Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: طبق روال معمول و عرف شده دانشگاه‌‌های کشور، مدیران گروه‌های آموزشی با رای‌گیری اساتید و از بین اساتید همان گروه آموزشی انتخاب می‌شود. فلسفه این نحوه انتخاب، احترام به اساتید و نخبگان گروه‌های آموزشی اعلام شده است.

به گزارش تسنیم در این میان انتخاب مدیر جدید گروه مطالعات منطقه‌ای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و علوم سیاسی این دانشگاه که طی روزهای اخیر با مشارکت اساتید این گروه‌‌های آموزشی برگزار شد با اعمال نظر و قدرت جریانی خاص به صحنه‌ای به دور دموکراسی تبدیل شد، روندی که پیش از این در انتخاب رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه آموزشی مطالعات منطقه‌ای دانشکده حقوق دانشگاه تهران  در حالی رئیس دانشگاه تهران حکم مدیر گروهی الهه‌کولایی را صادر کرد که وی در جلسه انتخاب مدیر جدید این گروه تنها توانسته بود 5 رای، 13 اساتید حاضر را کسب کند و احمد دوست محمدی گزینه دیگر مدیریت این گروه، 8 رای اساتید را کسب کرده بود.

الهه کولایی کیست؟

کولایی در سال 1335 در تهران متولد شد. او در رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه تربیت مدرس تحصیل‌کرده و در این رشته دکترا گرفت.مدتی در روزنامه اطلاعات روزنامه‌نگاری کرد و در اوایل دهه 70 به مدت 2 سال با اداره روابط عمومی وزارت امورخارجه همکاری داشت. پس از آن مدیر آموزش و معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد و همزمان در چند دانشگاه دیگر نیز تدریس کرد.

کولایی مدیرکل آموزش دانشگاه تهران در سال‌های 1376 تا 1379 و نماینده مجلس ششم بوده است. وی تدریس در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، عضویت در شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب و عضویت در حزب منحل شده مشارکت (حزبی که بعد از فتنه 88 به دلیل اقدامات ضد ملی و اسلامی خود منحل شد) را در کارنامه دارد.

در سال 1389 برخی از سایت‌‌های خبری مدعی شدند وی با مشارکت چند تن از اساتید همفکر خویش و بدون اطلاع گروه مطالعات منطقه‌ای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اقدام به برگزاری جلسه صوری دفاع دو تن از دانشجویان کارشناسی ارشد خویش کرده است.

زیر سوال بردن شورای نگهبان از سوی کولایی

در سال 1384 زمانی که مصطفی معین، نامزد طیف مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی رد صلاحیت شد، کولایی از جمله کسانی بود که به این مسئله به شدت اعتراض کرده و مدعی شد حاکمیت چون می‌دانست معین رأی آور و محبوب است او را رد صلاحیت کرد.   وی که در آن زمان سخنگوی ستاد مصطفی معین در اعتراض به شوررای نگهبان می‌گوید: «این شورا باید به خاطر عملکرد غی قانونی خود از مردم ایران عذرخواهی کند. انجام این مقدمات غیرقانونی برای انتخابات ریاست جمهوری، قطعاً نتیجه غیرقانونی نیز به همراه خواهد داشت."

این روند تنها به گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران ختم نشد و  در انتخاب مدیر جدید گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز رخ داد. در حالی فردی به عنوان مدیر جدید معرفی شد که در جلسه انتخاب مدیر جدید، گزینه دیگر مدیریت گروه، رای بیشتری از اساتید حاضر را کسب کرده بود. در انتخاب مدیر جدید گروه حقوق عمومی نیز نظر اکثریت اساتید اعمال نشد.

نکته قابل توجه این است که این روند از سوی جریان و افرادی در دانشگاه تهران صورت می‌گیرد که  مدعی دموکراسی و احترام به آرا مردم هستند و همواره هجمه‌‌هایی را به شورای نگهبان در نادیده گرفتن آرا مردم وارد می‌کند اما در عرصه مدیریتی دانشگاه به رای و نظر اساتید و نخبگان علمی جامعه بی‌احترامی ‌می‌کنند.

مسئولان دانشگاه تهران در پاسخ به انتقادات صورت گرفته در این زمینه عنوان می‌کنند که رای اساتید در انتخاب رئیس دانشکده و گروه‌های آموزشی مشورتی است و رئیس دانشگاه برای انتخاب مدیر گروه‌ها و روسای دانشکده‌‌ها از اختیار قانونی برخورددار است.

ادعای رای مشورتی اساتید در این انتخاب‌ها در حالی است که مسئولان دانشگاه تهران زمانیکه نتیجه این‌ انتخابات‌‌ها با نظر مسئولان دانشگاه همسو بوده به نظر اساتید احترام گذاشته و زمانی که خواست آنها با مسئولان دانشگاه یکسان نبوده آن را نادید گرفتند.

نادیده گرفتن رای اساتید و بی‌ارزش کردن نظر اساتید، بدترین اهانت به این قشر فرهیخته محسوب می‌شود. به نظر مسئولان دانشگاه تهران باید پاسخ دهند اگر بنای توجه به نظر اساتید را ندارند اساسا چرا در انتخاب مدیران گروه و روسای دانشکده‌‌ها از اساتید دانشگاه رای‌گیری می‌کنند و هدف آنها از راه‌اندازی جلساتی برای انتخاب مدیران گروه و روسای دانشکده‌ها چیست؟

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی

 محمدباقر خادم عرفان اظهار کرد: امیدواریم زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و بین المللی در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام و محقق شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سال ۱۴۰۲ هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند.

وی بیان کرد: از افتخارات دانشگاه این است که در رده بندی‌های بین المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم و تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

خادم عرفان ادامه داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و گسترش ارتباطات بین المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۳۰ دانشجوی خارجی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم