Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@05:06:40 GMT

انتقاد دادستان تهران از تشکیک در خودکشی سیدامامی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۰۴۲۳

انتقاد دادستان تهران از تشکیک در خودکشی سیدامامی

دادستان تهران گفت: برخی در قضیه خودکشی سیدامامی علی‌رغم اینکه پزشکی قانونی، قاضی ویژه دادسرای جنایی و خانواده متوفی اعلام کردند که این موضوع خودکشی است کماکان فرافکنی و تشکیک می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین پرونده جاسوسان محیط زیست اظهار کرد: روز گذشته در این رابطه توضیحاتی ارائه کردیم اما ذکر چند نکته در اینجا مورد تأکید است؛ ابتدا اینکه عده‌ای گلایه می‌کنند که مسئول حفظ جان متهمان و زندانیان چه‌کسی است این در حالی است که دادستان تهران در تمام زندانها، قاضی مقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران افزود: بر تمام زندان‌ها نظارت‌های شدیدی صورت می‌گیرد و به‌صورت مستمر، مکرر و منظم از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بازدید می‌شود و از طرفی معاونان مکلفند هفته‌ای یک بار به زندان‌ها سر بزنند و نظارت‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: خودکشی یا فوت متهم در سایر زندان‌های دنیا نیز وجود دارد؛ اما اینکه ما بگوییم دستگاه قضایی در این زمینه نظارت نکرده که این فرد خودکشی کرده، خیر، این‌گونه نبوده است.

جعفری دولت‌آبادی در توضیح این مطلب گفت: وقتی اسناد و تحقیقات به متهم ارائه شد؛ فرصتی برای پاسخ خواسته است که تحقیقات به روز بعد موکول شد و چون این فرد ملاحظه کرده که اسناد و اطلاعات زیادی در اختیار سیستم تحقیق‌کننده قرار گرفته، تصمیم به خودکشی گرفته و این امر ناشی از عدم نظارت نبوده است.

دادستان تهران بیان کرد: در این مورد هم که می‌گویند چرا دادستان دیر اطلاع‌رسانی کرده، باید گفت در پرونده‌های مهم امنیتی، سرنخ های زیادی وجود دارد که با بیان مطالب تحقیقات آسیب می‌بیند و عده‌ای هوشیار می‌شوند و از طرفی ما زمانی اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کنیم که به دلایل متقنی برسیم، بنابراین این‌گونه نیست که هر کسی دستگیر می‌شود، ما بلافاصله تکلیف به اطلاع‌رسانی داریم. البته به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود اما اطلاع‌رسانی عمومی منوط به صحت تحقیقات، اقرارها و اقناع دادستان از انجام تحقیقات است.

وی تصریح کرد: برخی علی‌رغم اینکه هم پزشکی قانونی و هم قاضی ویژه دادسرای جنایی و هم خانواده متوفی اعلام کرده‌اند که این موضوع خودکشی بوده است؛ کماکان فرافکنی و تشکیک می‌کنند، در واقع این خودکشی رخ داده و در گزارش کالبدشکافی پزشکی قانونی وجود دارد.

جعفری دولت‌آبادی با ابراز اینکه اظهار نظرهایی که در این رابطه می‌شود ناشی از بی‌اطلاعی از امور پرونده است، گفت: مسئولان و کسانی که در این باب اظهار نظر می‌کنند، توجه داشته باشند که این موضوع یک پرونده قضایی است و اظهار نظر و دخالت در امر قضایی اشکال دارد.

دادستان تهران تأکید کرد: در مواردی که از مطلبی اطمینان حاصل پیدا کنیم آن را اعلام خواهیم کرد، بنابراین اقدام به انتشار مطالبی که از آن اطلاع ندارید، نکنید. ما از این حادثه متأسف شدیم، اما تحقیقات این پرونده ادامه دارد و حداقل بیش از شش ماه به‌روی این موضوع بررسی‌هایی انجام شده است. وقتی اقدام به دستگیری شد که ضرورت داشت انتقال اطلاعات متوقف شود، بنابراین افراد نباید اظهار نظرهایی مغایر با محتویات پرونده، اقرارات متهم و اسناد موجود در پرونده مطرح کنند. این‌که مطرح می‌کنند که فلان فرد دستگیر شد و بعداً معلوم می‌شود که دروغ است، موجب نگرانی مردم می‌شوددستگیری‌ها بر اساس سلسله‌مراتب و قانون انجام می‌شود و دادستان بر این موارد نظارت دارد و از همکاران قضایی خود می‌خواهم که نظارت‌های خود بر بازداشتگاه و کلانتری‌ها را افزایش دهند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پرونده فساد شهرداری به قوه قضاییه ارسال شده است یا خیر گفت: بله، هم شکوائیه پلیس و هم گزارشی که اخیراً فرستاده بودند به شعب بازپرسی ارجاع کردیم و درحال بررسی هستیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد اظهار کرد: دادستان های استان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.
 
به گفته وی؛ با اتخاذ رویه واحد در دادسراهای سراسر استان کیفیت خدمات قضایی به مردم نیز افزایش یافته است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته دانست و گفت: نمونه بارز آن، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
 
وی ادامه داد: یکی از قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
 
به گفته وی؛ در اغتشاشات 1401، دادستان ها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
 
آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل «النگدره» با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
 
وی افزود: رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه