Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، جمشید فروزان با بیان اینکه شرکت «ایران آوند فر» در سال ۱۳۶۲با تولید دو نوع شامپو آغاز به کار کرد، اظهارکرد: این شرکت نام اولین برند خود را «بَس» انتخاب کرد که به معنی کفایت محصولات این شرکت برای مشتری است و به بیان روشن‌تر، مشتری با خرید «بَس» دیگر به هیچ محصول مشابهی نیاز یا تمایل پیدا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام شرکت «ایران آوند فر» افزود: در سال ۱۳۷۲ با توجه به توسعه فعالیت‌ها، محل کارخانه از تهران به سیمین دشت کرج منتقل و تجهیزات و خطوط تولید شرکت در راستای تنوع بخشی به تولید ، متحول شد.

فروزان با بیان اینکه این شرکت به تدریج در زمینه لوسیون‌ها، کرم‌های آرایشی و سایر شوینده‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: در حال حاضر محصولات شرکت «ایران آوند فر» علاوه بر برند «بَس»، با برندهای دیگری شامل «ایروکس»، « دکتر ژیلا»، «آوند» ، «بس۲» و «پارتیس» نیز به بازار عرضه می‌شود.

عضو هیات‌مدیره و دبیر انجمن صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی ادامه داد: از ۳ سال پیش شرکت «ایران آوندفر» فعالیت خود را در لاین دارویی با سرمایه‌گذاری قابل توجه استارت زد و از اواسط سال ۹۴ تولید آزمایشی واحد دارویی شرکت شامل ۱۸ قلم دارو آغاز شد که پس از کنترل‌های لازم در آزمایشگاه‌های شرکت و بررسی‌های نهایی توسط مراکز قانونی، این اقلام به تولید انبوه رسید.

قائم‌مقام شرکت «ایران آوند فر» افزود: طبق برنامه ۶ قلم داروی دیگر تا پایان سال ۹۶ و ۸ تا ۱۰ قلم داروی دیگر نیز طی سال ۹۷ در این شرکت تولید خواهد شد.

وی اظهارکرد: برندهای «آیروکس» و«دکتر ژیلا» برندهایی هستند که صرفا ویزیت علمی می‌شوند و پزشکان و متخصصان پوست و مو آنها را برای بیماران تجویز می‌کنند. طبعا بعد از مصرف اولیه توسط بیمار و رضایت از کیفیت، این داروها در قالب OTC نیز می‌تواند قرار بگیرد به این معنی که بیمار برای تهیه دارو از داروخانه نیاز به نسخه پزشک نخواهد داشت.

فروزان افزود: دو برند «آیروکس» و«دکتر ژیلا» در بسیاری از محصولات خود لیدر بازار تولیدات داخلی در ایران است و با استقبال خوب مصرف‌کنندگان روبه‌رو شده است.

وی بیان کرد: شرکت «ایران آوندفر» بیش از ۳۸۰ محصول به بازار عرضه می‌کند و دائما در مسیر نوآوری، ارتقای کیفیت، بهینه کردن فرمولاسیون و حرکت در مسیر تولید محصولات دانش‌بنیان است و سعی می کند همگام با پیشرفت‌های علمی روز دنیا، محصولات جدید و متنوعی را به متقاضیان ارائه کند.

دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده، مزیت اصلی که شرکت «ایران آوندفر» بر آن تاکید دارد را ارتقای کیفیت محصولات برشمرد و افزود: ما چه در اقلام دارویی و چه در محصولات آرایشیبهداشتی به هیچ عنوان به کاهش کیفیت رضایت نمی‌دهیم حتی اگر این امر موجب از دست رفتن مزیت قیمت رقابتی محصولات ما در بازار شود.

قائم‌مقام شرکت «ایران آوند فر» تصریح کرد: برای تضمین کیفیت محصولات و تولیدات شرکت، سازوکارها و فرآیندهای تولید خود را به نحوی تدوین و اجرا کردیم که مطابق با استانداردها و رویه‌های پذیرفته شده و مورد قبول بین‌المللی باشد و دریافت استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، OHSAS و ایزو ۱۴۰۰۱ نشان‌دهنده توفیق ما در این مسیر بوده است. ضمنا در برخی محصولات آزمایشگاه شرکت، گواهینامه ۱۷۰۲۵ را دریافت کرده و به دلیل بالا بودن کیفیت و به روز بودن تجهیزات این آزمایشگاه، آزمایشگاه شرکت «ایران آوندفر» به عنوان آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد شناخته شده و آزمایشگاه مرجع انجمن صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده نیز به شمار می رود. همچنین شرکت «ایران آوندفر» موفق شد در راستای رسالت کسب رضایت حداکثری مشتریان، گواهینامه  رسیدگی به شکایت مشتریان و رضایتمندی مشتریان را نیز دریافت کند.

دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، با بیان اینکه بازار محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی یک بازار بسیار گسترده با بیش از ۸ هزار میلیارد تومان حجم است، گفت: در حوزه محصولات شوینده این بازار با قاچاق مواجه نیست ولی چالش اصلی این بازار کاهش کیفیت کالا است. آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و مسئولان این انجمن، محصولات شوینده را در بازار به صورت فصلی رصد می‌کنند. اگر تخلف کیفی وجود داشته باشد در فاز اول به تولیدکننده اخطار داده می‌شود و در فاز دوم تولید کننده برای برخوردهای قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شود و این برخوردها می‌تواند تا تعلیق پروانه بهره‌برداری ادامه پیدا کند.

وی تصریح‌کرد: این برخورد به صورت جدی انجام می‌شود تا کاهش کیفیت موجب کاهش اعتماد مشتریان به محصولات داخلی نشده و عرصه برای ورود محصولات خارجی به صورت قاچاق یا رسمی باز نشود.

وی با بیان اینکه در محصولات آرایشی و بهداشتی صنایع کشور با چالش بسیار بزرگی تحت عنوان کالای قاچاق روبه‌رو هستند، اظهارکرد: در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی حدود ۳۰ درصد بازار در اختیار کالای داخلی است و این درحالی است که توان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز داخل توسط تولیدکنندگان کشور وجود دارد.

دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توقف واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، گفت: متاسفانه سودجویان به این تاکیدات بی توجهی کرده و با ترفندهای مختلف مجوز واردات کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را دریافت می‌کنند . این درحالی است که واردات رسمی تنها ۱۰ درصد از ۷۰ درصد بازار که در اختیار کالاهای خارجی است را پوشش می‌دهد و ۶۰ درصد دیگر به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

فروزان بیان کرد: جولان اقلام آرایشیبهداشتی قاچاق در بازار متاسفانه علاوه بر خسارت سنگین به صنایع داخلی، موجب صدمات جدی و گاه جبران‌ناپذیر برای مصرف‌کنندگان شده است.

دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق باید به جدیت توسط مسئولان انجام شود، گفت: اگر خواهان رشد صنایع داخلی، حل شدن مشکل اشتغال، خروج تولید از رکود و ارتقای سلامت مردم هستیم، باید با کالای قاچاق در تمام زنجیره ورود و عرضه – از مبادی ورودی و مرزها گرفته تا مراکز توزیع و فروش – قاطعانه تر برخورد کنیم.

انتهای پیام

true برچسب ها : تولیدکننده قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟

100 شرکت در ایران برای تولید موبایل تسهیلات گرفته‌اند؛ عددی شگفت‌آور که درعین‌حال نگران‌کننده است.

«۱۰۰ شرکت در سال ۱۴۰۲ برای تولید گوشی تلفن همراه درخواست مجوز کرده و با دریافت برخی «حمایت‌ها و تسهیلات»‌ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.»

به گزارش دیجیاتو، این‌ها صحبت‌های «سیدحسین سادات حسینی»، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف است؛ همان شخصی که اندکی قبل گفته بود: «واردکننده‌های مونتاژکار خود را به عنوان تولیدکننده معرفی کرده‌اند و به‌دنبال ایجاد انحصار در بازار هستند.»

هر چند ممکن است همه این شرکت‌ها، محصول‌شان را به بازار عرضه نکرده باشند اما ۱۰۰ واحد تولیدکننده موبایل عدد بسیار بالایی است، نه فقط برای کشوری مانند ایران، بلکه برای پیشروترین کشورهای این حوزه.

برای درک بیشتر شگفتی این میزان تولیدکننده داخلی، بد نیست بدانید طبق اعلام مؤسسه تحقیقاتی  Counterpoint، درحال‌حاضر ۲۵۰ برند تولیدکننده موبایل در سراسر جهان فعال هستند، درحالی‌که این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۰۰ برند بوده است. می‌بینیم که نه تنها با گذشت زمان، تولیدکنندگان موبایل رشد نکرده‌اند، بلکه اکثر آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است درهای کارخانه‌شان را ببندند، حتی شرکت‌های بزرگی مانند ال‌جی، مایکروسافت و زیمنس.

در لیست ۲۵۰ تولیدکننده موبایل، تنها نام‌های GLX، صاایران، ایکس‌ویژن و جی‌پلاس از ایران دیده می‌شود. اگر ۹۶ تولیدکننده دیگر ایرانی را در میان ۲۵۰ برند در سراسر جهان در نظر بگیریم، به این معنی است که ۲۹ درصد تولیدکنندگان موبایل دنیا در ایران هستند.

کره جنوبی تنها یک برند تولیدکننده گوشی دارد

اوضاع از این هم عجیب‌تر است. کره جنوبی درحال‌حاضر تنها یک برند تولیدکننده تلفن همراه دارد: سامسونگ. در ژاپن ۱۲ برند فعالیت می‌کنند و این رقم در آمریکا یازده است. تنها ۴۰ کشور از حدود ۲۰۰ کشور در جهان موبایل تولید می‌کنند.

۱۰۰ تولیدکننده موبایل در ایران بیش از آنکه شگفت‌انگیز باشد، نگران‌کننده است. نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی چندین سال است بر طبل تولید موبایل داخلی می‌کوبند اما این‌بار انگار شرایط متفاوت است و عزمی جزم برای تسلط موبایل ایرانی بر بازار وجود دارد. علاوه بر این‌ها، براساس تکلیف قانونی «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ درصد بازار تلفن همراه در دست گوشی‌های ایرانی با سیستم‌عامل داخلی باشد.

در این شرایط طبیعی است مردم نگران باشند بلای بازار لوازم خانگی و خودرو، این بار موبایل‌هایشان را نشانه بگیرد.

البته گله مردم از خودرو و لوازم خانگی در مورد کیفیت و قیمت است اما زمانی که صحبت از دستگاهی مانند موبایل می‌شود، دغدغه‌های امنیتی، محدودیت و قطعی اینترنت، حریم خصوصی و مانند این‌ها هم مطرح می‌شود.

درست مانند شبکه ملی اطلاعات که بسیاری به آن طرح ملی کردن و بستن اینترنت می‌گویند، مسئولان، از هر طیف و جناح سیاسی تنها تکذیب می‌کنند ولی نمی‌شود مردم را برای این نگرانی‌هایشان سرزنش کرد، چرا که اگر روزی واردات موبایل خارجی محدود شود یا تعرفه‌های سنگین برای واردات وضع کنند، شاید بسیاری از مردم ناراضی باشند اما هیچکس تعجب نخواهد کرد زیرا اولین‌بار نخواهد بود که با چنین ممنوعیت‌هایی مواجه می‌شوند.

در آخر این را هم بگویم که برای نوشتن همین یادداشت کوتاه و ساده، زمان نسبتاً زیادی صرف کردم چون بیشتر وقتم صرف این شد که بفهمم حتی اگر فرض کنیم انتهای این مسیر، ممنوعیت کامل موبایل خارجی در انتظارمان است، باز هم ۱۰۰ تولیدکننده به چه کارمان می‌آید؟

یک فروشنده موبایل در یکی از پاساژهای معروف پایتخت می‌گفت موبایل ایرانی با حاشیه سود چند برابری به فروش می‌رسد. اینکه این حاشیه سود ریشه در رانتی بزرگ دارد یا نه برای من هم سؤال است. هنوز هم به جوابی نرسیده‌ام اما پیگیر خواهم بود تا بفهمم چه شده که همه دلشان هوای تولید موبایل داخلی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد