Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@18:41:45 GMT

کلاهبرداری در قالب فروش سیمکارت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۲۰۷۴

کلاهبرداری در قالب فروش سیمکارت

ماموران کلانتری همدان 2 متهم را که اقدام به کلاهبرداری از طریق فروش سیمکارت همراه اول با قیمت های غیرواقعی می کردند، دستگیر کرد.

ایران آنلاین /فرمانده انتظامی شهرستان همدان  گفت:فردی با هویت نامعلوم و با تبلیغات غیرواقعی و کلاهبرداری اقدام به فروش سیمکارت همراه اول می کرد.

سرهنگ پژمان قویمی  بیان کرد: به دنبال تشکیل چند پرونده همچنین شکایت دایره حقوقی شرکت مخابرات، رسیدگی به این موضوع به دایره تجسس کلانتری 11 شکریه محول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: طبق اظهار شاکیان، فردی ناشناس در تماس با آنها اعلام می کند شماره ای نزدیک به شماره آنها با یکسال اینترنت رایگان و یکسال مکالمه رایگان تا سقف 300 تا 600 هزار ریال با کمترین قیمت به فروش می رساند.
سرهنگ قویمی گفت: این فرد با این شیوه مخاطبان را فریب داده و سیم کارت های عادی فاقد هر گونه امتیاز شامل مکالمه و اینترنت رایگان را توسط پیک موتوری درب منزل در اختیار متقاضیان قرار می داد.
وی افزود: متقاضیان نیز پس از خرید سیمکارت همراه اول متوجه این کلاهبرداری و دریافت سیمکارت بدون امتیازهای عنوان شده، می شدند.
وی بیان کرد: به دنبال یکسری تحقیقات صورت گرفته یکی از متهمان دستگیر و عنوان کرد که تنها نقش پیک موتوری دارد و این سیمکارت ها را به خریداران تحویل می دهد.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهارکرد: با همکاری این فرد متهم 24 ساله شناسایی و با هماهنگی قضایی در منزل شخصی دستگیر شد.
سرهنگ قویمی افزود: در بازرسی از منزل این متهم 219 قطعه سیمکارت همراه اول آماده فروش کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود

به گزارش همشهری آنلاین، دهم اسفند سال 1400 به دنبال پیدا شدن جسد بی‌جان زهره فکور صبور، بازیگر جوان سینما و تلویزیون در خانه‌اش تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه آغاز شد. بررسی‌های پزشکی قانونی، بررسی صحنه حادثه و تحقیقات تخصصی نشان می‌داد که بازیگر جوان دست به خودکشی زده است اما با این حال حضور یک مرد در زندگی این بازیگر باعث شد که فرضیه اینکه وی در مرگ او نقش داشته است،‌ مطرح شود. در ادامه و با به دست آمدن شواهدی که نشان می‌داد این مرد مرموز پیش از مرگ بازیگر جوان دست به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از او زده بود، خانواده زهره فکور از وی شکایت کردند. شکایت آنها دو بخش داشت. بخش نخست اتهام درباره اتهام قتل و نقش متهم در مرگ بازیگر جوان بود و بخش دوم به ماجرای تهدید، اخاذی و کلاهبرداری این مرد از زهره فکور اختصاص داشت. در این شرایط بخش اول پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و بخش دوم نیز در دادسرای عمومی رسیدگی شد.

با بررسی‌های انجام شده در دادسرای جنایی تهران و اداره آگاهی، معلوم شد که متهم پرونده در مرگ بازیگر جوان نقشی نداشته و این بازیگر بر اثر مرگ خودخواسته جان باخته است. به همین دلیل اوایل اردیبهشت ماه، وی از اتهام قتل تبرئه شد اما هنوز بخش دوم پرونده او به اتهام تهدید،‌ اخاذی و کلاهبرداری در حال رسیدگی بود.

در نهایت و پس از بررسی‌های انجام شد، برای دادسرا محرز شد که متهم اقدام به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از زهره فکور کرده بود و در این شرایط پرونده وی به دادگاه قدوسی فرستاده شد و وی بر اساس اتهامات مطرح شده گناهکار شناخته شده و به تحمل 4 سال و یک روز حبس و همچنین شلاق محکوم شد.

با این حال هیچ نشانی از محل زندگی متهم در دست نبود تا اینکه وکیل زهره فکور امروز، چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه از دستگیری این فرد از سوی ماموران کلانتری انقلاب در حوالی میدان انقلاب خبر داد.

حسین شاهرخی به همشهری گفت: بعضی جزییات پرونده اخلاقی و محرمانه است و این فرد متهم به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری 2کیلو طلا از خانم فکور بود که امروز در محلی که در آن مخفی شده بود طی یک عملیات فریب دستگیر شد.

کد خبر 850539 برچسب‌ها خبر مهم فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود
  • هشدار قضائی درباره کلاهبرداری از طریق تبلیغ وامهای کم‌بهره
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی