Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اختتامیه جشنواره ملی خاطره نویسی شهید همدانی استاد حسام نویسنده کتابهای مورد تفریظ رهبری به سخنرانی پرداخت و در این مراسم از مستند رادیویی شهید همدانی و سرود شهید همدانی با صدای ماندگار استاد گلریز رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ صبح امروز اختتامیه جشنواره ملی خاطره نویسی ویژه شهید همدانی در سالن شهید ابن سینای شهر همدان برگزار شد، در این مراسم مسئولین استانی، یاران دیرین شهید همدانی، استاد حسام نویسنده کتابهای مورد تفریظ رهبری و استاد گلریز خواننده سرودهای انقلابی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این مراسم با مجری گری رحمان نظام الاسلامی  شروع، این مجری بسیجی با اجرای خود حال و هوایی خاص به مراسم بخشیده بود، در ادامه گروه سرود نورالمهدی به اجرای سرود  پرداختند.

 

در ادامه  مراسم عزیزی، مدیر بنیاد فرهنگی هنری شهید همدانی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

مدیر بنیاد فرهنگی هنری شهید همدانی با بیان اینکه  این جشنواره از ماهها قبل فعالیت خودرا آغاز کرده بود گفت: ۳۰۰ اثر از ۱۲ استان کشور  به جشنواره ارسال شد که هیات داوران 5 اثر را به عنوان اثار برتر انتخاب و از 11 اثر شایسته تقدیر خواهد کرد.

 

 

در ادامه مراسم استاد  حمید حسام نویسنده ای که کتاب هایش مورد تفریظ رهبری قرار گرفته بود، به سخنرانی پرداخت .

 

*شهادت شهید همدانی در تلاقی مسیر اربعین بود

استاد حسام، این یار شهید همدانی به بیان خصوصیات شهید همدانی پرداخت و گفت : جهاد و رشادت های این شهید از قبل از انقلاب و تا روزی که در مسیر حلب به شهادت رسید چیزی حدود چهل سال بود .

 

 

استاد حسام افزود: مردی که شهادتش در مسیری پایان گرفت که  در تلاقی مسیر اربعین و چهلمش مصادف با اربعین بود و این تلاقی عجیب است که البته برای ما که خاکی هستیم عجیب است  و در مقدرات الهی همه چیز حساب کتاب دارد

 

وی اظهار کرد: با توجه به تحقیقاتی که از شخصیت شهید همدانی  داشتم باید بگویم  خیلی ها قبل از ایشان بودند اما از قطار پیاده شدند اما کسی که از ابتدا بود و رفیع تر از الوند ما در استواری بود شهید همدانی بود.

 

نویسنده کتابهای مورد تفریظ رهبری افزود:من حسرت میخورم که من چرا باید برای این بزرگ حرف بزنم و این جهاد ۴۰  ساله را  مرور کنم.

 

وی افزود: مرحوم خانم دباغ باید از حماسه و نقش ایشان در آزادسازی خرمشهر، باید شهید شهبازی که میگفت شهید همدانی ارام دلم کجاست الان بودند و صحبت می کردند.

 

 

استاد حسام ادامه داد: شاید الان اگر شهید صیاد شیرازی بود میگفت که شهید همدانی چگونه یک ارتفاع طولانی را طی کرد تا مثل پدر به بچه های گردانش برسد.

 

وی ادامه داد: اگر سردار جعفری فرمانده کل سپاه اینجا بود میگفت که اگر کسی غیر از شهید همدانی در ماجرای سال 88 بود ان اتفاقات چطور به نتیجه بدی میرسید و اگر سردار سلیمانی یا سید حسن نصرالله بود بهتر میگفت که گزینه ای به غیر از شهید همدانی برای سوریه انتخاب نمیشد.

 

این نویسنده انقلابی عنوان کرد: وقتی شهید همدانی به عنوان گزینه اصلی در جبهه مقاومت انتخاب میشود بحرانی ترین شرایط انجا حاکم است.

 

وی ادامه داد:اینجا باید کسی به مقام معظم رهبری معرفی بشود که متکی به تجربه های زیادی باشد بسیج را تجربه کرد و هدایت و توان اتصال ظرفیت های مردمی به یگان های رزمی را داشته باشد و بتواند یک نوع همگرایی مثل دوران انقلاب ایجاد کند.

 

وی عنوان کرد: شهید همدانی در سوریه به بشار اسد پیشنهاد میدهد اگر میخواهی تمامیت ارضیت حفظ بشود باید در را به روی مردم باز کنی.

 

استاد حسام افزود: ایشان وقتی این حرف را میزند یک اندیشه به اسم بسیج مردمی در ذهنش است.

 

وی اظهار کرد: امروز یک واژه ای در هنرمندان ما است که خدا را شکر میکنیم دیده شدیم اما این در معارف شهدا طوری دیگر است و دیده نشدن برای آنان خیلی بهتر بوده است.

 

وی ادامه داد: وقتی از این مرد حرف میزنیم باید همیشه خودمان را مدیون و وامدار آن بدانیم.

 

 

یار دیرین شهید همدانی با بیان اینکه بهترین فرد برای شناخت شخصیت شهید همدانی همسر ایشان است گفت: بهترین فرد برای شناخت شهید این حاج خانم صبور و زن زینب گونه بود  و بروز چهره زنانه شهید همدانی در خانم نوروزی متولی میشود.

 

وی در پایان گفت: شهید همدانی به ارزویش از جهت ان نگاه عاشورایی و اخلاص اربعینی که داشت رسید.

 

*به تنهایی برای سرودن سرودهای ماندگار دست به کار شدم

در ادامه مراسم استاد گلریز خواننده سرود انقلابی با بیان اینکه خداروشکر می کنم بابت حضور در این مراسم گفت: بنده دو کار  در این خصوص دارم که ابتدا  آهنگ شهید همدانی را با این نیت که مرهمی باشد بر دل همه دوستداران شهدا و سرود دیگر به نام صبح پیروزی ۲ که در پیروزی بر داعش ملعون خواندم.

 

 

وی با انتقاد از صداو سیما و ارشاد در عدم حمایت از سرود های ماندگار گفت: ما خود تنها دست به کار شدیم و با همکاری آستان قدس رضوی سرود صبح پیروزی 2 را خواندم.

 

 

در انتهای مراسم از مستند فاخر رادیویی شهید همدانی رونمایی و همچنین از برگزیدگان جشنواره قدردانی شد.

 

انتهای پیام/ 

رونمایی از سرود شهید همدانی با صدای استاد گلریز دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه انجمن گروه‌های سرود بچه‌های مسجد استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جز برنامه‌های کانون‌های مساجد بوده و رویکرد کانون مساجد طی امسال افزایش سرودهای تولیدی است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشور در سال گذشته موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود شد و زمینه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد گفت: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده‌ان د و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

آمون با بیان اینکه حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است، ادامه داد: تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ نفر و ۳۰۰ نفر در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد.

کد خبر 6085635

دیگر خبرها

  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • آغاز ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری درشهرستان سبزوار
  • ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری