Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:22:21 GMT

نورانیت قرآن بر قلب عاملان به دین اثر دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۸۹۵۵

نورانیت قرآن بر قلب عاملان به دین اثر دارد

خبرگزاری شبستان: استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: اگر ما به احادیث و معارف دینی عمل کنیم نورانیت قرآن بر قلب ما اثر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام  والمسلمین سید ابراهیم میرباقری استاد سطح عالی حوزه علمیه امروز در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه حجت بن الحسن(ع) برگزار شد، در وصف متقیان گفت: عنایات معنوی و هدایت حقیقی خداوند شامل حال متقین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روایت است که حکمت را نباید به هر کس داد بلکه شخص باید شایستگی و شوق داشته باشد که حکمت را به دست آورد.

حجت الاسلام میرباقری عنوان کرد: شما طلاب باید نسبت به حکمت شایق باشید که به شما عطا شود خداوند حکمت را به جان‌هایی عطا می‌کند که لایق و شایستگی آن را داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان داشت: کسی که اصول دین را قبول دارد و به فروع دین عمل می کند  خداوند او را هدایت می کند.

وی با بیان اینکه هدایت انسان دو نوع است، گفت: در نوعی از هدایت خداوند به بندگان خود راه را نشان می‌دهد اما ممکن است انسان در این مسیر راه را گم کند اما یک زمان دست شما را گرفته و به مقصود می‌رساند، از این هدایت در قرآن نام برده شده است،  خداوند یک هدایت اولیه برای آشنایی انسان دارد اگر انسان معرفت یافته و به دستورات الهی گردن نهاد خداوند در مرحله بعد دست او‌ را گرفته و به سرمنزل مقصود می رساند و این همان هدایت دیگری است که خداوند به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام میر باقری ادامه داد: اگر شما با دانستن اصول و احکام تقوا پیشه کردید خداوند فرموده که بدون شک شما را هدایت خواهد کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ابراز کرد: سلمان فارسی فرزند شخص قدرتمند و ثروتمندی است اما می آیید و گمشده خود یعنی هدایت حقیقی را نزد پیامبر(ص) می یابد، ایشان به حکمت آنچه پیامبر(ص) می فرمودند آگاهی یافته و تشنه آن بودند.

وی با بیان اینکه بدون تقوا هرآنچه به دست آوریم سبب پیشرفت ما نخواهد شد، ابراز کرد: خداوند فرمودند اگر برای او قدم بردارید شما را یاری می کند شما طلاب هم روایات را بخوانید و به آن عمل کنید به نور و حکمت آن پی خواهید برد، بدانید اگر آموختن علم برای عمل نباشد مضر می شود.

حجت الاسلام میرباقری عنوان کرد: تا می توانید جز به قدر ضرورت صحبت نکنید کسی که به خدا و آخرت ایمان دارد تنها زمانی سخن می گوید که مفید باشد برای این مساله باید تمرین کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: اگر ما به احادیث و معارف دینی عمل کنیم نورانیت قرآن بر قلب ما اثر خواهد کرد.

وی افزود: اعمال نیک و بد ما پس از مرگ به شکل مجسم نزد ما حاضر خواهد شد روز قیامت  هر کس آنچه را که عمل کرده نزد او برخواهد گشت.

حجت الاسلام میرباقری اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند از زمان مرگ تا قیامت یک قرین خوب یا بد با شما همراه خواهد بود که آن همان اعمال شما است، مراقب باشید که قرین شما خوب باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: علامه مجلسی(ره) فرمودند وقتی یک مرده را در قبر می گذارند ۵ نفر می آیند نماز، روزه، احسان و ولایت امیرمومنان امام علی(ع) در قالب انسان نزد او حاضر می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هفته ای دو روز اعمال ما را به امام زمان(عج) ارایه می‌کنند اگر اعمال ما بد باشد قلب ایشان به درد خواهد آمد مراقب باشیم قلب نازنین امام زمان(عج) را با‌ گناهان خود به درد نیاوریم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت الاسلام مهدی نجم افزود: این دسته از داوطلبان می‌توانند پس از ثبت نام برای سطح مورد نظر با شرکت و موفقیت در آزمون و طی مراحل گزینش، در این حوزه‌ها پذیرش شوند.
وی گفت: ثبت نام حوزه علمیه خواهران، هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق سایت پذیرش حوزه علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir و یا بصورت مراجعه حضوری به حوزه‌های علمیه خواهران  انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون در سه سطح ۲  ، ۳ و ۴ برگزار میشود افزود: داوطلبان متقاضی پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۳ موظف هستند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت این مرکز ثبت نام خود را برای مدارس مورد نظر انجام دهند.
حجت الاسلام مهدی نجم افزود: در آزمون امسال داوطلبانی که دارای مقطع سیکل هستند بدون آزمون و با شرط معدل ۱۵ می‌توانند وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند.
آزمون حوزه‌های علمیه خواهران بصورتد همزمان ۳۱ تیرماه برگزار میشود.
در حال حاضر ۱۲۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن