Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امروز بخش کشاورزی بزرگترین سهم را در اشتغال خراسان جنوبی دارد که باید برای توسعه و تثبیت آن تلاش شود. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق ظهر امروز در همایش ملی فرصت‌های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور اظهار داشت: با برگزاری این همایش بین بخش اجرا و مجموعه‌های علمی ارتباط برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارتباطات بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، بخش کشاورزی و غیره باید بیشتر شود افزود: ورود به بازارهای اقتصادی در جامعه امروز کار مشکلی است بنابراین ضرورت برگزاری اینگونه همایش‌ها بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ظرفیت‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و بیان کرد: اراضی زراعی و باغی خراسان جنوبی 155 هزار هکتار است که حدود  597 هزار تن تولید سالانه دارد.

خراسان جنوبی 95 درصد زرشک بی‌دانه دنیا و 97 درصد تولیدات عناب کشور را دارد

ولی‌پورمطلق تصریح کرد: ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی استان تقریباً 85 صدم درصد کشور است که به نسبت به میزان تولیدات از میانگین کشوری متعادل‌تر است.

وی با بیان اینکه 95 درصد زرشک بی‌دانه دنیا و 97 درصد تولیدات عناب را داریم خاطرنشان کرد: در بحث گل نرگس و انار رتبه پنجم کشور و در بحث شتر نیز بیشترین جمعیت بعد از سیستان بلوچستان را خراسان جنوبی دارد که حدود 30 هزار نفر شتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در بحث طیور 51 هزار تن تولید داریم که در کنار این شرایط مشکلاتی نیز وجود دارد.

41 درصد کاهش بارندگی در استان

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه برای ایجاد کسب و کارهای بخش کشاورزی باید مشکلات را شناسایی کنیم اظهار داشت: مهمترین مشکل ما کمبود منابع آبی است چراکه میزان بارندگی استان امسال 6.4 بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع آبی از مشکلات اساسی در بخش محصولات زراعی و باغی است و فقر خاک عملکرد تولید را پایین می‌آورد افزود: در حوزه دام و طیور نیز بازارها متغیر، مراتع فقیر، نبود علوفه و نهاده‌های مورد نیاز دام، واراتی بودن بسیاری از نیازهای طیور، تکنولوژی نامناسب از جمله مشکلات این بخش است.

نبود صنایع تکمیلی مناسب، مهمترین مشکل بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین مشکل بخش کشاورزی نبود صنایع تکمیلی مناسب است گفت: در این حوزه بازاریابی بزرگترین مشکل است چراکه اگر به این شکل به بخش کشاورزی نگاه کنیم در تمام دنیا این مشکلات بوده و  همیشه بیشتر شده است.

ولی‌پورمطلق با اشاره به اینکه در سطح ملی حتماً باید به همفکری و وحدت کلمه به دنبال توسعه بازارهای بین‌المللی باشیم بیان کرد: بدون بازار  تمامی تلاش‌ها در بخش‌های مختلف بی‌فایده است چون توجیه اقتصادی ندارد.

مشکلات سرمایه‌گذار خارجی تسهیل شود

وی خاطرنشان کرد: باید بازارهای بین‌المللی را به دست بیاوریم و ارتباطات بین المللی با کشورهای مختلف باید بهبود یابد تاکنون در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد که تاثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر توسعه بازارهای بین المللی اتفاق نیفتد نباید به دنیال توسعه کسب و کار و کشاورزی باشیم گفت: اگر دولت برای مهار تورم سماجت دارد توسعه را به دنبال دارد و این به نفع جامعه است.

ولی‌پورمطلق با اشاره به اینکه برای فتح بازارها باید مشکلات سرمایه‌گذار خارجی تسهیل شود افزود: اگر به دنبال توسعه فرایند حضور سرمایه گذار خارجی در استان هستیم که به جد دنبال آن هستیم توسعه و پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.

قوانین صادرتی در کشور اصلاح شود

وی با اشاره به اینکه قوانین صادرتی باید در کشور اصلاح شود و مازاد بر مصرف باید خارج شود خاطرنشان کرد: در منابع ملی 100 برابر افزایش داشته‌ایم و کشاورزی حفاظتی، کشت سبز، بی‌خاک ورزی در سطح 28 هزار هکتار در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال آینده دولت اعتبارات فراوانی برای این حوزه در نظر گرفته است که انقلابی صورت خوهد گرفت افزود: در حوزه منابع آب  نیز 203 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف داشته‌ایم.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه بخش کشاورزی تولیدکننده نیروی انسانی است یادآور شد: در گذشته معتقد بودند باید نیروی کار از کشاورزی به سمت صنعت و خدمات سوق یابد و امروز بخش کشاورزی بزرگترین سهم را در اشتغال خراسان جنوبی دارد که برای توسعه و تثبیت آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

به نام خدا

"سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدف هاى انقلاب و براى مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

دوم اردیبهشت، یادآور اتفاق میمون صدور فرمان تاریخی بزرگ معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قَدَّسَ ا‌لله نَفسَهُ الزَّکِیَّه)، مبنی بر شکل گیری نهادی است که از بدو تأسیس تاکنون با صلابت و بصیرت، در راه صعب و سخت پاسداری از کیان نظام، تمامیت ارضی میهن اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب، ذره‌ای فروگذار نکرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه این سال ها، ضمن حضوری موفق در کنار سایر نیرو‌های مسلح، در پاسخگویی به نیاز‌های امنیتی و دفاعی کشور و نیز در عرصه مواجهه با تهدیدات امنیتی و نظامی در فراسوی مرز‌های جغرافیای سرزمینی ایران اسلامی، نقشی راهبردی و تعیین کننده داشته و توانسته است با خنثی سازی توطئه‌های مهندسی شده و نقشه‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی، هرگونه خطری را از ایران اسلامی و منطقه دور سازد.

بیشتر بخوانید

 انتخابات، نشانگر بلوغ دینی، معنوی و سیاسی مردم است/ رمضان، ماهی برای تطهیر از گناهان

کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و محرومیت زدایی و نیز به خاک مالیدن پوزه کثیف مستبدان عالم در خاک اسرائیل در قالب دو حمله جانانه به پایگاه عین الاسد و عملیات وعده صادق، همه و همه نشان دهنده جدیت این نیروی مکتبی و مردمی در جهت تحقق رسالت‌های خویش است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سجاده نشینان مسلخ عشق، شهیدان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این مناسبت فرخنده را به همه فرماندهان دلیر و پاسداران رشید انقلاب اسلامی به ویژه فرماندهی محترم، معاونین و همه پاسداران سبز پوش سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، از خدمات ارزنده و مساعی ماجور این سربازان شایسته انقلاب در تأمین امنیت و آرامش استان و نیز توسعه و عمران شهری و روستایی در قالب گروه‌های جهادی، تشکر و قدردانی می‌کنم و از درگاه حضرت پروردگار، سربلندی و توفیق همه پاسداران جان بر کف را در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحت رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا (حفظه الله) مسئلت دارم.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام