Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@12:06:46 GMT

نمایشگاهی با تصاویر خیال‌انگیز «فروسرخ»

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۱۳۱۴

نمایشگاهی با تصاویر خیال‌انگیز «فروسرخ»

یک عکاس مجموعه‌ای از آثار خود را که به روش «عکاسی مادون‌قرمز» خلق شده، به نمایش می‌گذارد.

حسین بهرامی ـ عکاس ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره این نمایشگاه گفت: من این مجموعه عکس را بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ کار کردم. محوریت آن‌ها نیز عکاسی طبیعت و مناظر شهری است.

او ادامه داد: در این مجموعه من به روش آنالوگ و فیلم مادون قرمز (فرو سرخ) ع کاسی کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش از ابتدای قرن بیستم به کار گرفته شد و کارکرد نظامی، پزشکی، پلیسی و کشاورزی داشت؛ بعدها که فراگیر شد به واسطه اینکه تصاویر خیال‌انگیزی را ثبت می‌کرد مورد استفاده عکاسان ذوق‌ورز قرار گرفت.

بهرامی اضافه کرد: فیلم‌های مادون قرمز فضایی وهم‌انگیز و سورئال در عکس ایجاد می‌کند؛ من نیز سعی کردم دانشم را در عکاسی طبیعت و مناظر شهری به کار بگیرم و فضای بکرتری را به نمایش بگذارم.

این عکاس اظهار کرد: زمانی که قرار بود من این مجموعه را در ایران عکاسی کنم، دسترسی به فیلم‌های مادون قرمز در ایران ممکن نبود و من فیلم‌های مورد نظرم را از کشورهای خارجی تهیه‌ کردم. بخشی از این مجموعه در شهرهای جنوبی ایران عکاسی شده و بخشی که به مناظر شهری برمی‌گردد در تهران عکاسی شده است.

نمایشگاه عکس‌های فرو سرخ حسین بهرامی، جمعه ۲۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان اندرزگو، عبدالهی جنوبی، شماره ۱۲، پلاتفرم۳ افتتاح می‌شود و تا ۱۰ اسفند، ساعت ۱۳ تا ۲۰ به استثنای روز شنبه میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه‌های آخرین نماز جمعه فروردین‌ماه در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) گناباد با تبریک پاسخ دندان شکن و قاطع ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: اگرچه صهیونیست‌ها با پنهان کاری تلاش کردند خسارات این حمله را کوچک جلوه دهند اما اعتراف کارشناسان آمریکایی نشان می‌دهد که عملیات وعده صادق بسیار گسترده بوده است.

امام جمعه گناباد عبور پهپادها و موشک‌ها از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را اعجاب انگیز بیان و تصریح کرد: این عملیات منطبق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد بود.

وی با بیان اینکه در این تنبه بخش کوچکی از توانمندی‌های موشکی و پهپادی کشور استفاده شد، ابراز کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی دست به شیطنت بزند نیروهای مسلح مقتدرمان با موشک‌های قاره پیما تل آویو را با خاک یکسان خوهند کرد.

صادقی نسب هفته ارتش جمهوری اسلامی و سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و از فداکاری‌های نیروهای مسلح نظامی، انتظامی و امنیتی در حفظ نظام اسلامی و امنیت کشور تقدیر گرد.

امام جمعه گناباد شکست آمریکا در صحرای طبس را معجزه و امداد بزرگ الهی دانست و خاطرنشان کرد: پنجم اردیبهشت ماه یادآور تلخ کامی همیشگی برای آمریکایی‌ها و امیدواری ملت ایران به یاری پروردگار است.

کد خبر 6082573

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود
  • انگیزه رئال برای بردن بارسلونا: بی‌خیال خستگی!
  • گل عیسی خیال پرسپولیس را راحت کرد
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»
  • لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم)
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • خیال آرتتا راحت: ستاره اصلی به بایرن رسید
  • لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه! (فیلم)