Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش منابع کارگری ایلنا، صبح امروز کارگران پیمانکاری شاغل در واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در اعتراض به شرایط نامناسب مزدی مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

 در این اجتماع صنفی نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارگران پیمانی شاغل در واحدهای پتروشیمی بندر امام خمینی در اعتراض به آنچه تبعیض مزدی در محاسبه و پرداخت مطالبات مزدی میان نیروهای  کار پیمانکاری و قراردادی عنوان می‌شود، شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت در شیوه محاسبه و پرداخت مزایای مزدی کارگران پیمانکاری و نیز متفاوت بودن این مزایا با مزایای مربوط به کارگران قرارداد مستقیم؛ دلیل شکل‌گیری این اعتراض صنفی بوده است.

به گفته یکی از کارگران، هفته گذشته نیز گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در واحدهای پتروشیمی اقدام اعتراضی خود را با نخوردن غذا در محل کار خود آغاز کرده‌ بودند که درنهایت مدیریت این واحدهای پتروشیمی در مقام کارفرما هیچ پاسخ روشنی به آنها نداده‌اند.

این کارگر شاغل در واحدهای پتروشیمی بندرامام همچنین مدعی شد مدتهاست او و سایر همکارانش از طریق شرکت‌های پیمانکاری درکنار سایر گروه‌های شغلی در پروژه‌های مختلف مربوط به فعالیت‌ واحدهای پتروشیمی فعالیت دارند اما باوجود داشتن شرایط حرفه‌ای و علمی مشابه، مطالبات مزدی آنها به نسبت کارگران قرارداد مستقیم به مراتب کمتر است.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد