای اداره جهاد کشاورزی سمپاشی این منطقه را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متولی این کار مرکز بهداشت شهرستان است اما اداره جهاد کشاورزی برای رفع مشکل اهالی روستای کلدوزخ، سمپاشی را انجام داده است.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه زیستگاه این کرم در درختان و‌حاشیه ی تالاب‌ها است، عنوان کرد: متاسفانه باتوجه به خشکسالی های اخیر و کم بارشی و خالی بودن تالاب ها و‌نبود منابع تامین خوراک این‌کرم ها به روستا هجوم‌آورده اند.
گربه نوروزی (لارو شاپرک) (با نام علمی Malacosoma disstria) گونه ای شاپرک از تیره شاپرک‌های پشمالو است که معمولاً اواخر اسفند ماه و اوایل تابستان از پیله بیرون می‌آید و چون دوران حضور آن نویدبخش نوروز است از دیرباز به این نام شناخته می‌شده است.
روستای کلدوزخ با حدود سه هزار و800نفر جمعیت در پنج ‌کیلومتری شهرستان ایذه قرار دارد.
250 هکتار از زمینهای این روستا زیر‌کشت کلزا، گندم‌ و جو‌ هستند.

9434/6002
خبرنگار: میلاد کایدی**انتشار :کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب