Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس پليس تهران بزرگ از کاهش 100توماني قيمت ارز در بازار آزاد تهران به دنبال اجراي عمليات 10دقيقه‌اي پليس پايتخت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سردار حسين رحيمي در تشريح جزئيات عمليات مشترک پليس و بانک مرکزي براي برخورد با مخلان بازار ارز اظهار کرد: اين عمليات که با پشتيباني اطلاعاتي يک ماهه از صبح امروز کليد خورد باعث شد تا در لحظات اوليه اجرا 100 تومان از قيمت ارز بکاهد و همکاران ما در سه نقطه اصلي محل تجمع سوداگران ارز در خيابان منوچهري، پاساژ افشار و سبزه‌ميدان تمام دلالان و سرشاخه‌هاي اصلي ارز را در کمتر از 10 دقيقه دستگير کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در اين عمليات بيش از 500 هزار انواع ارز کشف شد، افزود: نکته حائز اهميت آن است که بلافاصله بعد از اجراي اين عمليات جلسه‌اي برگزار و مقرر شد همکاران ما به صورت دائم و مستمر در اين 3 نقطه و ساير نقاطي که ممکن است دلالان ارزي به آنها نقل مکان کنند استقرار يابند و اين استقرار نه تنها تا شب عيد بلکه بيش از اين ادامه خواهد داشت.
* جانشين جمشيد بسم‌الله دستگير شد
رئيس پليس تهران بزرگ در خصوص دستگيري جمشيد بسم‌الله که پيش از اين به عنوان يکي از عوامل اخلال در قيمت ارز در سنوات قبل معرفي شده بود در اين عمليات پليسي گفت: در اين عمليات فردي که جايگزين او در سوداگري ارز شده بود به نام "س" دستگير شده است.
رحيمي تاکيد کرد: اغلب افراد دستگير شده داراي سابقه بودند و همکاران ما از مدت‌ها پيش آنها را زير نظر داشتند و اين عمليات در کمتر از 10 دقيقه اجرايي شد.
* سبک جديد دلالان ارز در بازار خياباني
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار تسنيم درباره شائبه حضور دلالان بانک مرکزي در بازار غيررسمي ارز با رد اين موضوع گفت: در حال حاضر سوداگران ارز سبک جديدي را به خريد و فروش غيرقانوني خود اضافه کرده بودند و براين اساس در پايان هر روز و وقتي که قيمت‌هاي ارز تثبيت شده بود با قيمتي بالاتر ارز را براي روز آينده پيش‌خريد مي‌کردند و با اين شيوه باعث مي‌شدند تا قيمت ارز در روز بعد افزايش يابد.
* همراه نداشتن ارز توسط دلالان مانعي براي دستگيري نيست
رئيس پليس تهران بزرگ در پاسخ به سوال ديگر تسنيم درباره مانع قانوني پيش روي پليس و دستگاه‌هاي مسئول که نمي‌توانند دلالاني که ارز همراه خود را ندارند دستگير کنند، گفت: ما با توجه به رصدها و ادله وشواهدي که در اختيار داريم قادر هستيم با مجوز دستگاه قضايي اين افراد را نيز دستگير کنيم.
* بررسي اجاره کارت ملي توسط دلالان ارزي در دستور کار پليس
وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران درباره انتشار اخباري در خصوص سوءاستفاده کارت ملي براي تهيه ارز دولتي گفت: در حال حاضر اداره 28 پليس آگاهي و معاونت مبارزه با جرائم اقتصادي پيگير اين موضوع هستند و بر روي اين مساله کار مي‌کنند.
رحيمي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينکه آيا پليس برنامه‌اي براي نقل مکان فيزيکي دلالان به فضاي مجازي خواهد داشت يا خير، گفت: در تيم ويژه‌اي که براي بررسي اين موضوع در نظر گرفته شده است علاوه بر پليس‌هاي آگاهي، پيشگيري و اطلاعات، پليس فتا نيز ماموريت‌هايي را خواهد داشت و ما هرگونه تحرکات دلالان ارزي را در فضاي مجازي و حقيقي مورد رصد قرار مي‌دهيم.
* حضور پليس در بازار ارز با درخواست دولت و بانک مرکزي بود
به گزارش تسنيم، وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار تسنيم در خصوص اينکه آيا اين اخلال‌ ارزي توسط دلالان پشتوانه سياسي داشته يا خير، گفت: نکته حائز اهميت آن است که يکي از درخواست‌هاي جدي براي ورود پليس به اين بازار از سوي دولت و بانک مرکزي مطرح شد و اين عمليات متعاقب جلسات مشترک با آنها به اجرا درآمد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟

امروز نرخ دلار در محدوده چهارراه استانبول و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روزهای گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت؛ دلالان می‌گویند روند دلار همچنان کاهشی خواهد بود و حتی ریزش،تا چند کانال پایین‌تر هم دور از انتظار نیست.

دریافت 16 MB

                                          

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان