Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:57:00 GMT

اجرای طرح بوم گردی در ۲۸ روستای شهرستان رشت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۸۴۳۴

اجرای طرح بوم گردی در ۲۸ روستای شهرستان رشت

خبرگزاری شبستان: سرپرست فرمانداری رشت بوم گردی را از موضوعات جدی اشتغال در شهرستان دانست و گفت: از سهمیه پنج هزار واحد بوم گردی استان، ۴۲۵ سهمیه مربوط به شهرستان رشت است که در ۲۸ روستا اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمد احمدی، سرپرست فرمانداری رشت امروز (۲۵ بهمن) در جلسه شورای اداری استان در استانداری با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان گفت: ۱۱۱ میلیارد و ۷۳۹ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، مشاغل خانگی، صنایع دستی و بهین یاب اختصاص یافته که از این مقدار ۴۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد معادل ۴۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان تحقق یافته است.

 

وی ادامه داد: در مجموع با پرداخت این تسهیلات، ۲ هزار و ۳۵۶ فرصت شغلی ایجاد شده که سهم بهزیستی ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون و سهم کمیته امداد ۲۱ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان بوده است.

 

احمدی بوم گردی را از موضوعات جدی اشتغال در شهرستان دانست و تصریح کرد: از سهمیه پنج هزار واحد بوم گردی استان ۴۲۵ سهمیه مربوط به شهرستان رشت است که در ۲۸ روستا اجرا می شود.

 

وی خواستار افزایش سهمیه بوم گردی شهرستان با توجه به ظرفیت رشت شد و افزود: ۳۰۵ نفر جهت دریافت تسهیلات بوم گردی در قالب مرمت و احیا، تبدیل به اقامتگاه های بوم گردی و احداث اقامتگاه های بوم گردی روستایی ثبت نام کردند.

 

اجرای طرح هادی در ۹ روستای ماسال

در ادامه محمدجواد عامر، سرپرست فرمانداری ماسال نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح هادی در ۹ روستای شهرستان از مجموع ۶۰ روستای طرح هادی تصریح کرد: شاخص برخورداری ماسال از آب روستایی۸۳ درصد، گاز ۹۶.۶درصد و آب شهری ۶۴ درصد است.

 

وی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد این شهرستان بیان کرد: ۱۰۹ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال برای اشتغال ۸۴۷ نفر پرداخت شده ضمن اینکه ۲۲ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال نیز جهت مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

 

عامر با اشاره به حوزه بوم گردی اذعان کرد: ۱۸ روستا برای اجرای بوم‌گردی در ماسال انتخاب شدند که در مجموع برای این امر ۹۶۰ میلیارد ریال تخصیص و ۴۵ درصد تحقق یافت.

 

ذخیره سازی ۶۰۰ تن سیب در گیلان

شعبان نژاد، مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به سیاست های تنظیم بازار و ذخیره سازی استان تصریح کرد: ۶۰۰ تن سیب زرد و قرمز از اشنویه آذربایجان غربی خریداری و ذخیره شد. همچنین۷۰۰ تن پرتغال از باغ های گیلان خریداری و برای ایام عید ذخیره شد.

 

به گفته وی، همچنین ۸۷ هزار تن گندم، ۵ هزار و ۹۰۰ تن ذرت، ۲ هزار و ۱۵۰ تن مرغ ذخیره شده است.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،فرماندار ریگان گفت :در راستای اجرای طرح تکام بیش از 350میلیون تومان برای آب شرب سالم هزینه شده است.

مراد آبیار ابراز کرد:بیش از 2هزار متر مربع لوله گذاری در این روستا اجرایی و25خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرماندار ریگان افزود: روستا‌ها به عنوان مولد محصولات دامی و کشاورزی هستند و لازم است که برای ثابت ماندن این چرخه تولید، روستا‌ها و اهالی آن حفظ شوند و امکانات آن‌ها توسعه یابد تا شاهد لنگ ماندن تولیدات کشاورزی و دامپروری و... در این روستا‌ها نباشیم.

وی گفت: مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها و همکاری با دولت، می‌تواند الگوی مناسبی برای آبادانی در سایر نقاط شهرستان باشد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان