Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: برای کنترل آسیب های اجتماعی در جامعه باید با نگاه بومی بتوانیم شرایط هر منطقه و شهری را در مقابله با آن لحاظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، زهرا همتی، ظهر امروز (۲۵ بهمن) در جلسه تخصصی سلامت اجتماعی، اظهار کرد: بر اساس چارچوب اهداف برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی وظیفه پیدا کرده که مسئولیت اصلی را در حوزه سلامت اجتماعی عهده دار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تاکید کرد: گستردگی آسبب های اجتماعی در سال های اخیر لزوم بازنگری در برنامه ریزی ها را دوچندان می کند چراکه این آسیب ها در حوزه های مختلف گریبانگیر جوامع شده و کشورمان نیز از این حوزه مستثنی نیست.

 

مدیرکل بهزیستی ایلام، رسیدگی به نیازهای جامعه زنان را در این زمینه حائز اهمیت دانست و گفت: تهدیداتی که این قشر که نیمی از جمعیت کشور ار تشکیل می دهد نیز بسیار متنوع بوده و باید با همراهی کارشناسان و اساتید دانشگاه و محققان بتوانیم ضمن رسیدگی به نیازهای آنان در جهت مقابله با آسیب های موجود گام برداریم.

 

همتی، در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی زنان به منظور آگاهی از سطح تحصیلات، مهارت، مشکلات و نیازهای آنان را در این زمینه حائز اهمیت دانست.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این جلسه یکی از مشکلات موجود در حوزه زنان را بحث افسردگی عنوان کرد و افزود: طرح غربالگری افسردگی در زنان به منظور ریشه یابی دلایل آن در دستور کار قرار دارد.

 

مریم شادیوند، ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی بویژه در میان زنان افسردگی است.

 

وی، خاطرنشان کرد: افسردگی ریشه در عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و ... دارد و باید با شناخت وضعیت هر منطقه ای راهکارهای مشخص آن را ارائه و اجرایی کرد.

پایان پیام/493

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان