Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آفبا گفت: این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فضای مجازی به دنبال ارایه برنامه‌های آموزشی رایگان در مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امید سرافراز، مدیرعامل بنیاد دانش‌بنیان آفبا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امروز از سامانه جامع آموزشی آفبا رونمایی می شود، گفت: مجموعه دانش بنیان آفبا در سال 89 در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با هدف دسترسی مناسب افراد به اساتید برجسته کشور برای ایجاد عدالت آموزشی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این حوزه با دعوت از اساتید درجه یک کشور مجموعه فیلم هایی تولید شد و با هزینه بسیار پایین در اختیار دانش آموزان کشور قرار گرفته است و در سال‌های اخیر با توجه به رشد تکنولوژی و فضای مجازی بر آن شدیم تا خدمات خود را متناسب با نیازهای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد دانش بنیان آفبا افزود: با تیمی متشکل از 330 در طول سال گذشته پروژه ای با نام آفبایار طراحی شده و شامل سرویس های متنوع است که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان می توانند در آن ثبت نام کنند و از برنامه های آن استفاده نمایند.

 

وی گفت: شرکت خارجی برای ارایه یک لایسنس به ما 10 میلیون دلار درخواست داشت که ما با هزینه کمتر آن را در کشور راه اندازی کردیم.

 

وی با تاکید بر مزایای این سامانه گفت: این سامانه همه نیازهای دانش آموزان شامل تامین محتوا، کلاس درس، تلفزیون اینترنتی، آزمون های برنامه ریزی شده، درس آنلاین و کلاس آنلاین را شامل شده است.

 

سرافراز گفت: هم اکنون خانواده ها در زمینه کنکور با مشکلاتی مانند جزوات متنوع، منابع و کلاس های متنوع روبرو هستند ولی سعی ما بر این است که هزینه تمام شده را برای دانش آموزان به حداقل برسانیم.

 

سرافراز افزود: هزینه بسیار بالای استفاده از خدمات آموزشی برای دانش آموزان در حال حاضر در این سامانه به یک درصد حداقل معقول تقلیل پیدا کرده است و در حال حاضر همه برنامه ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آفبا با اتکا به نیروی جوان دانش آموزان المپیاد برتر تاسیس شد و در طول 3-4 سال گذشته تبدیل به برند تولید فیلم های آموزشی تبدیل شد و دارای نمایندگی در تمامی استان ها است.

 

وی گفت: امیدوارم در صورت حمایت وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات در مناطق محروم امکانات به صورت کاملا رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

 

وی گفت: صنعت آموزش در کشور ما با استقبال خوبی روبرو شده است و برنامه ما برای سال آتی پوشش یک میلیون نفر دانش آموز را در سامانه داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد دانش بنیان آفبا گفت: الان مرکز تجمع همه دانش آموزان در گروه های آموزشی تلگرام شده است در حالی که ما یک شبکه اجتماعی و علمی راه اندازی کردیم که کاملا امنیت دارد و می توانیم وابستگی شدید به تلگرام را کم کنیم. شبکه اجتماعی بومی آفبایار برای مشارکت علمی دانش آموزان راه اندازی شده است. جذب مخاطب در جذب و حمایت دانش آموزان آموزش و پرورش خیلی از چیزهایی که می گوید با واقعیت فرق دارد و واقعیت این است بچه ها نیازشان با آموزش و پرورش تامین نمی شود و ارگان ها و ما به دنبال پیشرفت در این حوزه هستیم.

 

در ادامه این نشست، علی رضوی، مدیر پروژه آفبایار گفت: گروهی که پروژه آفبا را شروع کردند همگی از نخبگان جوان هستند و افرادی که در هیئت مدیره هستند امکان فعالیت را در خارج از کشور نیز داشتند ولی با علاقه برای راه اندازی این برند فعالیت کردند.

 

وی گفت: اساتید این پروژه همگی افراد صاحب نام و برجسته هستند و الان جلسات افرادی مانند آنها در برخی مناطق تهران بسیار گران است ولی دانش آموزان با هزینه های بسیار پایین از فیلم های آموزشی ما می توانند استفاده کنند.

 

رضوی افزود: بنیاد دانش بنیان آفبا به این نتیجه رسید فیلم به تنهایی نیاز دانش آموزان را کامل نمی کند و استفاده از فناوری های نوین در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت و سامانه آفبابار شروع به فعالیت کرد که دانش آموزان در آن از امکانات زیادی برخورد می شوند و به تمامی نیازهای آنان پاسخ داده شده است و در صورتی که بتوانیم لایسنس این سایت را به سایر کشورها بفروشیم می تواند به ارزآوری هم برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: این سیستم قابلیت استفاده در دانشگاه ها را نیز دارد و برای افرادی که در حال تحصیل مجازی هستند می تواند مورد استفاده قرار گیرد و امکان برگزاری کلاس آنلاین تا 40 هزار نفر را داراست و در این سیستم تا ده هزار نفر به صورت مستقیم می توانند مشغول به کار شوند.

 

وی افزود: مدارس و مراکز ما هوشمند نیستند و الان نمی توان جلوی رشد تکنولوژی های آموزشی را گرفت.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه