Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین نشست تخصصی مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان صبح امروز با موضوع «آسیب‌های اجتماعی و رسالت علمای اسلام در مقابله با آنها» در محل مجتمع فرهنگی کارگران مشهد برگزار و یکی از عوامل ایجاد این آسیب‌ها عدم پایبندی خانواده‌ها به آموزه‌های دینی مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، چهارمین نشست تخصصی مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان صبح امروز با موضوع «آسیب های اجتماعی و رسالت علمای اسلام در مقابله با آنها» در محل مجتمع فرهنگی کارگران مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست که با حضور  علمای شیعه و اهل سنت استان برگزار شد، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: آسیب های اجتماعی، محصول خود اجتماع است؛ اما معتقد هستیم که این آسیب ها قابل کنترل هستند.

 

حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در گام نخست، باید علت بروز آسیب های اجتماعی را پیدا کرد و پس از آن و به اقتضای علت، به صورت جامعه محور یا حکومت محور، برای رفع آن اقدام کرد.

 

*اتحاد میان مردم ایران، امری بی بدیل است

 

در ادامه این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به تنوع قومی و دینی در کشور ایران، گفت: با وجود تنوع قومی، دینی و زبانی موجود در جامعه ایران، اتحاد، اتصال و یکپارچگی و وفاق اجتماعی میان مردم ایران، امری بی بدیل است.

 

حسینی، خاطرنشان کرد: با وجود آن که اقلیت های دینی و مذهبی در نقاط مرزی کشور گسترده هستند و زمینه های واگرایی زیادی در مرزهای ایران وجود دارد؛ اما شاخص های همگرایی و وحدت در مرزهای ایران، از متن و مرکز ایران بیشتر است.
 

*بررسی مهمترین عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی

 

در ادامه این همایش مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده و اجتماع در ترویج آموزه های دینی، گفت: عدم پایبندی خانواده ها به آموزه های دینی، آشفتگی کانون خانواده، طرد اجتماعی، نوع شغل، بیکاری، فقر و مشکلات معیشتی، دوستان ناباب، محیط زندگی، فقر فرهنگی و رسانه ها و وسائل ارتباط جمعی، از جمله مهمترین عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی هستند.
 

شایان ذکر است که در این همایش دو روزه، آسیب های اجتماعی در چهار کارگروه تخصصی قاچاق و اعتیاد، جریان شناسی افراط گرایی در جهان اسلام، بررسی آسیب های اخلاقی- اجتماعی، فرصت ها و چالش های فضای مجازی، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اولین نتیجه و اثر سیگار بر روی پوست صورت، ایجاد چین و چروک‌های عمودی در اطراف دهان است. اگرچه با افزایش سن فرار از این چین و چروک‌ها ممکن نیست. اما سیگار باعث به جلو افتادن آن‌ها می‌شود. چین و چروک‌های پنجه کلاغی که در اطراف چشم پدیدار می‌شوند، متداول‌تر هستند. این چروک‌ها برای افراد سیگاری زودتر از سایر افرادی ایجاد می‌شوند.

 آسیب به کلاژن و الاستین عامل اصلی پیری زودرس پوست است. اولین تاثیر سیگار روی پوست هم با این نشانه ظاهر می‌شود. مصرف دخانیات باعث انقباض عروق می‌شود. در نتیجه مانع از رسیدن جریان خون و اکسیژن کافی به سلول‌های پوست می‌شود. همین عامل پیری زودرس را به دنبال دارد.

پوست صورت باید نرم و لطیف باشد. همینطور پوست دستان شما هم باید به همین صورت دیده شوند. یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازو‌ها و سینه دیده می‌شود. همچنین به دلیل سیگار کشیدن خاصیت ارتجاعی پوست هم کم کم از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی