Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:48:59 GMT

شهرداری تفرجگاه کوه صفه اصفهان را ایمن سازی کند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۹۲۷۵

شهرداری تفرجگاه کوه صفه اصفهان را ایمن سازی کند

اصفهان - ایرنا - رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی اصفهان از شهرداری این کلانشهر درخواست کرد که اقدام های لازم را در زمینه ایمن سازی معابر و مسیرهای کوه صفه در جنوب این شهر انجام دهد تا از بروز حوادث ناگوار در ارتفاعات تفرجگاه کوه صفه جلوگیری شود.

بوستان گردشگری کوه صفه اصفهان با ارتفاعی افزون بر 2 هزار متر در جنوب اصفهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بوستان کوهستانی که دارای امکانات گردشگری و کوهپیمایی است، گرچه مسیرهای امنی برای صعود به نقاط مرتفع پیش بینی شده است اما شماری از گردشگران با عبور از سایر مسیرها و نقاط نا امن دچار حادثه سقوط از کوه می شوند و جان خود را از دست می دهند.
در سال های اخیر چند گردشگر پس از سقوط از ارتفاعات این بوستان جان خود را از دست داده اند.
به گزارش ایرنا، مهدی نصر اصفهانی روز چهارشنبه در همایش علمی کوهنوردی و دره نوردی که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: کوه صفه اصفهان به یک تفرجگاه تبدیل شده و دیگر مکان تخصصی برای آموزش و تمرین رشته کوهنوردی نیست.
رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان همچنین با اشاره به نبود پیوست فرهنگی برای رشته کوهنوردی، بیان کرد: باید در زمینه توسعه این ورزش در کشور، فرهنگ سازی و ساختار علمی نیز برای این ورزش فراهم شود.
به گفته وی خانواده کوهنوردی استان اصفهان از لحاظ میزان فعالیت و مناطق کوهستانی، پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد و پس از اصفهان استان آذربایجان شرقی سومین استان فعال در این عرصه به شمار می رود.
نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: قله های دنا و کرکس در استان اصفهان از جمله قله هایی هستند که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای فتح آنها به ایران می آیند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: کوهنوردی تنها رشته ای محسوب می شود که توانسته در حوزه همگانی و قهرمانی فعال و فراگیر باشد.
به گزارش ایرنا، اولین همایش علمی ورزشی کوهنوردی و دره نوردی با حضور صاحبنظران، ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته روز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.
بررسی دستاوردهای علمی در کوهنوردی و دره نوردی، ارزیابی کاهش حوادث و ارزیابی خطرات دره نوردی و پیشگیری از حوادث کوهستان از جمله اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.
در این همایش کارگاه های آموزشی با موضوع هایی نظیر سازگاری محیطی و عملکرد فیزیولوژیکی ورزشکاران، تعادل و تکیه گاه ها در کوهنوردی و دره نوردی، روش های مدیریت در کوهنوردی و حفظ محیط زیست، میزان مقاومت کوه ها، آزمون ها و روش های سنجش مکانیک سنگ، پیشگیری از آسیب های ورزشی در دره نوردی و کوهنوردی برگزار و سخنرانی های علمی نیز در این باره ارائه می شود.
ت/6020/ 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت

 حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی اظهار کرد: گردنه مله شبانان که در محور خرم آباد_کوهدشت واقع شده است از جمله مسیر‌های پرتردد در استان می‌باشد که طی سال گذشته با همکاری با ادارات ستادی و شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی این گردنه انجام شد.

وی ادامه داد: نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، شیار لرزاننده طولی و عرضی به طول ۲ کیلومتر، نصب تابلو و علائم جاده‌ای به تعداد ۱۰۰ عدد و تعریض جاده به طول ۵۰۰ متر از جمله اقدامات انجام شده در این گردنه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی بیان کرد: روکش آسفالت ۱ کیلومتر، نصب چشم گربه‌ای به تعداد ۶۱۰ عددو خط کشی به طول ۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی این گردنه می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران