Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@22:06:07 GMT

اتهامات تیلرسون علیه ایران درباره سوریه

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۰۷۹۹

رکس تیلرسون در نشست خبری با همتای اردنی نسبت به آنچه درگیری‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه خواند ابراز نگرانی کرد. آفتاب‌‌نیوز : رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحره در مورد تاثیر ایران در تحولات سوریه گفت: واشنگتن معتقد است که ما به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سوریه باید از طریق روند سیاسی در آینده پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما می‌خواهیم از حضور خود به عنوان یک نیروی ثبات‌زا برای حمایت از گفت‌وگوها در ژنو در چارچوب روند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل استفاده کنیم که به مردم سوریه اجازه می‌دهد یک قانون اساسی جدید را که به آنها اجازه داشتن انتخابات آزاد و عادلانه دهد، داشته باشند و از طریق این روند مطمئنیم که سوریه استقلال خود را تقویت خواهد کرد و اقدامات مورد نظر خود را برای کاهش و در نهایت توقف نفوذ ایران در داخل سوریه انجام خواهد داد.
تیلرسون همچنین مدعی شد: نفوذ ایران در داخل سوریه یک امر مثبت نیست؛ چراکه نفوذ ایران همراه با بی‌ثباتی و خشونت است.
وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: این دیدگاه ما است و فکر می‌کنم که دیدگاه بخش اعظمی از جامعه بین‌المللی نیز است که حضور ایران در این کشورها کمکی به آنها نمی‌کند و با خود ثباتی به همراه نمی‌آورد. حضور ایران باعث احساس امنیت شهروندان این کشورها نمی‌شود. ما از ایران می‌خواهیم تا نیروهای خود را از سوریه خارج کند و معتقدیم که این یک روش درست برای آینده است.
رکس تیلرسون همچنین در نشست خبری با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود نیز نسبت به آنچه درگیری‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه خواند ابراز نگرانی کرد.
تیلرسون همچنین با ابراز این ادعا که ایران در سوریه حضور نظامی دارد افزود: ایران باید نیروهایش را از سوریه خارج  کند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟

ایتنا - آژانس فضایی اروپا عکسی را منتشر کرد که توسط فضاپیمای مارس اکسپرس گرفته شده و نشان می‌دهد آثار واضحی از پدیده «عنکبوت» در سراسر منطقه قطبی جنوبی مریخ پخش شده است.
حقیقت این است که آن‌ها چیزی نیستند که در تصویر دیده می‌شوند، بلکه این طیف‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که نور خورشید بهاری بر روی لایه‌های دی‌اکسیدکربن رسوب‌شده در ماه‌های تاریک زمستانی می‌افتد.

آژانس فضایی اروپا در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد: نور خورشید باعث می‌شود یخ دی‌اکسیدکربن در پایین لایه به گاز تبدیل شود، که شکل فواره‌های بلند، قبل از اینکه دوباره بیفتد و روی پشت‌بام بنشیند، انباشته شده و به یخ بالایی نفوذ می‌کند.

این باعث ایجاد لکه‌های تاریک با عرض ۴۵ متر تا ۱ کیلومتر می‌شود. همین فرآیند الگوهای متمایز «عنکبوت شکل» را ایجاد می‌کند که در زیر یخ حک شده‌اند.

 
نقاط تاریکی را می‌توان در حومه بخشی از مریخ به نام شهر اینکاها مشاهده کرد. دلیل این نام این است که «شبکه خطی و تقریباً هندسی تپه‌ها» یادآور خرابه‌های اینکاها است.

شهر اینکاها که رسما با نام Angustus Labyrinthus شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۲ میلادی توسط کاوشگر مارینر ۹ ناسا کشف شد.

آژانس می‌گوید: «ما هنوز مطمئن نیستیم که شهر اینکاها دقیقاً چگونه شکل گرفته است. تپه‌های ماسه‌ای ممکن است در طول زمان به سنگ تبدیل شوند. شاید مواد از میان ورقه‌های شکسته سنگ مریخ نفوذ کرده باشند و یا تپه‌ها ممکن است ساختارهای دندانه‌دار مرتبط با یخچال‌های طبیعی باشند.

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد