Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علم و صنعت از برگزاری مراسم روز علم ایران و آلمان در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۸ و ۹ اسفند این دانشگاه میزبان هیئتی ۶۰ نفره از روسای مراکز علمی آلمان خواهد بود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری که ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به روز علم و ایران به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت و گفت: امسال طی روز‌های هشتم و نهم اسفند ماه دانشگاه علم و صنعت میزبان مراسمی با عنوان روز علم ایران و آلمان می‌باشد برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این مراسم در چندین جلسه بحث و هم اندیشی بین مسئولان دو کشور صورت گرفت تا در نهایت توافقی برای این مسئله حاصل شد تا یک سال روز علم ایران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت و یک سال در آلمان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخورداری ادامه داد: برهمین اساس اسفند ماه سال آینده مراسم روز علم ایران و آلمان در کشور آلمان برگزار می‌شود دانشگاه علم و صنعت به عنوان متولی ارتباطات علمی ایران و آلمان این مسئولیت را برعهده دارد تا به منظور تسهیل ارتباطات علمی این دو کشور تلاش کند. به طوری که در نتیجه مکاتبات انجام شده حدود ۶۰ نفر از مسئولان علمی پژوهشی کشور آلمان که از مقامات عالی رتبه دانشگاهی به حساب می‌آیند برای برگزاری مراسم روز علم به ایران می‌آیند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: دراین روز پروژه‌های علمی تعریف شده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا همکاری‌های علمی بین دو کشور ایران و آلمان تسهیل شود. هم چنین صندوق مشترکی بین ایران و آلمان راه اندازی می‌شود که این صندوق به منظور گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی راه اندازی خواهد شد.
وی درباره این صندوق توضیح داد: قرار است در ابتدای کار حدود ۴۰۰ هزار یورو از اعتبارات ایران و ۴۰۰ هزار یورو نیز از سوی کشور آلمان در این صندوق وجود داشته باشد.
برخورداری تصریح کرد: یکی از اهداف دانشگاه علم و صنعت برای گسترش تبادلات علمی در داخل و خارج از کشور این است که بتوانند مشکلات جامعه را با نگاه و رویکرد علمی برطرف کند چرا که اعتقاد داریم تا زمانی که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وارد عرصه نشود نمی‌توانیم در رفع مشکلات موفق شویم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت از برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی بین دانشگاه علم و صنعت و کشور‌های خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز تعدادی دوره‌های مشترک آموزشی با دانشگاه‌های پیشرفته برگزار می‌شود و این برنامه را داریم تا با برگزاری کارگاه‌هایی بتوانیم پژوهشگرانی از سطح بین الملل را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی دعوت کنیم.
وی تاکید کرد: ۲۲ پروژه علمی پژوهشی در کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته که قرار است این پروژه‌ها در روز علم ایران و آلمان نیز بررسی شوند تا در نهایت به اجرایی شدن این پروژه‌ها برسیم. توسعه ارتباطات علمی آموزشی با دانشگاه‌های برتر دنیا از سیاست‌های وزارت علوم است به طوری که لزوم گسترش این ارتباطات با دانشگاه‌های مطرح اتحادیه اروپا همواره مورد تاکید قرار گرفته است.
برخورداری با اشاره به راه اندازی دفتر گسترش ارتباطات علمی ایران با اتحادیه اروپا توضیح داد: در نظر داریم این ساختمان در کشور آلمان راه اندازی شود و فردی به عنوان مسئول هماهنگ کننده در آن دفتر مستقر کنیم هم چنین در بحث ارتباطات آموزشی دوره‌هایی در قالب کارآموزی تعریف شده که مطابق آن دانشجویان از کشور‌های اروپایی در فصل تابستان به دانشگاه علم و صنعت مراجعه و در این دوره‌ها شرکت می‌کنند همچنین دانشجویان دوره دکترا نیز می‌توانند حدود شش ماه فرصت تحقیقاتی در دانشگاه‌های خارج از کشور را داشته باشند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: این دانشگاه با دانشگاه‌های فرانسه نیز دوره‌های مشترکی برگزار می‌کند و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مدرک مشترک دو دانشگاه را دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت مشغول به تحصیل هستند گفت: این دانشجویان اغلب از کشور‌های همجوار و منطقه هستند، اما دانشجویان کشور‌های غربی و شرقی علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های اسلام شناسی، ایران شناسی، روان شناسی می‌باشند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت دانشجویی از این کشور‌ها در رشته‌های فنی مهندسی برای پذیرش در دانشگاه علم و صنعت اقدام کند.
در ادامه این نشست هادی شهریار شاه حسینی معاون امور بین الملل دانشگاه علم و صنعت توضیح داد: برگزاری نشست مشترک روز علم ایران و آلمان در پی مذاکرات مستمر بین وزارت علوم و وزارت آموزش تحقیقات کشور آلمان انجام می‌شود و برنامه‌های مختلف علمی و پژوهشی در این روز برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: افراد و روسای مراکز علمی و دانشگاه‌های بزرگ آلمان در قالب یک هیئت ۶۰ نفره در این روز و مراسم حضور می‌یابند هم چنین ۱۵۰ نفر از روسا و مدیران ۵۰ دانشگاه ایران نیز حضور دارند و در این روز افراد به گروه‌های مختلفی نظیر انرژی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، باستان شناسی، ارتباطات و پزشکی تقسیم بندی می‌شوند تا در هر حوزه بحث و بررسی پیرامون پروژه‌های آن حوزه صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد