Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و تعامل علمی میان نخبگان، گفت: در ایران به دلیل همین افزایی‌ها، حوزه نقد ادبی از سایر حوزه‌های علوم انسانی از لحاظ علمی جلوتر است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی قبادی در دومین همایش آسیب‌شناسی درسنامه‌های رشته زبان و ادبیات فارسی که امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در کشور ما سرمایه‌های علمی و انسانی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: پژوهشگاه علوم انسانی می‌خواهد از طریق شورای بررسی متون، بین این سرمایه‌های انسانی مناسبات هم‌افزایی برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با برقراری این هم‌افزایی، کوشش‌های علمی به میزان چند برابر به بهره‌وری می‌رسد که این کار با فراهم کردن تمهیداتی به نام تشکل‌های علمی مساله‌مدار ممکن است. شورای بررسی متون می‌خواهد این سرمایه‌های ارزشمند علمی و انسانی را از طریق برقراری این مناسبات به یک سرمایه اجتماعی تبدیل کند.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه شورای بررسی متون، نخبگان را از دانشگاه‌های مختلف کشور جذب می‌کند، گفت: این نگاه باید یک نگاه کاملا علمی و فراتر از هر نگاه بخشی باشد. اگر هر فردی در اتاق خود مطالعه و تحقیق کند و از دیگران خبر نداشته باشد و تعامل علمی صورت نگیرد، رشدی صورت نخواهد گرفت و به سرمایه اجتماعی تبدیل نخواهد شد.

قبادی تصریح کرد: امروزه نقد ادبی در ایران یک جریان بالنده است. پیش از انقلاب زیر پنج کتاب در حوزه نقد ادبی وجود داشت، در حالی که امروز در این حوزه با مرزهای دانش فاصله بسیار کمی داریم. این امر حاصل این است که در حوزه نقد ادبی به دلیل همین نگاه جمعی و تبدیل شدن این تشکل‌ها به سرمایه‌های اجتماعی، در ایران از بسیاری از دانش‌ها در حوزه علوم انسانی جلوتریم.

به گزارش ایسنا، در این همایش میان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه شهید چمران اهواز تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد